Art. 95. - Art. 95: Personalul - Regulamentul 1896/13-nov-2019 privind Poliţia de frontieră şi garda de coastă la nivel european şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1052/2013 şi (UE) 2016/1624
Acte UE
Jurnalul Oficial 295L
În vigoare Versiune de la: 2 August 2021
Art. 95: Personalul
(1)Personalului statutar i se aplică Statutul funcţionarilor şi Regimul aplicabil celorlalţi agenţi, precum şi normele adoptate de comun acord de instituţiile Uniunii pentru punerea în aplicare a Statutului funcţionarilor şi a Regimului aplicabil celorlalţi agenţi.
(2)Locul de muncă se stabileşte, în principiu, în statul membru în care îşi are sediul agenţia.
(3)În principiu, membrii personalului statutar cărora li se aplică Regimul aplicabil celorlalţi agenţi sunt angajaţi iniţial pentru o perioadă fixă de cinci ani. Contractele lor pot fi, în principiu, reînnoite o singură dată, pentru o perioadă determinată de maximum cinci ani. Orice prelungire ulterioară se face pentru o perioadă nedeterminată.
(4)În scopul punerii în aplicare a articolelor 31 şi 44, pot fi numiţi ofiţeri de legătură sau ofiţeri coordonatori numai membrii personalului statutar cărora li se aplică Statutul funcţionarilor sau titlul II din Regimul aplicabil celorlalţi agenţi. În scopul punerii în aplicare a articolului 55, pot fi trimişi ca membri ai echipelor numai membrii personalului statutar cărora li se aplică Statutul funcţionarilor sau Regimul aplicabil celorlalţi agenţi.
(5)Consiliul de administraţie adoptă norme de punere în aplicare a Statutului funcţionarilor şi Regimului aplicabil celorlalţi agenţi în acord cu Comisia, în temeiul articolului 110 alineatul (2) din Statutul funcţionarilor.
(6)După aprobarea prealabilă a Comisiei, Consiliul de administraţie adoptă normele referitoare la personalul din statele membre care urmează să fie detaşat în cadrul agenţiei în conformitate cu articolul 56 şi le actualizează în funcţie de necesităţi. Normele respective includ, în special, dispoziţiile financiare referitoare la detaşările respective, inclusiv legate de asigurare şi formare. Normele respective ţin seama de faptul că membrii personalului sunt detaşaţi pentru a fi trimişi în calitate de membri ai echipelor şi urmează să aibă sarcinile şi competenţele prevăzute la articolul 82. Astfel de norme includ dispoziţii privind condiţiile de trimitere. Dacă este cazul, Consiliul de administraţie urmăreşte să asigure coerenţa cu normele aplicabile rambursării cheltuielilor de delegaţie ale personalului statutar.