Regulamentul 1871/23-iul-2025 de modificare a Regulamentului (UE) 2015/758 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte standardele referitoare la eCall şi de modificare a Regulamentului delegat (UE) 2017/79 în ceea ce priveşte cerinţele tehnice şi procedurile de încercare pentru omologarea vehiculelor echipate cu sisteme eCall bazate pe serviciul 112 instalate la bordul vehiculelor
Jurnalul Oficial seria L
În vigoarePentru Comisie Preşedinta Ursula VON DER LEYEN |
2.4.1. | În cazul în care apelul eCall automat a fost încheiat, declanşaţi un apel eCall de test manual. |
2.4.2. | Citiţi orice text timp de cel puţin 5 minute la punctul de încercare PSAP. În mod alternativ, metoda de încercare menţionată la punctul 2.6.2 din anexa III poate fi efectuată în această etapă dacă durata de 5 minute nu este depăşită. |
2.4.3. | Încheiaţi apelul eCall de test utilizând comanda corespunzătoare a punctului de încercare PSAP (de exemplu, închide). |
2.4.4. | Se aşteaptă 56 de minute după încheierea apelului. |
2.4.5. | Se iniţiază un apel de la punctul de încercare PSAP către sistemul eCall încorporat la bordul vehiculului. |
2.4.6. | În cazul în care apelul este acceptat automat, citiţi orice text timp de cel puţin 5 minute la punctul de încercare PSAP; în caz contrar, încercarea este finalizată. |
3.1. | Verificarea setului minim de date (MSD) |
3.1.1. | Se verifică fiecare dintre următoarele elemente în cel puţin unul dintre apelurile eCall de test: (a) verificaţi dacă coliziunea la scară reală a declanşat automat un apel eCall. Acest lucru se verifică printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP care demonstrează că a primit un apel eCall în urma impactului şi că indicatorul de control MSD a fost setat pe «eCall iniţiat automat»; (b) verificaţi dacă indicatorul de stare eCall indică o secvenţă eCall în urma declanşării manuale sau automate. Acest lucru se verifică printr-o înregistrare care demonstrează că a fost efectuată o secvenţă de indicare pe toate canalele senzoriale specificate în documentaţia producătorului (vizuale şi/sau sonore); (c) verificaţi dacă punctul de încercare PSAP a primit un MSD. Acest lucru se verifică printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP care demonstrează că un MSD emis de vehicul ca urmare a semnalului de declanşare automat a fost primit şi decodat cu succes; (d) verificaţi dacă MSD conţine date exacte specifice vehiculului. Acest lucru se verifică printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP dedicat care demonstrează că informaţiile transmise în câmpurile privind tipul vehiculului, numărul de identificare al vehiculului (VIN) şi tipul de stocare care asigură propulsia vehiculului nu diferă de informaţiile specificate în cererea de omologare; (e) verificaţi dacă setul minim de date conţine o poziţie exactă, actualizată. Acest lucru se verifică în conformitate cu procedura de încercare de poziţionare a vehiculului, astfel cum este definită la punctul 2.5 din anexa I, printr-o înregistrare de test care să arate că abaterea dintre poziţia IVS şi poziţia reală, d_IVS, este mai mică de 150 de metri şi că bitul de încredere transmis către punctul de încercare PSAP indică faptul că «poziţia este fiabilă». În cazul în care nu există semnale GNSS disponibile în locul în care se efectuează încercarea de coliziune, vehiculul poate fi mutat într-un loc adecvat înainte de efectuarea apelului eCall de test; (f) verificaţi dacă MSD conţinea cele două locaţii recente înainte de generarea datelor pentru MSD. Acest lucru se verifică printr-o înregistrare a punctului de încercare PSAP care arată că a primit «recentVehicleLocationN1» şi «recentVehicleLocationN2»; (g) verificaţi dacă setul minim de date conţine o marcă temporală actualizată. Acest lucru se verifică printr-o înregistrare a încercării care să arate că marca temporală conţinută în MSD-ul primit de la punctul de încercare PSAP nu diferă cu mai mult de 60 de secunde de ora exactă înregistrată a activării semnalului de declanşare. |
3.2. | În cazul în care apelul eCall automat de test nu a putut fi efectuat cu succes din cauza unor factori exteriori vehiculului, este permisă verificarea semnalului de declanşare automată în urma impactului, prin intermediul funcţiei interne de înregistrare a tranzacţiilor a sistemului de la bordul vehiculului. Acest registru trebuie să poată să stocheze semnalele de declanşare primite în memoria nevolatilă. Inginerul de testare trebuie să aibă acces la datele stocate în sistemul de la bordul vehiculului şi să verifice dacă nu este stocat niciun semnal de declanşare automată înainte de coliziune şi dacă, după impact, înregistrarea semnalului de declanşare automată este stocată. |
