Art. 56a. - Art. 56 a : Calcularea echivalentului de CO2 pentru alte efecte ale aviaţiei decât emisiile de CO2 - Regulamentul 2066/19-dec-2018 privind monitorizarea şi raportarea emisiilor de gaze cu efect de seră în temeiul Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 601/2012 al Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial 334L

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2025
Art. 56a: Calcularea echivalentului de CO2 pentru alte efecte ale aviaţiei decât emisiile de CO2
(1)Fiecare operator de aeronave monitorizează alte efecte ale aviaţiei decât emisiile de CO2, generate de activităţile sale desfăşurate de avioanele echipate cu motoare cu reacţie, în echivalent de CO2 [CO2(e)] per zbor.
(2)Operatorul de aeronave calculează CO2(e) per zbor folosind indicatorul GWP, în special GWP20, GWP50 şi GWP100, rezultând valori ale CO2(e) pentru trei orizonturi de timp (20, 50 şi 100 de ani) pentru fiecare dintre zborurile monitorizate.
(3)Operatorul de aeronave utilizează eficacitatea, astfel cum este definită în prezentul regulament şi în NEATS, pentru a rafina GWP menţionat la alineatul (2) pentru a calcula CO2(e) per zbor, cu excepţia cazului în care operatorul de aeronave furnizează autorităţii competente dovezi potrivit cărora nu este posibilă utilizarea eficacităţii.
(4)Pentru a calcula CO2(e) per zbor, fiecare operator de aeronave aplică o metodă de calcul al CO2(e) care cuprinde următoarele elemente:
a)modulul pentru consumul de combustibil şi modulul pentru estimarea emisiilor, astfel cum sunt descrise în secţiunea 3 din anexa IIIa;
b)metoda C constând într-o abordare bazată pe condiţii meteorologice şi metoda D constând într-o abordare simplificată bazată pe locaţie, astfel cum se menţionează în secţiunea 4 din anexa IIIa;
c)o abordare bazată pe valori implicite, utilizată în cazul unor lacune în materie de date, descrisă în secţiunea 5 din anexa IIIa şi în anexa IIIb.
Metoda C şi metoda D se bazează pe datele de intrare din modulele menţionate la litera (a) de la prezentul alineat, pe datele operatorului de aeronave şi pe datele meteorologice relevante de la operatorul de aeronave sau din surse terţe.
(5)Pentru a calcula CO2(e) per zbor, fiecare operator de aeronave aplică metoda C.
(6)Prin derogare de la alineatul (5), emiţătorii mici, astfel cum sunt definiţi la articolul 55 alineatul (1), pot utiliza metoda D.
(7)Pentru a aplica modelele de calcul al CO2(e) zborurilor lor, operatorii de aeronave trebuie să îndeplinească toate condiţiile următoare, fie utilizând NEATS, în temeiul secţiunii 2 din anexa IIIa, instrumente informatice proprii şi instrumente informatice ale terţilor, fie o combinaţie între NEATS şi aceste instrumente:
a)aceste instrumente respectă cerinţele stabilite în anexa IIIa, în ceea ce priveşte modulul pentru estimarea emisiilor din secţiunile 3, 4 şi 5 din anexa respectivă;
b)în cazul în care sunt necesare date meteorologice îmbunătăţite, astfel cum sunt definite în anexa IIIa, aceste instrumente utilizează acelaşi model comun de referinţă de prognoză numerică a vremii (NWP) şi aceleaşi date meteorologice ca şi cele furnizate prin NEATS;
c)aceste instrumente permit şi facilitează, în scopul verificării, accesul la datele monitorizate în conformitate cu secţiunea 4 din anexa IIIa;
d)aceste instrumente asigură faptul că datele monitorizate sunt stocate în siguranţă timp de cel puţin doi ani, cu funcţii de backup şi recuperare;
e)aceste instrumente respectă principiile stabilite la articolul 75 alineatul (1).
(8)În cazul în care un operator de aeronave intenţionează să utilizeze instrumentele menţionate la alineatul (7), altele decât modulul pentru consumul de combustibil, operatorul de aeronave prezintă mai întâi Comisiei specificaţiile tehnice ale instrumentelor. Comisia evaluează specificaţiile instrumentelor şi, în cazul în care aceste instrumente respectă cerinţele prezentului regulament, aprobă instrumentele. Odată aprobate, specificaţiile tehnice ale instrumentelor şi fluxul de lucru sunt descrise în detaliu de către operatorul de aeronave în planul de monitorizare.