Art. 20. - Art. 20: Sistemul intern de soluţionare a plângerilor - Regulamentul 2065/19-oct-2022 privind o piaţă unică pentru serviciile digitale şi de modificare a Directivei 2000/31/CE (Regulamentul privind serviciile digitale)

Acte UE

Jurnalul Oficial 277L

În vigoare
Versiune de la: 22 Februarie 2024
Art. 20: Sistemul intern de soluţionare a plângerilor
(1)Furnizorii de platforme online oferă destinatarilor serviciului, inclusiv persoanelor fizice sau entităţilor care au transmis o notificare, pe o perioadă de cel puţin şase luni de la data deciziei menţionate la prezentul alineat, acces la un sistem intern eficace de soluţionare a plângerilor, care să le permită acestora să depună plângeri pe cale electronică şi în mod gratuit, în legătură cu deciziile luate de furnizorul platformei online la primirea unei notificări sau în legătură cu următoarele decizii luate de furnizorul platformei online pe motiv că informaţiile furnizate de destinatari constituie conţinut ilegal sau sunt incompatibile cu condiţiile lor generale de utilizare:
a)deciziile de a elimina sau nu informaţiile, de a bloca sau nu accesul la acestea ori de a restrânge sau nu vizibilitatea lor;
b)deciziile de a suspenda sau nu ori de a sista sau nu furnizarea serviciului către destinatari, integral sau parţial;
c)deciziile de a suspenda sau nu ori de a închide sau nu contul destinatarilor;
d)deciziile de a suspenda sau nu, de a sista sau nu ori de a restricţiona sau nu în alt mod capacitatea de a monetiza informaţiile furnizate de destinatari.
(2)Perioada de cel puţin şase luni menţionată la alineatul (1) de la prezentul articol se consideră că începe în ziua în care destinatarul serviciului este informat cu privire la decizie în conformitate cu articolul 16 alineatul (5) sau cu articolul 17.
(3)Furnizorii de platforme online se asigură că sistemele lor interne de soluţionare a plângerilor sunt uşor de accesat, uşor de utilizat şi permit şi facilitează depunerea de plângeri suficient de precise şi justificate în mod corespunzător.
(4)Furnizorii de platforme online tratează plângerile depuse prin intermediul sistemului lor intern de soluţionare a plângerilor în timp util, în mod nediscriminatoriu, diligent, şi nearbitrar. În cazul în care o plângere conţine motive suficiente pentru ca furnizorul platformei online să considere că decizia sa de a nu da curs notificării este nefondată sau că informaţiile la care se referă plângerea nu sunt ilegale şi nu sunt incompatibile cu condiţiile generale de utilizare ale platformei sau conţine informaţii care indică faptul că comportamentul reclamantului nu justifică măsurile luate, furnizorul platformei online anulează decizia menţionată la alineatul (1) fără întârzieri nejustificate.
(5)Furnizorii de platforme online îi informează pe reclamanţi fără întârzieri nejustificate cu privire la decizia motivată pe care au luat-o în legătură cu informaţiile la care se referă plângerea şi cu privire la posibilitatea de soluţionare extrajudiciară a litigiului prevăzută la articolul 21 şi cu privire la alte căi de atac disponibile.
(6)Furnizorii de platforme online se asigură că deciziile menţionate la alineatul (5) sunt luate sub supravegherea unui personal calificat în mod corespunzător, iar nu numai pe baza unor mijloace automatizate.