Art. 15. - Art. 15: Conceptul de familie în ceea ce priveşte componentele, unităţile tehnice separate şi sistemele care utilizează valori certificate - Regulamentul 2400/12-dec-2017 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 595/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte determinarea emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil ale vehiculelor grele şi de modificare a Directivei 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Regulamentului (UE) nr. 582/2011 al Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial 349L

În vigoare
Versiune de la: 1 Iulie 2022 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 15: Conceptul de familie în ceea ce priveşte componentele, unităţile tehnice separate şi sistemele care utilizează valori certificate
(1)Sub rezerva dispoziţiilor de la alineatele (3)-(6), valorile certificate determinate pentru o componentă prototip, o unitate tehnică separată prototip sau un sistem prototip se consideră valabile, fără a necesita încercări suplimentare, pentru toţi membrii familiei, în conformitate cu definiţia familiei astfel cum figurează în:
- apendicele 6 la anexa VI în ceea ce priveşte conceptul de familie pentru transmisii, convertizoare de cuplu, alte componente de transfer al cuplului şi componentele suplimentare ale transmisiei;
- apendicele 4 la anexa VII în ceea ce priveşte conceptul de familie pentru axe;
- apendicele 5 la anexa VIII în ceea ce priveşte conceptul de familie în scopul determinării rezistenţei aerului.
- apendicele 3 la anexa V în ceea ce priveşte motoarele - valorile certificate pentru membrii unei familii de motoare create în conformitate cu definiţia familiei se determină în conformitate cu dispoziţiile de la punctele 4, 5 şi 6 din anexa V;
- apendicele 13 la anexa Xb în ceea ce priveşte conceptul de familie pentru sisteme de maşini electrice sau componente integrate ale grupului motopropulsor electric – valorile certificate ale unei familii create în conformitate cu definiţia familiei de sisteme de maşini electrice se determină în conformitate cu dispoziţiile de la punctul 4 din anexa Xb.

(2)În cazul motoarelor, valorile certificate pentru membrii unei familii de motoare se determină în conformitate cu punctele 4, 5 şi 6 din anexa V.
În ceea ce priveşte pneurile, o familie constă într-un singur tip de pneu.
În cazul sistemelor de maşini electrice sau al componentelor integrate ale grupului motopropulsor electric, valorile certificate pentru membrii unei familii de sisteme de maşini electrice se determină în conformitate cu dispoziţiile de la punctul 4 din anexa Xb.

(3)Proprietăţile legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil ale componentei prototip, ale unităţii tehnice separate prototip sau ale sistemului prototip nu trebuie să fie superioare proprietăţilor oricărui membru ale aceleiaşi familii.
(4)Producătorul pune la dispoziţia autorităţii de omologare dovezi ale faptului că componenta, unitatea tehnică separată sau sistemul prototip reprezintă familia de componente, familia de unităţi tehnice separate sau familia de sisteme.
În cazul în care, în cadrul încercării în sensul articolului (16) alineatul (3) al doilea paragraf, autoritatea de omologare stabileşte că componenta prototip, unitatea tehnică separată prototip sau sistemul prototip nu reprezintă pe deplin familia de componente, familia de unităţi tehnice separate sau familia de sisteme, autoritatea de omologare poate selecta şi poate supune încercării o componentă, o unitate tehnică separată sau un sistem alternativ de referinţă, iar acestea pot deveni o componentă, o unitate tehnică separată sau un sistem prototip.
(5)La cererea producătorului şi cu acordul autorităţii de omologare, proprietăţile legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil ale unei componente specifice, ale unei unităţi tehnice separate specifice sau ale unui sistem specific, altele decât componenta prototip, unitatea tehnică separată prototip sau respectiv sistemul prototip, pot fi indicate în certificatul privind proprietăţile legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil ale familiei de componente, ale familiei de unităţi tehnice separate sau ale familiei de sisteme.
Proprietăţile legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil ale componentei, unităţii tehnice separate sau sistemului specific se determină în conformitate cu articolul 14.
(6)Atunci când caracteristicile componentei specifice, ale unităţii tehnice separate specifice sau ale sistemului specific, în ceea ce priveşte proprietăţile legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil determinate în conformitate cu alineatul (5) duc la valori ale emisiilor de CO2 şi ale consumului de combustibil mai mari decât cele ale componentei prototip, ale unităţii tehnice separate prototip sau respectiv ale sistemului prototip, producătorul exclude elementul respectiv din familia existentă, îl atribuie unei alte familii şi îl defineşte drept componenta prototip, unitatea tehnică separată prototip sau sistemul prototip pentru familia respectivă sau solicită extinderea certificării în conformitate cu articolul 18.