Art. 61. - Art. 61: Evaluarea pentru aplicarea principiului potrivit căruia "niciun creditor nu trebuie să fie dezavantajat" - Regulamentul 23/16-dec-2020 privind un cadru pentru redresarea şi rezoluţia contrapărţilor centrale şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1095/2010, (UE) nr. 648/2012, (UE) nr. 600/2014, (UE) nr. 806/2014 şi (UE) 2015/2365 şi a Directivelor 2002/47/CE, 2004/25/CE, 2007/36/CE, 2014/59/UE şi (UE) 2017/1132
Acte UE
Jurnalul Oficial 22L
În vigoare Versiune de la: 27 Februarie 2024
Art. 61: Evaluarea pentru aplicarea principiului potrivit căruia "niciun creditor nu trebuie să fie dezavantajat"
(1)În scopul evaluării respectării principiului potrivit căruia "niciun creditor nu trebuie să fie dezavantajat", astfel cum este acesta prevăzut la articolul 60, autoritatea de rezoluţie se asigură că o evaluare este efectuată de către o persoană independentă cât mai curând posibil după punerea în aplicare a măsurii sau măsurilor de rezoluţie.
(2)Evaluarea prevăzută la alineatul (1) include:
a)tratamentul care ar fi fost aplicat acţionarilor, membrilor compensatori şi altor creditori dacă autoritatea de rezoluţie nu ar fi luat măsuri de rezoluţie în legătură cu CPC la momentul în care autoritatea de rezoluţie a considerat că au fost îndeplinite condiţiile de declanşare a procedurii de rezoluţie în temeiul articolului 22 alineatul (1), iar CPC ar fi fost lichidată în schimb prin procedura obişnuită de insolvenţă, în urma aplicării integrale a obligaţiilor contractuale aplicabile şi a altor dispoziţii din normele sale de funcţionare;
b)tratamentul efectiv care a fost aplicat acţionarilor, membrilor compensatori şi altor creditori în cadrul procedurii de rezoluţie a CPC;
c)o precizare din care să reiasă dacă există diferenţe între tratamentul menţionat la litera (a) de la prezentul alineat şi cel menţionat la litera (b) de la prezentul alineat.
(3)În scopul calculării tratamentelor menţionate la alineatul (2) litera (a), evaluarea menţionată la alineatul (1):
a)nu ţine seama de acordarea de sprijin financiar public extraordinar CPC aflate în rezoluţie sau de asistenţă privind lichiditatea în situaţii de urgenţă din partea băncii centrale sau de asistenţă privind lichiditatea din partea băncii centrale furnizată cu garanţii, scadenţe sau dobânzi non-standard;
b)se bazează pe pierderile pe care le-ar fi suportat în mod realist membrii compensatori şi alţi creditori dacă CPC ar fi fost lichidată prin procedura obişnuită de insolvenţă, în urma aplicării integrale a obligaţiilor contractuale aplicabile şi a altor dispoziţii din normele sale de funcţionare;
c)ia în considerare o estimare rezonabilă din punct de vedere comercial a costurilor directe de înlocuire, inclusiv orice cerinţe suplimentare în materie de marje, suportate de membrii compensatori pentru a redeschide, într-o perioadă corespunzătoare, poziţiile lor nete comparabile pe piaţă, luând în considerare condiţiile reale de pe piaţă, inclusiv adâncimea pieţei şi capacitatea acesteia de a efectua tranzacţii cu volumul relevant de astfel de poziţii nete în cursul perioadei respective; şi
d)se bazează pe metodologia proprie a CPC de stabilire a preţurilor, cu excepţia cazului în care o astfel de metodologie pentru determinarea preţului nu reflectă condiţiile reale de pe piaţă.
Durata perioadei menţionate la primul paragraf litera (c) reflectă implicaţiile legislaţiei aplicabile în materie de insolvenţă şi caracteristicile poziţiilor nete relevante.
(4)Evaluarea menţionată la alineatul (1) de la prezentul articol este distinctă de evaluarea efectuată în conformitate cu articolul 24 alineatul (3).
(5)Ţinând seama de standardele tehnice de reglementare adoptate în temeiul articolului 49 alineatul (5) şi articolului 74 alineatul (4) din Directiva 2014/59/UE, ESMA elaborează proiecte de standarde tehnice de reglementare care precizează metodologia de efectuare a evaluării menţionate la alineatul (1) de la prezentul articol, inclusiv calculul pierderilor de pe urma lichidării rezultate din costurile menţionate la alineatul (3) primul paragraf litera (c) de la prezentul articol, dacă CPC ar fi fost lichidată prin procedura obişnuită de insolvenţă, în urma aplicării integrale a obligaţiilor contractuale aplicabile şi a altor dispoziţii din normele sale de funcţionare.
ESMA înaintează aceste proiecte de standarde tehnice de reglementare Comisiei până la 12 februarie 2022.
Comisia este împuternicită să completeze prezentul regulament prin adoptarea standardelor tehnice de reglementare menţionate la primul paragraf de la prezentul alineat, în conformitate cu articolele 10-14 din Regulamentul (UE) nr. 1095/2010.