Art. 22. - Art. 22: Condiţii de declanşare a procedurii de rezoluţie - Regulamentul 23/16-dec-2020 privind un cadru pentru redresarea şi rezoluţia contrapărţilor centrale şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1095/2010, (UE) nr. 648/2012, (UE) nr. 600/2014, (UE) nr. 806/2014 şi (UE) 2015/2365 şi a Directivelor 2002/47/CE, 2004/25/CE, 2007/36/CE, 2014/59/UE şi (UE) 2017/1132

Acte UE

Jurnalul Oficial 22L

În vigoare
Versiune de la: 27 Februarie 2024
Art. 22: Condiţii de declanşare a procedurii de rezoluţie
(1)Autoritatea de rezoluţie ia o măsură de rezoluţie în legătură cu o CPC dacă sunt îndeplinite toate condiţiile de mai jos:
a)CPC este în curs de a intra în dificultate sau este susceptibilă de a intra în dificultate, acest fapt fiind stabilit de una dintre următoarele entităţi:
(i)autoritatea competentă, după consultarea autorităţii de rezoluţie;
(ii)autoritatea de rezoluţie, după consultarea autorităţii competente, în cazul în care autoritatea de rezoluţie are instrumentele necesare pentru a ajunge la această concluzie;
b)ţinând seama de toate circumstanţele relevante, nu există nicio perspectivă rezonabilă ca o măsură alternativă din sectorul privat, inclusiv planul de redresare al CPC sau alte acorduri contractuale, sau o măsură de supraveghere, inclusiv măsurile de intervenţie timpurie adoptate, să prevină intrarea în dificultate a CPC într-un interval de timp rezonabil;
c)o măsură de rezoluţie este necesară în interesul public pentru a atinge unul sau mai multe obiective ale rezoluţiei, care să fie totodată proporţională cu acestea, iar lichidarea CPC conform procedurilor obişnuite de insolvenţă nu ar permite atingerea obiectivelor rezoluţiei în aceeaşi măsură.
(2)În sensul alineatului (1) litera (a) punctul (ii), autoritatea competentă furnizează autorităţii de rezoluţie, din proprie iniţiativă şi fără întârziere, orice informaţii care pot indica faptul că CPC este în curs de a intra în dificultate sau este susceptibilă de a intra în dificultate. De asemenea, autoritatea competentă furnizează la cerere orice alte informaţii necesare autorităţii de rezoluţie pentru a îşi efectua evaluarea.
(3)În sensul alineatului (1) litera (a), se consideră că o CPC este în curs de a intra în dificultate sau este susceptibilă de a intra în dificultate în cazul în care este îndeplinită cel puţin una dintre condiţiile următoare:
a)CPC îşi încalcă sau este probabil să îşi încalce cerinţele de autorizare într-un mod care ar justifica retragerea autorizaţiei acesteia în conformitate cu articolul 20 din Regulamentul (UE) nr. 648/2012;
b)CPC este incapabilă sau este probabil să fie incapabilă să asigure una din funcţiile sale critice;
c)CPC este incapabilă sau este probabil să fie incapabilă să îşi restabilească viabilitatea prin punerea în aplicare a măsurilor sale de redresare;
d)CPC este incapabilă sau este probabil să fie incapabilă să îşi achite datoriile sau alte pasive la scadenţă; şi
e)CPC necesită sprijin financiar public extraordinar.
(4)În sensul alineatului (3) litera (e), sprijinul financiar public nu se consideră sprijin financiar public extraordinar în cazul în care îndeplineşte toate condiţiile următoare:
a)ia forma unei garanţii de stat în sprijinul facilităţilor de lichiditate oferite de o bancă centrală în conformitate cu condiţiile băncii centrale sau o garanţie de stat pentru pasive nou-emise;
b)garanţiile de stat menţionate la punctul (a) de la prezentul alineat sunt necesare pentru a remedia o perturbare gravă a economiei unui stat membru şi pentru a menţine stabilitatea financiară; şi
c)garanţiile de stat menţionate la punctul (a) de la prezentul alineat se limitează la CPC-urile solvabile, sunt condiţionate de o aprobare finală în conformitate cu cadrul Uniunii privind ajutoarele de stat, au un caracter preventiv şi temporar, sunt proporţionale cu obiectivul de a remedia consecinţele perturbărilor grave menţionate la punctul (b) de la prezentul alineat şi nu sunt utilizate pentru a compensa pierderi pe care CPC le-a suportat sau este susceptibilă de a le suporta în viitor.
(5)Autoritatea de rezoluţie poate, de asemenea, să ia o măsură de rezoluţie în cazul în care consideră că CPC a aplicat sau intenţionează să aplice măsuri de redresare care ar putea împiedica intrarea în dificultate a CPC, dar care au efecte negative semnificative asupra sistemului financiar al Uniunii sau al unuia sau mai multora dintre statele sale membre.
(6)ESMA emite orientări pentru a promova convergenţa practicilor de supraveghere şi de rezoluţie în ceea ce priveşte aplicarea circumstanţelor în care se consideră că o CPC este în curs de a intra în dificultate sau este susceptibilă de a intra în dificultate până la 12 februarie 2022, ţinând seama, dacă şi când este necesar, de natura şi complexitatea serviciilor prestate de CPC-urile stabilite în Uniune.
La elaborarea respectivelor orientări, ESMA ţine seama de orientările emise în conformitate cu articolul 32 alineatul (6) din Directiva 2014/59/UE.