Art. 45. - Art. 45: Codurile de conduită - Regulamentul 2065/19-oct-2022 privind o piaţă unică pentru serviciile digitale şi de modificare a Directivei 2000/31/CE (Regulamentul privind serviciile digitale)

Acte UE

Jurnalul Oficial 277L

În vigoare
Versiune de la: 22 Februarie 2024
Art. 45: Codurile de conduită
(1)Comisia şi comitetul încurajează şi facilitează elaborarea de coduri de conduită voluntare la nivelul Uniunii care să contribuie la aplicarea corespunzătoare a prezentului regulament, ţinând seama mai ales de provocările specifice legate de abordarea diferitelor tipuri de conţinut ilegal şi a riscurilor sistemice, în conformitate cu dreptul Uniunii, în special în ceea ce priveşte concurenţa şi protecţia datelor cu caracter personal.
(2)În cazul în care apare un risc sistemic semnificativ în sensul articolului 34 alineatul (1) care afectează mai multe platforme online foarte mari sau motoare de căutare online foarte mari, Comisia poate invita furnizorii platformelor online foarte mari în cauză sau furnizorii motoarelor de căutare online foarte mari în cauză şi alţi furnizori de platforme online foarte mari, de motoare de căutare online foarte mari, de platforme online şi de alte servicii intermediare, după caz, precum şi autorităţile competente relevante, organizaţiile societăţii civile şi alţi factori interesaţi să participe la elaborarea codurilor de conduită, inclusiv prin stabilirea unor angajamente de a lua măsuri specifice de atenuare a riscurilor, precum şi a unui cadru de raportare periodică cu privire la orice măsuri luate şi la rezultatele acestora.
(3)Atunci când pun în aplicare alineatele (1) şi (2), Comisia şi comitetul şi, după caz, alte organisme relevante urmăresc să se asigure că codurile de conduită stabilesc în mod clar obiectivele specifice, conţin indicatori-cheie de performanţă pentru a măsura realizarea obiectivelor respective şi ţin seama în mod corespunzător de nevoile şi interesele tuturor părţilor interesate, şi în special ale cetăţenilor, la nivelul Uniunii. Comisia şi comitetul urmăresc, de asemenea, să se asigure că participanţii prezintă periodic rapoarte Comisiei şi coordonatorilor serviciilor digitale din ţara de stabilire cu privire la eventualele măsurile luate şi rezultatele acestora, astfel cum sunt măsurate în raport cu indicatorii-cheie de performanţă pe care îi conţin. Indicatorii-cheie de performanţă şi angajamentele de raportare ţin cont de diferenţele dintre participanţi în ceea ce priveşte dimensiunea şi capacitatea.
(4)Comisia şi comitetul evaluează dacă codurile de conduită îndeplinesc obiectivele menţionate la alineatele (1) şi (3) şi monitorizează şi analizează periodic îndeplinirea obiectivelor respectivelor coduri, având în vedere indicatorii-cheie de performanţă pe care i-ar putea conţine. Comisia şi comitetul îşi publică concluziile.
De asemenea, Comisia şi comitetul încurajează şi facilitează revizuirea şi adaptarea în mod regulat a codurilor de conduită.
În cazul încălcării sistematice a codurilor de conduită, Comisia şi comitetul pot invita semnatarii codurilor de conduită să ia măsurile necesare.