Art. 56b. - Art. 56 b : Monitorizarea datelor - Regulamentul 2066/19-dec-2018 privind monitorizarea şi raportarea emisiilor de gaze cu efect de seră în temeiul Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 601/2012 al Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial 334L

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2025
Art. 56b: Monitorizarea datelor
(1)Operatorul de aeronave monitorizează datele menţionate în secţiunea 4 din anexa IIIa.
(2)Datele monitorizate menţionate la alineatul (1) se obţin de către operatorul de aeronave, inclusiv din echipamentele de înregistrare a datelor de zbor ale aeronavei, dacă sunt disponibile.
(3)Prin derogare de la alineatul (2), operatorul de aeronave poate alege să se bazeze, pentru monitorizarea unora sau a tuturor datelor, pe următoarele elemente:
a)surse terţe independente, cum ar fi Eurocontrol;
b)NEATS, astfel cum este descris în secţiunea 2 din anexa IIIa.
(4)În cazul în care lipsesc date şi operatorul de aeronave a demonstrat că nu este capabil să extragă datele respective prin intermediul NEATS sau prin alte metode, operatorul de aeronave utilizează valorile implicite prevăzute în secţiunea 5 din anexa IIIa şi în anexa IIIb.
(5)Operatorii de aeronave oferă verificatorului acces la toate datele necesare pentru verificare, inclusiv la datele confidenţiale. La solicitarea operatorului de aeronave, autoritatea competentă tratează informaţiile furnizate de operatorul de aeronave ca fiind confidenţiale.
(6)În cazul în care nu este posibil să se utilizeze NEATS din cauza indisponibilităţii sale, operatorul de aeronave monitorizează cel puţin informaţiile referitoare la zbor şi proprietăţile aeronavei pentru fiecare zbor. În acest caz, calculul CO2(e) per zbor se efectuează într-o etapă ulterioară de către operatorul de aeronave, cel târziu după ce NEATS este pus la dispoziţie de către Comisie.
(7)În cazul în care nu este posibil să se utilizeze un model comun de referinţă NWP din cauza indisponibilităţii sale în NEATS, operatorul de aeronave utilizează, prin derogare de la articolul 56a alineatul (5), metoda D. După ce modelul comun de referinţă NWP este pus la dispoziţie, operatorul de aeronave utilizează metoda adecvată în conformitate cu articolul 56a alineatele (5) şi (6).
(8)NEATS se actualizează după caz.