Art. 24. - Art. 24: Tablouri situaţionale - Regulamentul 1896/13-nov-2019 privind Poliţia de frontieră şi garda de coastă la nivel european şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1052/2013 şi (UE) 2016/1624

Acte UE

Jurnalul Oficial 295L

În vigoare
Versiune de la: 2 August 2021
Art. 24: Tablouri situaţionale
(1)Tablourile situaţionale naţionale, tabloul situaţional european şi tablourile situaţionale specifice sunt elaborate prin colectarea, evaluarea, compararea, analizarea, interpretarea, generarea, vizualizarea şi difuzarea informaţiilor.
Tablourile situaţionale menţionate la primul paragraf sunt formate din următoarele straturi de informaţii:
a)un strat de evenimente care cuprinde evenimente şi incidente legate de trecerile neautorizate ale frontierei şi infracţionalitatea transfrontalieră, şi, atunci când sunt disponibile, informaţii privind deplasările secundare neautorizate, în scopul înţelegerii tendinţelor, volumelor şi rutelor migratorii;
b)un strat operaţional care conţine informaţii privind operaţiunile, inclusiv planul de trimitere, zona de desfăşurare, precum şi poziţia, ora, statutul şi tipul de active care participă la program, astfel cum se prevede în planul operaţional;
c)un strat de analiză care conţine informaţii analizate care sunt relevante în sensul prezentului regulament şi, în special, care este relevant pentru atribuirea nivelurilor de impact secţiunilor de frontieră externă, precum imagistică şi date geografice, evoluţii şi indicatori-cheie, rapoarte analitice şi alte informaţii justificative relevante.
(2)Tablourile situaţionale menţionate la alineatul (1) permit identificarea şi urmărirea evenimentelor, a operaţiunilor şi a analizelor corespunzătoare legate de situaţiile în care sunt în pericol vieţi omeneşti.
(3)Comisia adoptă un act de punere în aplicare prin care stabileşte detaliile privind straturile de informaţii ale tablourilor situaţionale şi normele pentru alcătuirea de tablouri situaţionale specifice. Actul de punere în aplicare specifică tipul de informaţii care trebuie furnizate, entităţile responsabile cu colectarea, prelucrarea, arhivarea şi transmiterea informaţiilor specifice, termenele maxime pentru raportare, normele în materie de securitate şi protecţie a datelor şi mecanismele aferente de control al calităţii. Actul de punere în aplicare respectiv se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 122 alineatul (2).