Art. 114. - Art. 114: Transparenţa şi comunicarea - Regulamentul 1896/13-nov-2019 privind Poliţia de frontieră şi garda de coastă la nivel european şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1052/2013 şi (UE) 2016/1624

Acte UE

Jurnalul Oficial 295L

În vigoare
Versiune de la: 2 August 2021
Art. 114: Transparenţa şi comunicarea
(1)Atunci când tratează solicitările de acces la documentele pe care le deţine, agenţia se supune Regulamentului (CE) nr. 1049/2001.
(2)Agenţia desfăşoară activităţi de comunicare din proprie iniţiativă privind domeniile care ţin de competenţa sa. Agenţia face publice informaţii relevante, cum ar fi raportul anual de activitate, programul anual de lucru, codul de conduită, analizele strategice de risc, precum şi informaţii detaliate cu privire la operaţiunile comune trecute şi viitoare, intervenţiile rapide la frontieră, proiectele-pilot, proiectele de asistenţă tehnică cu ţări terţe, trimiterea echipelor de sprijin pentru gestionarea migraţiei, operaţiunile de returnare sau intervenţiile de returnare, inclusiv în ţări terţe, şi acordurile de lucru şi se asigură, fără a aduce atingere articolului 92, că publicul şi orice parte interesată primesc rapid informaţii obiective, detaliate, cuprinzătoare, fiabile şi uşor de înţeles privind activitatea sa. Prin aceasta, agenţia nu dezvăluie informaţii operative care, dacă ar fi făcute publice, ar periclita atingerea obiectivelor operaţiunilor.
(3)Consiliul de administraţie stabileşte aspectele practice de aplicare a alineatelor (1) şi (2).
(4)Orice persoană fizică sau juridică are dreptul să adreseze agenţiei corespondenţă scrisă în oricare dintre limbile oficiale ale Uniunii. Aceasta are dreptul de a primi un răspuns în aceeaşi limbă.
(5)Deciziile adoptate de agenţie în temeiul articolului 8 din Regulamentul (CE) nr. 1049/2001 pot face obiectul unor plângeri înaintate Ombudsmanului sau al unor acţiuni la Curtea de Justiţie, în condiţiile prevăzute la articolele 228 şi, respectiv, 263 din TFUE.