Art. 51. - Art. 51: Dispoziţii generale - Regulamentul 2066/19-dec-2018 privind monitorizarea şi raportarea emisiilor de gaze cu efect de seră în temeiul Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 601/2012 al Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial 334L

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2025
Art. 51: Dispoziţii generale
(1)Fiecare operator de aeronave monitorizează şi raportează emisiile care provin din activităţi de aviaţie şi alte efecte ale aviaţiei decât emisiile de CO2 pentru toate zborurile incluse în anexa I la Directiva 2003/87/CE care sunt efectuate de către operatorul de aeronave respectiv pe timpul perioadei de raportare şi pentru care acesta este responsabil.
În acest scop, operatorul de aeronave atribuie toate zborurile unui an calendaristic în funcţie de ora de plecare măsurată în ora universală coordonată.
(2)[textul din Art. 51, alin. (2) din capitolul IV a fost abrogat la 01-ian-2024 de Art. 1, punctul 9. din Regulamentul 2122/17-oct-2023]
(3)În vederea identificării operatorului unic de aeronave menţionat la articolul 3 litera (o) din Directiva 2003/87/CE care este responsabil de un zbor, se foloseşte indicativul de apel utilizat pentru controlul traficului aerian (ATC), astfel cum este stabilit în caseta 7 a planului de zbor. Indicativul de apel determină operatorul de aeronave după cum urmează:
a)în cazul în care caseta 7 conţine indicativul OACI pentru agenţia de operare a aeronavelor, operatorul unic de aeronave este agenţia de operare a aeronavelor căreia i-a fost atribuit respectivul indicativ OACI;
b)în cazul în care câmpul 7 conţine naţionalitatea sau marca comună şi marca de înmatriculare a aeronavei care este menţionată în mod explicit într-un certificat de operator aerian (sau un document echivalent) sau într-un document emis de un stat şi care identifică operatorul aeronavei, operatorul unic de aeronave este persoana fizică sau juridică care deţine certificatul de operator aerian (sau un certificat echivalent) sau care este menţionată în document.
(31)În cazul în care operatorul unic de aeronave nu poate fi identificat utilizând indicativul de apel menţionat la alineatul (3), operatorul unic de aeronave menţionat la articolul 3 litera (o) din Directiva 2003/87/CE care este responsabil de un zbor este persoana fizică sau juridică ce are un raport de muncă sau alt tip de relaţie contractuală cu comandantul zborului.

(4)În cazul în care identitatea operatorului de aeronave nu este cunoscută, autoritatea competentă consideră deţinătorul aeronavei ca operator al aeronavei, cu excepţia cazului în care acesta dovedeşte identitatea operatorului de aeronave responsabil.