Art. 7. - Art. 7: Obligaţii care le revin controlorilor de acces în ceea ce priveşte interoperabilitatea serviciilor de comunicaţii interpersonale care nu se bazează pe numere - Regulamentul 1925/14-sept-2022 privind pieţe contestabile şi echitabile în sectorul digital şi de modificare a Directivelor (UE) 2019/1937 şi (UE) 2020/1828 (Regulamentul privind pieţele digitale)

Acte UE

Jurnalul Oficial 265L

În vigoare
Versiune de la: 12 Octombrie 2022
Art. 7: Obligaţii care le revin controlorilor de acces în ceea ce priveşte interoperabilitatea serviciilor de comunicaţii interpersonale care nu se bazează pe numere
(1)În cazul în care un controlor de acces furnizează servicii de comunicaţii interpersonale care nu se bazează pe numere care sunt enumerate în decizia de desemnare în temeiul articolului 3 alineatul (9), acesta asigură interoperabilitatea funcţionalităţilor de bază ale serviciilor sale de comunicaţii interpersonale care nu se bazează pe numere cu serviciile de comunicaţii interpersonale care nu se bazează pe numere ale unui alt furnizor care oferă sau intenţionează să ofere astfel de servicii în Uniune, prin furnizarea, la cerere şi cu titlu gratuit, a interfeţelor tehnice necesare sau a unor soluţii similare care facilitează interoperabilitatea.
(2)Controlorul de acces asigură interoperabilitatea a cel puţin următoarelor funcţionalităţi de bază menţionate la alineatul (1) în cazul în care controlorul de acces furnizează el însuşi respectivele funcţionalităţi propriilor săi utilizatori finali:
a)în urma enumerării în decizia de desemnare în temeiul articolului 3 alineatul (9):
(i)transmiterea de mesaje text de la un capăt la altul între doi utilizatori finali individuali;
(ii)partajarea de imagini, mesaje vocale, materiale video şi alte fişiere ataşate în cadrul comunicaţiilor de la un capăt la altul dintre doi utilizatori finali individuali;
b)în termen de doi ani de la desemnare:
(i)transmiterea de mesaje text de la un capăt la altul în cadrul unor grupuri de utilizatori finali individuali;
(ii)partajarea de imagini, mesaje vocale, materiale video şi alte fişiere ataşate în cadrul comunicaţiilor de la un capăt la altul dintre un grup de chat şi un utilizator final individual;
c)în termen de patru ani de la desemnare:
(i)apelurile vocale de la un capăt la altul între doi utilizatori finali individuali;
(ii)apelurile video de la un capăt la altul între doi utilizatori finali individuali;
(iii)apelurile vocale de la un capăt la altul între un grup de chat şi un utilizator final individual;
(iv)apelurile video de la un capăt la altul între un grup de chat şi un utilizator final individual.
(3)Nivelul de securitate, inclusiv criptarea de la un capăt la altul, după caz, pe care controlorul de acces îl asigură propriilor săi utilizatori finali se menţine în cadrul tuturor serviciilor interoperabile.
(4)Controlorul de acces publică o ofertă de referinţă care stabileşte detaliile tehnice şi termenele şi condiţiile generale de interoperabilitate cu serviciile sale de comunicaţii interpersonale care nu se bazează pe numere, inclusiv detaliile necesare privind nivelul de securitate şi criptarea de la un capăt la altul. Controlorul de acces publică respectiva ofertă de referinţă în termenul prevăzut la articolul 3 alineatul (10) şi o actualizează atunci când este necesar.
(5)În urma publicării ofertei de referinţă în temeiul alineatului (4), orice furnizor de servicii de comunicaţii interpersonale care nu se bazează pe numere care oferă sau intenţionează să ofere astfel de servicii în Uniune poate solicita interoperabilitatea cu serviciile de comunicaţii interpersonale care nu se bazează pe numere furnizate de controlorul de acces. O astfel de solicitare poate privi toate funcţionalităţile de bază enumerate la alineatul (2) sau doar unele dintre acestea. Controlorul de acces dă curs tuturor solicitărilor rezonabile privind interoperabilitatea în termen de trei luni de la primirea solicitării respective, făcând astfel încât funcţionalităţile de bază solicitate să devină operaţionale.
(6)În mod excepţional, la cererea motivată a controlorului de acces, Comisia poate prelungi termenele pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute la alineatul (2) sau la alineatul (5) în cazul în care controlorul de acces demonstrează că acest lucru este necesar pentru a asigura interoperabilitatea efectivă şi a menţine nivelul necesar de securitate, inclusiv criptarea de la un capăt la altul, după caz.
(7)Utilizatorii finali ai serviciilor de comunicaţii interpersonale care nu se bazează pe numere ale controlorului de acces şi ai furnizorului de servicii de comunicaţii interpersonale care nu se bazează pe numere care a formulat solicitarea au libertatea de a decide dacă să utilizeze funcţionalităţile de bază interoperabile care pot fi furnizate de controlorul de acces în temeiul alineatului (1).
(8)Controlorul de acces colectează şi partajează cu furnizorul de servicii de comunicaţii interpersonale care nu se bazează pe numere care formulează o solicitare privind interoperabilitatea numai datele cu caracter personal ale utilizatorilor finali care sunt strict necesare pentru a asigura o interoperabilitate efectivă. Orice astfel de colectare şi partajare de date cu caracter personal ale utilizatorilor finali respectă pe deplin dispoziţiile Regulamentului (UE) 2016/679 şi ale Directivei 2002/58/CE.
(9)Controlorul de acces nu este împiedicat să ia măsuri pentru a se asigura că furnizorii terţi de servicii de comunicaţii interpersonale care nu se bazează pe numere care formulează o solicitare privind interoperabilitatea nu pun în pericol integritatea, securitatea şi caracterul confidenţial ale serviciilor sale, cu condiţia ca astfel de măsuri să fie strict necesare şi proporţionale şi să fie justificate în mod corespunzător de controlorul de acces.