Art. 46. - Art. 46: Coduri de conduită pentru publicitatea online - Regulamentul 2065/19-oct-2022 privind o piaţă unică pentru serviciile digitale şi de modificare a Directivei 2000/31/CE (Regulamentul privind serviciile digitale)

Acte UE

Jurnalul Oficial 277L

În vigoare
Versiune de la: 22 Februarie 2024
Art. 46: Coduri de conduită pentru publicitatea online
(1)Comisia încurajează şi facilitează elaborarea de coduri de conduită voluntare la nivelul Uniunii de către furnizorii de platforme online şi alţi furnizori de servicii relevanţi, cum ar fi furnizorii de servicii intermediare de publicitate online, alţi actori implicaţi în lanţul valoric al publicităţii programatice sau organizaţiile care îi reprezintă pe destinatarii serviciului şi organizaţiile societăţii civile sau autorităţile relevante, pentru a contribui la sporirea transparenţei pentru actorii din lanţul valoric al publicităţii online dincolo de cerinţele prevăzute la articolele 26 şi 39.
(2)Comisia urmăreşte să se asigure că codurile de conduită urmăresc transmiterea eficace a informaţiilor, cu respectarea deplină a drepturilor şi intereselor tuturor părţilor implicate, precum şi crearea unui mediu concurenţial, transparent şi echitabil în publicitatea online, în conformitate cu dreptul Uniunii şi cu dreptul intern, în special în ceea ce priveşte concurenţa şi protecţia vieţii private şi a datelor cu caracter personal. Comisia se asigură că codurile de conduită abordează cel puţin:
a)transmiterea informaţiilor deţinute de furnizorii de servicii intermediare de publicitate online către destinatarii serviciului în ceea ce priveşte cerinţele prevăzute la articolul 26 alineatul (1) literele (b), (c) şi (d);
b)transmiterea informaţiilor deţinute de furnizorii de servicii intermediare de publicitate online către registre în temeiul articolului 39;
c)informaţii utile privind monetizarea datelor.
(3)Comisia încurajează elaborarea de coduri de conduită până la 18 februarie 2025 şi aplicarea lor până la 18 august 2025.
(4)Comisia încurajează toţi actorii din lanţul valoric de publicitate online menţionat la alineatul (1) să aprobe şi să respecte angajamentele prevăzute în codurile de conduită.