Art. 39. - Art. 39: Cerinţe suplimentare în materie de transparenţă a publicităţii online - Regulamentul 2065/19-oct-2022 privind o piaţă unică pentru serviciile digitale şi de modificare a Directivei 2000/31/CE (Regulamentul privind serviciile digitale)

Acte UE

Jurnalul Oficial 277L

În vigoare
Versiune de la: 22 Februarie 2024
Art. 39: Cerinţe suplimentare în materie de transparenţă a publicităţii online
(1)Furnizorii de platforme online foarte mari sau de motoare de căutare online foarte mari care prezintă comunicări cu caracter publicitar pe interfeţele lor online compilează şi pun la dispoziţia publicului, într-o secţiune specifică a interfeţei lor online, prin intermediul unui instrument fiabil şi care poate fi interogat, permiţând efectuarea de căutări bazate pe criterii multiple, precum şi prin intermediul interfeţelor de programare a aplicaţiilor, un registru care să conţină informaţiile menţionate la alineatul (2), pe întreaga durată a perioadei în care prezintă comunicarea cu caracter publicitar şi pentru o durată de un an după ce comunicarea cu caracter publicitar a fost prezentată ultima dată pe interfeţele lor online. Furnizorii respectivi se asigură că registrul nu conţine datele cu caracter personal ale destinatarilor serviciului cărora le-a fost sau le-ar fi putut fi prezentată comunicarea cu caracter publicitar şi depun eforturi rezonabile pentru a se asigura că informaţiile sunt exacte şi complete.
(2)Registrul include cel puţin toate informaţiile următoare:
a)conţinutul comunicării cu caracter publicitar, inclusiv denumirea produsului, a serviciului sau a mărcii şi obiectul comunicării cu caracter publicitar;
b)persoana fizică sau juridică în numele căreia este prezentată comunicarea cu caracter publicitar;
c)persoana fizică sau juridică care plăteşte comunicarea cu caracter publicitar, dacă persoana respectivă este diferită de persoana menţionată la litera (b);
d)perioada în care a fost prezentată comunicarea cu caracter publicitar;
e)dacă se dorea în mod special prezentarea comunicării cu caracter publicitar unuia sau mai multor grupuri specifice de destinatari ai serviciului şi, dacă da, principalii parametri utilizaţi în acest scop, inclusiv, dacă este cazul, principalii parametri utilizaţi pentru a exclude unul sau mai multe astfel de grupuri specifice;
f)comunicările comerciale publicate pe platformele online foarte mari şi identificate în temeiul articolului 26 alineatul (2);
g)numărul total de destinatari ai serviciului cărora le-a fost afişată comunicarea cu caracter publicitar şi, după caz, numărul total, defalcat în funcţie de fiecare stat membru, pentru grupul sau grupurile de destinatari către care a fost direcţionată în mod specific comunicarea cu caracter publicitar.
(3)În ceea ce priveşte alineatul (2) literele (a), (b) şi (c), în cazul în care furnizorul unei platforme online foarte mari sau al unui motor de căutare online foarte mare a eliminat sau a blocat accesul la o anumită comunicare cu caracter publicitar pe baza unei presupuse ilegalităţi sau incompatibilităţi cu condiţiile sale generale de utilizare, registrul nu include informaţiile menţionate la literele respective. Într-un astfel de caz, registrul include, pentru comunicarea cu caracter publicitar specifică în cauză, informaţiile menţionate la articolul 17 alineatul (3) literele (a)-(e) sau la articolul 9 alineatul (2) litera (a) punctul (i), după caz.
După consultarea comitetului, a cercetătorilor agreaţi relevanţi menţionaţi la articolul 40 şi a publicului, Comisia poate emite orientări privind structura, organizarea şi funcţiile repertoriilor menţionate la prezentul articol.