Secţiunea 1 - 3.14.1. Capacitatea de producţie şi capacitatea neutilizată din RPC - Regulamentul 1981/07-oct-2025 de instituire a unei taxe antidumping definitive la importurile de articole de masă şi articole de bucătărie din ceramică originare din Republica Populară Chineză, în urma unei reexaminări efectuate în perspectiva expirării măsurilor în conformitate cu articolul 11 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/1036 al Parlamentului European şi al Consiliului
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
În vigoare Versiune de la: 8 Octombrie 2025
SECŢIUNEA 1:3.14.1. Capacitatea de producţie şi capacitatea neutilizată din RPC
(146)China este cel mai mare exportator din lume de articole de masă şi de articole de bucătărie din ceramică şi are mii de producători activi (65). În anexele la cererea de reexaminare în perspectiva expirării măsurilor, solicitanţii au prezentat surse care indică faptul că China a avut o capacitate de producţie zilnică de 87,03 miliarde de articole de uz cotidian din ceramică în cursul PIR, cu o capacitate neutilizată de 18,7% (66). Capacitatea de producţie de articole de uz cotidian din ceramică a crescut constant de la ultima reexaminare, menţinând în acelaşi timp un nivel stabil de utilizare a capacităţii de aproximativ 81%. Aceasta a permis creşterea capacităţii neutilizate de la 12,9 miliarde de articole în 2019 la peste 16 miliarde de articole în cursul PIR. O capacitate de producţie neutilizată de asemenea amploare înseamnă că numai China ar putea acoperi de mai multe ori consumul total al Uniunii, care a fost estimat la aproximativ 491 264 de tone în cursul perioadei investigaţiei de reexaminare (a se vedea considerentul 161 de mai jos). Problema supracapacităţii a fost recunoscută în rapoartele financiare ale unora dintre marii producători chinezi (67), precum şi în mai multe informaţii privind piaţa (68) (69).
(65)THINK!DESK - Market Distortions in the Chinese Tableware Ceramics Industry Update Report 2024 [Raportul Think!Desk de cercetare şi consultare referitor la China privind distorsiunile pieţei în industria articolelor de masă şi a articolelor de bucătărie din ceramică din 2024 (partea 6), pus la dispoziţie în anexa 3 a cererii de deschidere a reexaminării în perspectiva expirării măsurilor].
(66)Hangzhou Zhongjing Zhisheng Market Research - 2024 Report on Daily Ceramics Market in China (Raportul privind piaţa produselor de uz cotidian din ceramică din China, paginile 32-36, pus la dispoziţie în anexa 5 a cererii de deschidere a reexaminării în perspectiva expirării măsurilor).
(67)De exemplu, în Raportul financiar din 2022 al grupului Sitong, pagina 47, pus la dispoziţie în anexa 5 a cererii de deschidere a reexaminării în perspectiva expirării măsurilor.
(68)THINK!DESK - Market Distortions in the Chinese Tableware Ceramics Industry Update Report 2024 (Raportul Think!Desk de cercetare şi consultare referitor la China privind distorsiunile pieţei în industria articolelor de masă şi a articolelor de bucătărie din ceramică din 2024 (partea 2), pus la dispoziţie în anexa 3 a cererii de deschidere a reexaminării în perspectiva expirării măsurilor).
(69)Hangzhou Zhongjing Zhisheng Market Research - 2024 Report on Daily Ceramics Market in China (Raportul privind piaţa produselor de uz cotidian din ceramică din China, pus la dispoziţie în anexa 5 a cererii de deschidere a reexaminării în perspectiva expirării măsurilor).
(147)De la momentul instituirii măsurilor, exporturile de articole de masă şi de articole de bucătărie din ceramică din China au continuat să intre în Uniune în cantităţi mari, reprezentând aproape 60% din consumul Uniunii în cursul PIR, astfel cum se explică mai detaliat în secţiunea 4.3.1 de mai jos. Acest lucru indică, de asemenea, faptul că producătorii-exportatori chinezi de articole de masă şi de articole de bucătărie din ceramică au relaţii de afaceri puternice cu clienţii din Uniune.
(148)Având în vedere cele de mai sus, Comisia a concluzionat că China se numără printre cei mai mari producători de articole de masă şi de articole de bucătărie din ceramică din lume şi că dispune de o capacitate neutilizată semnificativă, pe care, graţie relaţiilor de afaceri puternice, ar putea să o exporte uşor către Uniune în cantităţi şi mai mari, în cazul abrogării măsurilor.