Art. 3. - Art. 3: Dispoziţii tranzitorii - Regulamentul 1871/23-iul-2025 de modificare a Regulamentului (UE) 2015/758 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte standardele referitoare la eCall şi de modificare a Regulamentului delegat (UE) 2017/79 în ceea ce priveşte cerinţele tehnice şi procedurile de încercare pentru omologarea vehiculelor echipate cu sisteme eCall bazate pe serviciul 112 instalate la bordul vehiculelor

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 28 Octombrie 2025
Art. 3: Dispoziţii tranzitorii
(1)Începând cu 1 ianuarie 2026, autorităţile naţionale refuză să acorde noi omologări de tip sau prelungiri ale omologărilor existente pentru vehicule, sisteme, componente sau unităţi tehnice separate, dacă acestea nu sunt conforme cu specificaţiile tehnice stabilite în CEN/TS 17184:2022 şi CEN/TS 17240:2018 sau cu standardele EN 17184:2024 şi EN 17240:2024, în cazul în care un producător solicită acest lucru.
(2)Începând cu 1 ianuarie 2027, autorităţile naţionale refuză să acorde noi omologări de tip pentru vehicule, sisteme, componente sau unităţi tehnice separate, în cazul în care acestea nu sunt conforme cu standardele EN 17184:2024 şi EN 17240:2024.
(3)Începând cu 1 ianuarie 2027, în cazul vehiculelor noi omologate după 31 martie 2018 în conformitate cu Regulamentul (UE) 2015/758, care nu respectă specificaţiile tehnice stabilite în CEN/TS 17184:2022 şi CEN/TS 17240:2018 sau standardele EN 17184:2024 şi EN 17240:2024, autorităţile naţionale consideră că certificatele de conformitate nu mai sunt valabile în sensul articolului 48 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2018/858.
(4)Începând cu 1 ianuarie 2028, în cazul vehiculelor noi omologate după 31 martie 2018 în conformitate cu Regulamentul (UE) 2015/758, care nu respectă standardele EN 17184:2024 şi EN 17240:2024, autorităţile naţionale consideră că certificatele de conformitate nu mai sunt valabile în sensul articolului 48 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2018/858.
(5)Începând cu 1 ianuarie 2028, autorităţile naţionale refuză să acorde noi omologări de tip pentru vehicule, sisteme sau unităţi tehnice separate, în cazul în care acestea nu respectă cerinţele tehnice pentru a permite inspecţia tehnică periodică în conformitate cu anexa VII la Regulamentul delegat (UE) 2017/79, astfel cum a fost modificat prin prezentul regulament.
(6)Începând cu 1 ianuarie 2027, autorităţile naţionale refuză să acorde noi omologări de tip pentru vehicule, sisteme sau unităţi tehnice separate, în cazul în care acestea nu respectă cerinţele privind performanţa sursei de alimentare de rezervă în conformitate cu anexa X la Regulamentul delegat (UE) 2017/79.