Art. 23. - Activităţile de informare şi de promovare eligibile pentru ajutor în temeiul articolului 33 din Regulamentul (CE) nr. 1698/2005 sunt activităţi destinate să atragă consumatorii să cumpere produsele agricole sau alimentare reglementate de sistemele de calitate alimentară înscrise în programul de dezvoltare rurală în temeiul articolului 32 din respectivul regulament. - Regulamentul 1974/15-dec-2006 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1698/2005 al Consiliului privind sprijinul pentru dezvoltarea rurală acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR)

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 18 Iulie 2013
Art. 23
(1)În sensul articolului 20 litera (c) punctul (iii) din Regulamentul (CE) nr. 1698/2005 se înţelege prin "grup de producători" orice organizaţie, indiferent de forma juridică a acesteia, care reuneşte operatori care participă direct la un sistem de calitate alimentară, prevăzut la articolul 32 din regulamentul respectiv, pentru un produs agricol sau un produs alimentar specific. Organizaţiile profesionale şi/sau interprofesionale care reprezintă unul sau mai multe sectoare nu pot fi considerate "grupuri de producători”
(2)Activităţile de informare şi de promovare eligibile pentru ajutor în temeiul articolului 33 din Regulamentul (CE) nr. 1698/2005 sunt activităţi destinate să atragă consumatorii să cumpere produsele agricole sau alimentare reglementate de sistemele de calitate alimentară înscrise în programul de dezvoltare rurală în temeiul articolului 32 din respectivul regulament.
Aceste activităţi au ca obiect scoaterea în evidenţă a caracteristicilor sau a avantajelor produselor în cauză, cum ar fi, în special, calitatea, metodele de producţie specifice, standardele ridicate în materie de bunăstare a animalelor şi de respectare a mediului înconjurător, care au legătură cu sistemul de calitate alimentară în cauză şi pot include, de asemenea, difuzarea de cunoştinţe tehnice şi ştiinţifice cu privire la produsele respective. Aceste activităţi includ, în special, participarea la târguri şi expoziţii şi/sau organizarea acestora, acţiuni de relaţii publice, precum şi publicitatea prin intermediul diferitelor mijloace de comunicare sau la punctele de vânzare.
(3)Numai activităţile de informare, de promovare şi de publicitate de pe piaţa internă sunt eligibile pentru ajutor în temeiul articolului 20 litera (c) punctul (iii) din Regulamentul (CE) nr. 1698/2005.
Aceste activităţi nu pot atrage consumatorul sa cumpere un produs pentru originea sa specifică, cu excepţia cazului produselor reglementate de sistemul de calitate instituit de Regulamentul (CE) nr. 510/2006 şi a celor reglementate de Regulamentul (CE) nr. 1493/1999. Cu toate acestea, se poate indica originea produsului, cu condiţia ca menţiunea originii să fie secundară în raport cu mesajul principal.
Activităţile legate de promovarea mărcilor comerciale nu sunt eligibile pentru ajutor.
(4)În cazul în care activităţile prevăzute la alineatul (2) au în vedere un produs din cadrul unui sistem de calitate alimentară prevăzut la articolul 22 alineatul (1) literele (a), (b) şi (c), logoul comunitar prevăzut de sistemele respective apare pe materialele de informare, promovare şi/sau pe cele publicitare.
(5)Activităţile de informare şi de promovare care beneficiază de un ajutor în temeiul Regulamentului (CE) nr. 2826/2000 nu pot primi un ajutor în temeiul articolului 20 litera (c) punctul (iii) din Regulamentul (CE) nr. 1698/2005.
(6)statele membre asigură că orice proiect de materiale de informare, de promovare sau de materiale publicitare elaborat în cadrul unei activităţi care beneficiază de un ajutor este conform cu legislaţia comunitară. În acest sens, beneficiarii transmit proiectele de materiale menţionate autorităţii competente a statului membru.