Regulamentul 1871/23-iul-2025 de modificare a Regulamentului (UE) 2015/758 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte standardele referitoare la eCall şi de modificare a Regulamentului delegat (UE) 2017/79 în ceea ce priveşte cerinţele tehnice şi procedurile de încercare pentru omologarea vehiculelor echipate cu sisteme eCall bazate pe serviciul 112 instalate la bordul vehiculelor

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 28 Octombrie 2025
Regulamentul 1871/23-iul-2025 de modificare a Regulamentului (UE) 2015/758 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte standardele referitoare la eCall şi de modificare a Regulamentului delegat (UE) 2017/79 în ceea ce priveşte cerinţele tehnice şi procedurile de încercare pentru omologarea vehiculelor echipate cu sisteme eCall bazate pe serviciul 112 instalate la bordul vehiculelor
Dată act: 23-iul-2025
Emitent: Comisia Europeana
(Text cu relevanţă pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2015/758 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2015 privind cerinţele de omologare de tip pentru instalarea sistemului eCall bazat pe serviciul 112 la bordul vehiculelor şi de modificare a Directivei 2007/46/CE (1), în special articolul 5 alineatele (8) şi (9) şi articolul 6 alineatul (12),
(1)JO L 123, 19.5.2015, p. 77, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2015/758/oj.
Întrucât:
(1)Regulamentul (UE) 2015/758 impune ca toate tipurile de vehicule noi din categoriile M1 şi N1 să fie echipate la bord cu un sistem eCall bazat pe serviciul 112.
(2)Comunicarea Comisiei referitoare la o strategie pentru o mobilitate durabilă şi inteligentă (2) identifică necesitatea de a adapta cadrul juridic eCall la noile tehnologii de telecomunicaţii.
(2)Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - "Strategia pentru o mobilitate durabilă şi inteligentă - înscrierea transporturilor europene pe calea viitorului" [COM(2020) 789 final din 9 decembrie 2020].
(3)Regulamentul (UE) 2015/758 conţine o listă de standarde europene şi specificaţii tehnice pe care se bazează cerinţele tehnice pentru omologarea sistemelor eCall şi a vehiculelor echipate cu astfel de sisteme.
(4)Comitetul European de Standardizare (CEN) a adoptat noi standarde EN 17184:2024 şi EN 17240:2024, care succed specificaţiilor tehnice CEN/TS 17184:2022 şi CEN/TS 17240:2018. În plus, noua versiune a standardului EN 16072:2025 conţine modificări relevante pentru sistemul eCall. În consecinţă, trimiterile la specificaţiile şi standardele tehnice respective de la articolul 5 alineatul (8) din Regulamentul (UE) 2015/758 ar trebui actualizate.
(5)Regulamentul delegat (UE) 2017/79 al Comisiei (3) stabileşte cerinţe tehnice detaliate şi proceduri de încercare pentru omologarea sistemelor eCall bazate pe serviciul 112 instalate la bordul vehiculelor şi a autovehiculelor echipate cu astfel de sisteme. Aceste cerinţe tehnice şi proceduri de încercare ar trebui revizuite pentru a asigura neutralitatea tehnologică şi pentru a permite punerea în aplicare agnostică a metodelor de testare.
(3)Regulamentul delegat (UE) 2017/79 al Comisiei din 12 septembrie 2016 de stabilire a cerinţelor tehnice detaliate şi a procedurilor de încercare pentru omologarea CE de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte sistemele eCall bazate pe serviciul 112 instalate la bordul vehiculelor, a componentelor şi a unităţilor tehnice separate eCall bazate pe serviciul 112 instalate la bordul vehiculelor, precum şi de completare şi de modificare a Regulamentului (UE) 2015/758 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte derogările şi standardele aplicabile (JO L 12, 17.1.2017, p. 44, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2017/79/oj).
(6)Pentru a asigura eficacitatea autotestării sistemului eCall încorporat la bordul vehiculului, este necesar să se prevadă ca modurile de defectare să fie testate separat.
(7)Pentru a asigura disponibilitatea sistemului eCall încorporat la bordul vehiculului pentru inspecţia tehnică periodică în conformitate cu Directiva 2014/45/UE a Parlamentului European şi a Consiliului (4), este necesar să se prevadă cerinţele tehnice specifice care trebuie îndeplinite la omologarea de tip pentru a facilita inspecţia tehnică auto pe parcursul întregului ciclu de viaţă al autovehiculelor.
(4)Directiva 2014/45/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 3 aprilie 2014 privind inspecţia tehnică periodică a autovehiculelor şi a remorcilor acestora şi de abrogare a Directivei 2009/40/CE (JO L 127, 29.4.2014, p. 51, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2014/45/oj).
(8)Pentru a se asigura că verificarea lipsei de trasabilitate a sistemului eCall instalat la bordul vehiculului se efectuează fără ambiguitate, este necesar să se specifice comportamentul preconizat după emiterea apelului eCall.
