Art. 9. - Art. 9: Planificarea integrată - Regulamentul 1896/13-nov-2019 privind Poliţia de frontieră şi garda de coastă la nivel european şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1052/2013 şi (UE) 2016/1624
Acte UE
Jurnalul Oficial 295L
În vigoare Versiune de la: 2 August 2021
Art. 9: Planificarea integrată
(1)Pe baza ciclului multianual de politică strategică pentru gestionarea europeană integrată a frontierelor, Poliţia de frontieră şi garda de coastă la nivel european instituie un proces de planificare integrată pentru gestionarea frontierelor şi pentru returnare, inclusiv procese de planificare operativă, planificare de contingenţă şi planificare de dezvoltare a capacităţii. Procesul respectiv de planificare integrată se stabileşte în conformitate cu alineatele (2), (3) şi (4) din prezentul articol.
(2)Statele membre şi agenţia adoptă planuri operaţionale privind gestionarea frontierelor şi a returnării. Planurile operaţionale ale statelor membre referitoare la secţiunile de frontieră cu niveluri de impact ridicate şi critice sunt coordonate cu statele membre învecinate şi cu agenţia în scopul punerii în aplicare a măsurilor transfrontaliere necesare şi al furnizării de sprijin din partea agenţiei. În ceea ce priveşte activităţile agenţiei, procesele de planificare operativă pentru anul următor se stabilesc în anexa la documentul unic de programare menţionat la articolul 102. Pentru fiecare activitate operativă specifică, procesele de planificare operativă trebuie să aibă ca rezultat planurile operative menţionate la articolul 38 şi la articolul 74 alineatul (3). Planurile operaţionale sau părţi din acestea pot fi clasificate în mod corespunzător, după caz, în conformitate cu articolul 92.
(3)Fiecare stat membru adoptă un plan de contingenţă pentru gestionarea propriilor frontiere şi a returnării. În conformitate cu strategiile naţionale de gestionare integrată a frontierelor, planurile de contingenţă descriu toate măsurile şi resursele necesare pentru o eventuală consolidare a capacităţilor, inclusiv la nivel de logistică şi de sprijin, atât la nivel naţional, cât şi din partea agenţiei.
- Partea din planurile de contingenţă care necesită sprijinul suplimentar al Poliţiei de frontieră şi gărzii de coastă la nivel european este pregătită în comun de fiecare stat membru în cauză şi de agenţie, în strânsă coordonare cu statele membre învecinate.
(4)Statele membre adoptă planuri naţionale de dezvoltare a capacităţilor de gestionare a frontierelor şi a returnării, în conformitate cu propriile lor strategii naţionale de gestionare integrată a frontierelor. Planurile naţionale respective de dezvoltare a capacităţilor trebuie să descrie evoluţia pe termen mediu şi lung a capacităţilor naţionale de gestionare a frontierelor şi a returnării.
Planurile naţionale de dezvoltare a capacităţilor abordează evoluţia fiecărei componente a gestionării europene integrate a frontierelor, în special politica de recrutare şi de formare a poliţiştilor de frontieră şi a specialiştilor în materie de returnare, achiziţionarea şi întreţinerea echipamentelor, activităţile necesare de cercetare şi dezvoltare şi cerinţele în materie de finanţare şi sursele de finanţare corespunzătoare.
(5)Planurile de contingenţă şi planurile naţionale de dezvoltare a capacităţilor menţionate la alineatele (3) şi (4) se bazează pe scenariile care sunt derivate din analiza de risc. Scenariile respective reflectă posibila evoluţie a situaţiei la frontierele externe şi în domeniul imigraţiei ilegale, precum şi provocările identificate în cadrul ciclului multianual de politică strategică pentru gestionarea europeană integrată a frontierelor. Scenariile respective se stabilesc în planurile de contingenţă şi în planurile naţionale de dezvoltare a capacităţii de care sunt legate.
(6)Metodologia şi procedura de stabilire a planurilor menţionate la alineatele (3) şi (4) se adoptă de către Consiliul de administraţie, după consultarea statelor membre, pe baza unei propuneri a directorului executiv.
(7)Agenţia elaborează o sinteză a planurilor naţionale de dezvoltare a capacităţilor, o strategie multianuală pentru achiziţionarea echipamentelor agenţiei menţionată la articolul 63 şi planificarea multianuală a profilurilor pentru corpul permanent.
Agenţia transmite această sinteză statelor membre şi Comisiei în vederea identificării posibilelor sinergii şi oportunităţi de cooperare în diversele domenii care fac obiectul planurilor naţionale de dezvoltare a capacităţilor, inclusiv în domeniul achiziţiilor publice comune. Pe baza sinergiilor identificate, agenţia poate invita statele membre să participe la acţiunile de cooperare subsecvente.
(8)Consiliul de administraţie se reuneşte cel puţin o dată pe an pentru a discuta şi a aproba foaia de parcurs privind dezvoltarea capacităţii Poliţiei de frontieră şi gărzii de coastă la nivel european. Foaia de parcurs privind dezvoltarea capacităţilor este propusă de către directorul executiv pe baza sintezei planurilor naţionale de dezvoltare a capacităţilor, ţinând seama, printre altele, de rezultatele analizelor de risc şi ale evaluărilor privind vulnerabilitatea efectuate în conformitate cu articolele 29 şi 32 şi de planurile multianuale ale agenţiei. După aprobarea foii de parcurs privind dezvoltarea capacităţii de către Consiliul de administraţie, aceasta se anexează la strategia tehnică şi operaţională menţionată la articolul 8 alineatul (5).