Art. 33. - Art. 33: Funcţiile autorităţii de certificare - Regulamentul 223/11-mar-2014 privind Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane
Acte UE
Jurnalul Oficial 72L
În vigoare Versiune de la: 1 Martie 2024
Art. 33: Funcţiile autorităţii de certificare
Autoritatea de certificare a unui program operaţional este responsabilă, în special, de:
(a)întocmirea şi transmiterea către Comisie a cererilor de plată şi de certificarea faptului că acestea rezultă din sisteme de contabilitate fiabile, că sunt bazate pe documente justificative verificabile şi că au fost supuse unor verificări efectuate de autoritatea de management;
(b)întocmirea conturilor menţionate la articolul 59 alineatul (5) primul paragraf litera (a) din Regulamentul financiar;
(c)certificarea integralităţii, exactităţii şi veridicităţii conturilor, a faptului că cheltuielile înscrise în aceste conturi respectă legislaţia aplicabilă şi că ele au fost angajate pentru operaţiunile selectate în vederea finanţării în conformitate cu criteriile aplicabile programului operaţional şi cu dreptul aplicabil;
(d)asigurarea faptului că există un sistem în care se înregistrează şi stochează, în format electronic, evidenţele contabile pentru fiecare operaţiune şi care conţine toate datele necesare pentru întocmirea cererilor de plată şi a conturilor, inclusiv înregistrări ale sumelor recuperabile, ale sumelor recuperate şi ale sumelor retrase în urma anulării integrale sau parţiale a contribuţiei pentru o operaţiune sau pentru un program operaţional;
(e)asigurarea faptului că, pentru întocmirea şi depunerea cererilor de plată, a primit informaţii adecvate din partea autorităţii de management privind procedurile şi verificările efectuate cu privire la cheltuieli;
(f)luarea în considerare, la momentul întocmirii şi depunerii cererilor de plată, a rezultatelor tuturor auditurilor desfăşurate de către sau sub responsabilitatea autorităţii de audit;
(g)păstrarea, în format electronic, a evidenţelor contabile privind cheltuielile declarate Comisiei şi contribuţia publică corespunzătoare plătită către beneficiari;
(h)păstrarea evidenţelor contabile ale sumelor recuperabile şi ale sumelor retrase în urma anulării integrale sau parţiale a contribuţiei pentru o operaţiune. Sumele recuperate se varsă la bugetul Uniunii, înainte de încheierea programului operaţional, prin deducerea acestora din următoarea declaraţie de cheltuieli.