Art. 26. - Art. 26: Publicitatea pe platformele online - Regulamentul 2065/19-oct-2022 privind o piaţă unică pentru serviciile digitale şi de modificare a Directivei 2000/31/CE (Regulamentul privind serviciile digitale)

Acte UE

Jurnalul Oficial 277L

În vigoare
Versiune de la: 22 Februarie 2024
Art. 26: Publicitatea pe platformele online
(1)Furnizorii de platforme online care prezintă comunicări cu caracter publicitar pe interfeţele lor online se asigură că, în privinţa fiecărei comunicări cu caracter publicitar specifice prezentate fiecărui destinatar individual, destinatarii serviciului pot identifica în mod clar, concis, lipsit de ambiguitate şi în timp real, următoarele aspecte:
a)că informaţia reprezintă o comunicare cu caracter publicitar, inclusiv prin marcaje vizibile, care ar putea urma standardele stabilite în temeiul articolului 44;
b)persoana fizică sau juridică în numele căreia este prezentată comunicarea cu caracter publicitar;
c)persoana fizică sau juridică care a plătit pentru comunicarea cu caracter publicitar, atunci când persoana respectivă este diferită de persoana fizică sau juridică menţionată la litera (b);
d)informaţii utile, accesibile uşor şi direct din comunicarea cu caracter publicitar, cu privire la principalii parametri utilizaţi pentru a determina destinatarul căruia îi este prezentată comunicarea cu caracter publicitar şi, după caz, cum pot fi modificaţi parametrii respectivi.
(2)Furnizorii de platforme online pun la dispoziţia destinatarilor serviciului o funcţie prin care să declare dacă conţinutul pe care îl furnizează reprezintă sau conţine comunicări comerciale.
Atunci când destinatarul serviciului depune o declaraţie în temeiul prezentului alineat, furnizorul platformei online se asigură că alţi destinatari ai serviciului pot identifica în mod clar, lipsit de ambiguitate şi în timp real, inclusiv prin marcaje vizibile, care ar putea urma standardele stabilite în temeiul articolului 44, că conţinutul furnizat de destinatarul serviciului reprezintă sau conţine comunicări comerciale, potrivit declaraţiei respective.
(3)Furnizorii de platforme online nu prezintă comunicări cu caracter publicitar destinatarilor serviciului pe baza creării de profiluri în sensul definiţiei de la articolul 4 punctul 4 din Regulamentul (UE) 2016/679 utilizând categoriile speciale de date cu caracter personal menţionate la articolul 9 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/679.