3.3. | Dacă apelul eCall de test a fost efectuat cu vehiculul conectat la o sursă de alimentare externă vehiculului (în cazurile în care încercarea de coliziune a fost efectuată cu sursa de alimentare standard neinstalată pe vehicul), verificaţi dacă sistemul electric de la bord care alimentează sistemul eCall de la bord a rămas intact. Aceasta se verifică printr-o înregistrare a unui inginer de testare care confirmă verificarea reuşită a integrităţii sistemului electric de la bord, inclusiv a sursei de alimentare false de la bord (inspecţie vizuală pentru detectarea deteriorării mecanice fie a braţului de fixare a sursei de alimentare, fie a structurii sale) şi a conexiunilor prin intermediul terminalelor. |
3.4. | Verificarea încercării de alimentare cu energie electrică |
3.4.1. | Se consideră că cerinţa a fost îndeplinită dacă sistemul eCall instalat la bordul vehiculului poate să comunice pe perioada necesară, astfel cum se specifică la punctul 2 din anexa X. În caz contrat, încercarea este considerată eşuată. |
"Antena externă pentru reţeaua mobilă este conectată |
"Antena GNSS externă este conectată |
4.2.1. | Sistemul eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului este în măsură să furnizeze informaţiile necesare pentru efectuarea metodelor de încercare specificate în secţiunea 3 punctul 7.13 din anexa I la Directiva 2014/45/UE utilizând interfaţa electronică a vehiculului. |
4.2.2. | Producătorul pune la dispoziţie informaţiile tehnice, care conţin instrucţiunile pentru citirea informaţiilor sau efectuarea verificărilor referitoare la fiecare element specificat în secţiunea 3 punctul 7.13 din anexa I la Directiva 2014/45/UE. |
4.3.1. | Se verifică dacă informaţiile referitoare la fiecare element specificat în secţiunea 3 punctul 7.13 din anexa I la Directiva 2014/45/UE pot fi citite din sistemul eCall utilizând interfaţa electronică a vehiculului în conformitate cu instrucţiunile producătorului. |
4.3.2. | Se verifică dacă se poate efectua o încercare a ecoului şi a difuzorului pentru a verifica funcţionalitatea corectă a comunicării vocale prin intermediul interfeţei vehiculului. |
5.1. | Se stabileşte că cerinţa a fost îndeplinită dacă sistemul eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului nu este disponibil pentru comunicarea cu PSAP şi nici nu răspunde automat la apel atunci când punctul de încercare PSAP încearcă să se conecteze după expirarea contorului eCall T9 (1 oră). |
5.2. | Stabilirea conexiunii cu IVS eCall bazat pe serviciul 112 sau răspunsul automat la apel atunci când punctul de încercare PSAP este cel care iniţiază conexiunea constituie un eşec. |
4.1. | Efectuaţi un apel eCall de test transmiţând sistemului un semnal de declanşare manual. |
4.2. | Verificaţi dacă a fost iniţiat un apel către punctul de încercare PSAP, printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP care demonstrează că acesta a primit un apel sau printr-o conexiune vocală reuşită cu punctul de încercare PSAP. |
4.3. | Încheiaţi apelul eCall de test utilizând comanda corespunzătoare a punctului de încercare PSAP (de exemplu, închide). |
4.4. | În cazul în care tentativa de apelare a sistemului bazat pe serviciul 112 eşuează în timpul încercării, procedura de încercare poate fi repetată. |
4.5. | Verificatorului serviciului tehnic trebuie să i se faciliteze accesul la locul în care sunt stocate în IVS fişierele-jurnal eCall. Acest lucru va presupune posibilitatea de a descărca de pe IVS orice fişiere-jurnal, astfel încât acestea să poată fi vizualizate de verificator. |
4.6. | Lipsa unui fişier-jurnal în sistemul TPS se verifică prin accesul la acea parte a sistemului în care sunt stocate fişierele-jurnal eCall. |
5.1. | Cerinţa este considerată respectată dacă nu există fişiere-jurnal prezente în memoria sistemului TPS de la bordul vehiculului. |
5.2. | Prezenţa în sistemul TPS a unui fişier-jurnal aferent unui apel eCall care a fost efectuat prin sistemul bazat pe serviciul 112 constituie un eşec. |
3.1.1. | Efectuaţi un apel eCall transmiţând sistemului un semnal de declanşare manual. |
3.1.2. | Verificaţi dacă a fost iniţiat un apel către punctul de încercare PSAP, printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP care demonstrează că acesta a primit apelul sau printr-o conexiune vocală reuşită cu punctul de încercare PSAP. |
3.1.3. | Deconectaţi sursa principală de alimentare. |
3.1.4. | Citiţi orice text timp de cel puţin 5 minute la punctul de încercare PSAP. |
3.1.5. | Încheiaţi apelul eCall de test utilizând comanda corespunzătoare a punctului de încercare PSAP (de exemplu, închide). |
3.1.6. | Aşteptaţi 56 de minute după încheierea apelului. |
3.1.7. | Iniţiaţi un apel de la punctul de încercare PSAP către sistemul eCall încorporat la bordul vehiculului. |
3.1.8. | Dacă apelul este acceptat automat, citiţi orice text timp de cel puţin 5 minute la punctul de încercare PSAP; în caz contrar, testul este finalizat. |
3.2.1. | Se consideră că cerinţa a fost îndeplinită dacă UTS eCall este în măsură să comunice pentru perioada necesară, astfel cum se specifică la punctul 2. |
3.2.2. | Incapacitatea de comunicare a sistemului eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului pentru perioada menţionată la punctul 2 constituie o defecţiune." |