Art. 18. - Art. 18: Extinderea pentru a include o nouă componentă, unitate tehnică separată sau sistem într-o familie de componente, de unităţi tehnice separate dau de sisteme - Regulamentul 2400/12-dec-2017 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 595/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte determinarea emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil ale vehiculelor grele şi de modificare a Directivei 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Regulamentului (UE) nr. 582/2011 al Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial 349L

În vigoare
Versiune de la: 1 Iulie 2022 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 18: Extinderea pentru a include o nouă componentă, unitate tehnică separată sau sistem într-o familie de componente, de unităţi tehnice separate dau de sisteme
(1)La cererea producătorului şi cu acordul autorităţii de omologare, într-o familie certificată de componente, de unităţi tehnice separate sau de sisteme se pot include ca membri o nouă componentă, unitate tehnică separată sau sistem în cazul în care acestea îndeplinesc criteriile de definire a unei familii prevăzute în:
- apendicele 3 la anexa V în ceea ce priveşte conceptul de familie pentru motoare, luând în considerare cerinţele stabilite la articolul 15 alineatul (2);

- apendicele 6 la anexa VI în ceea ce priveşte conceptul de familie pentru transmisii, convertizoare de cuplu, alte componente de transfer al cuplului şi componente suplimentare ale transmisiei;
- apendicele 4 la anexa VII în ceea ce priveşte conceptul de familie pentru axe;
- apendicele 5 la anexa VIII în ceea ce priveşte conceptul de familie în scopul determinării rezistenţei aerului. În aceste cazuri, autoritatea de omologare emite un certificat revizuit care poartă un număr de extindere.
Producătorul modifică fişa de informaţii menţionată la articolul 16 alineatul (2) şi o retransmite autorităţii de omologare.
- apendicele 13 la anexa Xb în ceea ce priveşte conceptul de familie pentru sisteme de maşini electrice sau componente integrate ale grupului motopropulsor electric, luând în considerare cerinţele stabilite la articolul 15 alineatul (2).

(2)Atunci când caracteristicile componentei specifice, ale unităţii tehnice separate specifice sau ale sistemului specific, în ceea ce priveşte proprietăţile legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil determinate în conformitate cu alineatul (1), duc la valori ale emisiilor de CO2 şi ale consumului de combustibil mai mari decât cele ale componentei prototip, ale unităţii tehnice separate prototip sau respectiv ale sistemului prototip, noua componentă, unitate tehnică separată sau sistem devine noua componentă prototip, unitate tehnică separată prototip sau sistem prototip.