Art. 10. - Ambalajele mari, precum şi ambalajele mici chiar când sunt introduse în ambalaje mari, trebuie să indice pe suprafaţa exterioară, cu caractere vizibile şi lizibile, următoarele: - Regulamentul 1907/26-iun-1990 privind unele standarde de comercializare a ouălor

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2007
Art. 10
(1)Ambalajele mari, precum şi ambalajele mici chiar când sunt introduse în ambalaje mari, trebuie să indice pe suprafaţa exterioară, cu caractere vizibile şi lizibile, următoarele:
a)numele sau denumirea comercială şi adresa întreprinderii care a ambalat ouăle sau le-a dat spre ambalare; numele, denumirea comercială sau marca comercială folosită de acea întreprindere, care poate fi o marcă comercială folosită colectiv de mai multe întreprinderi, poate fi expusă dacă nu conţine nici o indicaţie sau simbol incompatibil cu prezentul regulament în ceea ce priveşte calitatea sau prospeţimea ouălor, tipul de creştere folosit pentru producţia lor sau originea ouălor;

b)numărul distinctiv al centrului de ambalare;
c)categoriile de calitate şi greutate. Ouăle din categoria A pot fi identificate fie prin cuvintele "categoria A", fie prin litera "A", singură sau în combinaţie cu cuvântul "proaspete";
d)numărul de ouă ambalate;
e)termenul de valabilitate minimă, urmat de recomandările de depozitare corespunzătoare pentru ouăle din categoria A şi ouăle spălate;

f)data ambalării, pentru ouăle din categoria B;

g)metoda de creştere a găinilor pentru ouăle din categoria A. Aceste informaţii se folosesc în temeiul normelor care urmează să fie stabilite în conformitate cu procedura prevăzută la articolul 20.

h)indicarea, sub formă necodată, a condiţiilor de refrigerare pentru ouăle vândute în departamentele franceze de peste mări;
i)menţiunea «ouă spălate» pentru ouăle a căror spălare a fost autorizată în conformitate cu articolul 6 alineatul (4).

(2)Atât ambalajele mari cât şi cele mici pot conţine, totuşi, următoarele informaţii suplimentare, fie pe suprafaţa interioară, fie pe cea exterioară:
a)preţul de vânzare;
b)codurile de administrare cu amănuntul şi/sau codurile de control pe stoc;
c)una sau mai multe date menite să ofere consumatorului informaţii suplimentare;
d)specificaţii privind condiţiile speciale de depozitare;
e)indicaţii sau simboluri destinate să promoveze vânzarea ouălor sau a altor articole, cu condiţia ca indicaţiile sau simbolurile în cauză şi modul în care sunt făcute să nu poată să inducă în eroare cumpărătorul.

f)precizarea modului de furajare a găinilor.

(3)Datele suplimentare şi informaţiile referitoare la metoda de creştere, la originea ouălor şi la modul de furajare al găinilor se pot utiliza doar în temeiul normelor care urmează să fie stabilite în conformitate cu procedura prevăzută la articolul 20. Aceste norme se referă în principal la criteriile privind metoda de creştere, originea ouălor şi modul de furajare al găinilor.
Cu toate acestea, dacă folosirea informaţiilor privind originea ouălor şi metoda de creştere se dovedeşte a aduce prejudicii bunei funcţionări a pieţei comunitare, sau dacă apar dificultăţi serioase în ceea ce priveşte controlul folosirii acestor informaţii şi eficienţa acestuia, Comisia, în temeiul aceleiaşi proceduri, poate suspenda utilizarea informaţiilor în cauză.
Fără a aduce atingere celor de mai sus, în cazul în care ambalaje mari conţin ambalaje mai mici sau ouă pe care se precizează originea lor, aceste informaţii apar şi pe ambalajele mari.