Art. 25. - Art. 25: Cerinţele pentru evaluare - Regulamentul 23/16-dec-2020 privind un cadru pentru redresarea şi rezoluţia contrapărţilor centrale şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1095/2010, (UE) nr. 648/2012, (UE) nr. 600/2014, (UE) nr. 806/2014 şi (UE) 2015/2365 şi a Directivelor 2002/47/CE, 2004/25/CE, 2007/36/CE, 2014/59/UE şi (UE) 2017/1132

Acte UE

Jurnalul Oficial 22L

În vigoare
Versiune de la: 27 Februarie 2024
Art. 25: Cerinţele pentru evaluare
(1)Autoritatea de rezoluţie se asigură că evaluările menţionate la articolul 24 sunt efectuate:
a)de o persoană independentă faţă de orice autoritate publică şi faţă de CPC; sau
b)de autoritatea de rezoluţie, în cazul în care aceste evaluări nu pot fi efectuate de către o persoană menţionată la litera (a).
(2)Evaluările menţionate la articolul 24 sunt considerate definitive în cazul în care au fost efectuate de persoana menţionată la alineatul (1) litera (a) de la prezentul articol şi sunt îndeplinite toate cerinţele prevăzute la prezentul articol.
(3)Fără a aduce atingere cadrului Uniunii privind ajutoarele de stat, după caz, o evaluare definitivă se bazează pe ipoteze prudente, care nu presupun sprijin financiar public extraordinar potenţial, asistenţă privind lichiditatea în situaţii de urgenţă din partea unei bănci centrale şi nici asistenţă privind lichiditatea din partea unei bănci centrale furnizate CPC cu garanţii, scadenţe sau dobânzi non-standard din momentul în care se iau măsuri de rezoluţie. Evaluarea ţine seama, de asemenea, de potenţiala recuperare a cheltuielilor rezonabile suportate de CPC aflată în rezoluţie în conformitate cu articolul 27 alineatul (10).
(4)O evaluare definitivă este completată cu următoarele informaţii deţinute de CPC:
a)un bilanţ actualizat şi un raport privind poziţia financiară a CPC, incluzând resursele prefinanţate rămase disponibile şi angajamentele financiare restante;
b)evidenţele contractelor compensate menţionate la articolul 29 din Regulamentul (UE) nr. 648/2012; şi
c)toate informaţiile privind valorile de piaţă şi valorile contabile ale activelor, pasivelor şi poziţiilor sale, inclusiv creanţele şi obligaţiile restante datorate de sau către CPC care prezintă relevanţă.
(5)Evaluarea definitivă indică repartizarea creditorilor pe clase în funcţie de rangurile lor de prioritate conform legislaţiei aplicabile privind insolvenţa. Aceasta include şi o estimare a tratamentului de care ar fi putut beneficia fiecare clasă de acţionari şi de creditori prin aplicarea principiului prevăzut la articolul 23 alineatul (1) litera (e).
Estimarea menţionată la primul paragraf nu aduce atingere evaluării menţionate la articolul 61.
(6)Ţinând seama de standardele tehnice de reglementare elaborate în conformitate cu articolul 36 alineatele (14) şi (15) din Directiva 2014/59/UE şi adoptate în temeiul articolului 36 alineatul (16) din respectiva directivă, ESMA elaborează proiecte de standarde tehnice de reglementare prin care să precizeze:
a)circumstanţele în care se consideră că o persoană este independentă atât faţă de autoritatea de rezoluţie, cât şi faţă de CPC, în sensul alineatului (1) din prezentul articol;
b)metodologia utilizată pentru determinarea valorii activelor şi pasivelor CPC; şi
c)separarea evaluărilor în temeiul articolelor 24 şi 61 din prezentul regulament.
ESMA înaintează aceste proiecte de standarde tehnice de reglementare Comisiei până la 12 februarie 2022.
Comisia este împuternicită să completeze prezentul regulament prin adoptarea standardelor tehnice de reglementare menţionate la primul paragraf de la prezentul alineat, în conformitate cu articolele 10-14 din Regulamentul (UE) nr. 1095/2010.