Art. 12. - Art. 12: Componentele, unităţile tehnice separate şi sistemele relevante în scopul determinării emisiilor de CO 2 şi a consumului de combustibil - Regulamentul 2400/12-dec-2017 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 595/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte determinarea emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil ale vehiculelor grele şi de modificare a Directivei 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Regulamentului (UE) nr. 582/2011 al Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial 349L

În vigoare
Versiune de la: 1 Iulie 2022 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 12: Componentele, unităţile tehnice separate şi sistemele relevante în scopul determinării emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil
(1)Datele de intrare ale simulatorului menţionate la articolul 5 alineatul (3) trebuie să includă informaţii privind proprietăţile legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil ale următoarelor componente, unităţi tehnice separate sau sisteme:
a)motoare;
b)transmisii;
c)convertizoare de cuplu;
d)alte componente de transfer al cuplului;
e)componente suplimentare ale transmisiei;
f)axe;
g)rezistenţa aerului;

h)elemente auxiliare;
i)pneuri.
j)componente ale grupului motopropulsor electric.

(2)Proprietăţile legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil ale componentelor, unităţilor tehnice separate şi sistemelor menţionate la alineatul (1) literele (b)-(g), (i) şi (j) din prezentul articol trebuie să se bazeze, pentru fiecare componentă, unitate tehnică separată sau sistem sau, dacă este cazul, pentru familiile acestora, pe valorile determinate în conformitate cu articolul 14 şi certificate în conformitate cu articolul 17 («valori certificate») sau, în absenţa valorilor certificate, pe valorile standard determinate în conformitate cu articolul 13.

(3)Proprietăţile legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil ale motoarelor trebuie să se bazeze, pentru fiecare familie de motoare, pe valorile determinate în conformitate cu articolul 14 şi certificate în conformitate cu articolul 17.
(4)Proprietăţile legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil ale elementelor auxiliare trebuie să se bazeze pe valorile generice introduse în simulator şi alocate vehiculului pe baza informaţiilor de intrare determinate în conformitate cu anexa IX.

(5)În cazul unui camion în versiune de bază, proprietăţile legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil ale componentelor, unităţilor tehnice separate şi sistemelor menţionate la alineatul (1) litera (g) din prezentul articol care nu pot fi determinate pentru camionul în versiune de bază trebuie să se bazeze pe valorile standard. În ceea ce priveşte componentele, unităţile tehnice separate şi sistemele menţionate la alineatul (1) litera (h), producătorul vehiculului selectează tehnologia cu cele mai mari pierderi de putere.

(6)În cazul vehiculelor exceptate, în temeiul articolului 9 alineatul (1), de la obligaţia de determinare a emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil, datele de intrare ale simulatorului trebuie să includă informaţiile prevăzute în tabelul 5 din anexa III.

(7)Atunci când vehiculul urmează să fie înmatriculat, vândut sau pus în circulaţie cu un set complet de pneuri de iarnă şi cu un set complet de pneuri standard, producătorul vehiculului poate să aleagă pneurile care vor fi utilizate pentru determinarea emisiilor de CO2. În cazul autobuzelor grele, dacă pneurile folosite în simularea pentru vehiculul primar sunt montate pe vehicul în momentul în care acesta este înmatriculat, vândut sau pus în circulaţie, adăugarea unor seturi suplimentare de pneuri nu va atrage obligaţia de a efectua o nouă simulare pentru vehiculul primar în conformitate cu punctul 2 din anexa I.