Art. 28. - Art. 28: Serviciile de fuziune EUROSUR - Regulamentul 1896/13-nov-2019 privind Poliţia de frontieră şi garda de coastă la nivel european şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1052/2013 şi (UE) 2016/1624
Acte UE
Jurnalul Oficial 295L
În vigoare Versiune de la: 2 August 2021
Art. 28: Serviciile de fuziune EUROSUR
(1)Agenţia coordonează serviciile de fuziune EUROSUR pentru a oferi centrelor naţionale de coordonare, Comisiei şi serviciilor proprii informaţii privind frontierele externe şi zona prefrontalieră în mod regulat, fiabil şi eficient din punctul de vedere al costurilor.
(2)Agenţia furnizează unui centru naţional de coordonare, la cererea acestuia, informaţii privind frontierele externe ale statului membru de care aparţine şi zona prefrontalieră, care pot fi obţinute prin:
a)monitorizarea selectivă a porturilor şi a zonelor de coastă desemnate ale ţărilor terţe, care, în urma analizei de risc şi a informaţiilor, au fost identificate ca fiind puncte de îmbarcare sau de tranzit pentru navele sau alte ambarcaţiuni utilizate pentru imigraţie ilegală sau criminalitate transfrontalieră;
b)urmărirea în marea liberă a navelor sau a altor ambarcaţiuni şi urmărirea aeronavelor, atunci când navele, ambarcaţiunile sau aeronavele respective sunt suspectate sau identificate ca fiind utilizate pentru imigraţia ilegală sau criminalitatea transfrontalieră, inclusiv în cazul persoanelor aflate în pericol pe mare, în vederea transmiterii acestor informaţii autorităţilor relevante care sunt competente pentru operaţiuni de căutare şi salvare;
c)monitorizarea zonelor desemnate din domeniul maritim, pentru a detecta, a identifica şi a urmări navele şi alte ambarcaţiuni utilizate sau suspectate de a fi utilizate pentru imigraţia ilegală sau criminalitatea transfrontalieră, inclusiv în cazul persoanelor aflate în pericol pe mare, în vederea transmiterii acestor informaţii autorităţilor relevante care sunt competente pentru operaţiuni de căutare şi salvare;
d)monitorizarea zonelor desemnate din spaţiul aerian, pentru a detecta, a identifica şi a urmări aeronavele şi alte forme de echipamente utilizate sau suspectate de a fi utilizate pentru imigraţia ilegală sau criminalitatea transfrontalieră;
e)evaluarea de mediu în zonele desemnate din domeniul maritim şi de la frontierele externe terestre şi aeriene pentru optimizarea activităţilor de monitorizare şi patrulare;
f)monitorizarea selectivă a zonelor prefrontaliere desemnate de la frontierele externe, care, în urma analizei de risc şi a informaţiilor, au fost identificate ca fiind potenţiale zone de plecare sau tranzit pentru imigraţie ilegală sau criminalitate transfrontalieră;
g)monitorizarea fluxurilor de migraţie către Uniune şi în interiorul acesteia în ceea ce priveşte tendinţele, amploarea şi rutele;
h)monitorizarea mijloacelor de comunicare în masă, a informaţiilor din surse deschise şi analiza activităţilor pe internet în conformitate cu Directiva (UE) 2016/680 sau Regulamentul (UE) 2016/679, după caz, în scopul prevenirii imigraţiei ilegale şi a criminalităţii transfrontaliere;
i)analiza informaţiilor provenite din sisteme de informaţii la scară largă în scopul detectării modificărilor referitoare la rutele şi metodele utilizate pentru imigraţia ilegală şi criminalitatea transfrontalieră.
(3)Agenţia poate refuza o cerere din partea unui centru naţional de coordonare din motive tehnice, financiare sau operative. Agenţia notifică în timp util centrului naţional de coordonare motivele care stau la baza refuzului respectiv.
(4)Agenţia poate utiliza din proprie iniţiativă instrumentele de supraveghere menţionate la alineatul (2) pentru colectarea de informaţii privind zona prefrontalieră, care sunt relevante pentru tabloul situaţional european.