(9)Pentru a se asigura că structura procedurilor de încercare este coerentă în toate anexele la Regulamentul delegat (UE) 2017/79, anexele respective ar trebui să facă o distincţie clară între condiţiile de încercare, metodele de testare şi evaluare.
(10)Este necesar să se stabilească dispoziţii care să permită extinderea omologărilor acordate înainte de 1 ianuarie 2027 la sistemele eCall bazate pe serviciul 112 instalate la bordul vehiculelor care funcţionează prin reţele de comunicaţii cu comutare de circuite, pentru a se asigura că acestea continuă să servească scopului respectiv după tranziţia la tehnologia comunicaţiilor cu comutare de pachete.
(11)Pentru a se asigura că sistemul eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului rămâne operaţional în cazul în care sursa principală de alimentare a vehiculului este deconectată, este necesar să se prevadă proceduri de încercare pentru sursa de alimentare de rezervă (dacă există) şi pentru sursa de alimentare cu energie electrică secundară a vehiculului, care ar putea fi utilizate după un accident rutier cu vehiculul.
(12)Prin urmare, Regulamentul (UE) 2015/758 şi Regulamentul delegat (UE) 2017/79 ar trebui modificate în consecinţă,
(13)Pentru a oferi statelor membre, autorităţilor naţionale şi producătorilor suficient timp de pregătire pentru a pune în aplicare modificările, aplicarea obligatorie a standardelor EN 17184:2024 şi EN 17240:2024 ar trebui amânată până la 1 ianuarie 2027. În plus, este necesar să se stabilească dispoziţii tranzitorii pentru punerea în aplicare a noilor cerinţe privind sursa de alimentare de rezervă şi sursa de alimentare cu energie electrică secundară a vehiculului aferente sistemului eCall bazat pe serviciul 112 încorporat la bordul vehiculului şi privind inspecţia tehnică periodică a noilor tipuri de vehicule cu astfel de sisteme,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1: Modificări aduse Regulamentului (UE) 2015/758
La articolul 5 alineatul (8) al doilea paragraf din Regulamentul (UE) 2015/758, literele (a)-(c) se înlocuiesc cu următorul text:
1.La litera (a), "EN 16072:2022" se înlocuieşte cu "EN 16072:2025"
2.La litera (b), "CEN/TS 17184:2022" se înlocuieşte cu "EN 17184:2024"
3.La litera (c), "CEN/TS 17240:2018" se înlocuieşte cu "EN 17240:2024"
Art. 2: Modificări aduse Regulamentului (UE) 2017/79
Regulamentul delegat (UE) 2017/79 se modifică după cum urmează:
1.La articolul 4, se adaugă următorul punct 12:
"12. «apel eCall de test» înseamnă un apel eCall destinat testării, care poate fi diferenţiat în mod clar de un apel eCall real sau care nu ajunge la centrul de preluare a apelurilor de urgenţă (Public Safety Response Point - PSAP)."
2.La articolul 5, se adaugă următorul alineat (4):
"(4) În scopul extinderii omologării CE de tip acordate în conformitate cu alineatul (1) înainte de 1 ianuarie 2027, serviciul tehnic poate excepta sistemul eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului de la încercarea la impact la scară largă, astfel cum se specifică în anexa II, şi de la încercarea ulterioară a echipamentelor audio, astfel cum se specifică în anexa III. Modificările aduse sistemului eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului în comparaţie cu sistemul omologat iniţial sunt documentate şi explicate de către producător serviciului tehnic şi autorităţii de omologare de tip:
a)în cazul în care partea de comunicare este modificată fără a afecta alte componente ale sistemului eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului şi se efectuează o încercare de coliziune a vehiculului în alte scopuri, se include sistemul eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului şi se efectuează încercarea la impact la scară largă, astfel cum se specifică în anexa II, precum şi încercarea ulterioară privind echipamentele audio, astfel cum se specifică în anexa III;
b)în cazul în care modificarea părţii de comunicare a unui sistem eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului are un impact asupra celorlalte părţi ale acestuia, se efectuează încercarea la impact la scară largă, astfel cum se specifică în anexa II, şi încercarea ulterioară a echipamentelor audio, astfel cum se specifică în anexa III."
3.La articolul 7, alineatul (1) se înlocuieşte cu următorul text:
"(1) Omologarea CE de tip a unei UTS eCall bazate pe serviciul 112 instalate la bordul vehiculului se acordă cu condiţia ca UTS respectivă să treacă cu succes încercările prevăzute în anexele I, IV, VI, VII şi VIII şi să respecte cerinţele relevante prevăzute în anexele respective. În cazul în care UTS este echipată cu o sursă de alimentare de rezervă, aceasta trebuie să respecte cerinţele şi să facă obiectul procedurii de încercare prevăzute în anexa X."
4.Anexa I se modifică în conformitate cu anexa I la prezentul regulament.
5.Anexa II se modifică în conformitate cu anexa II la prezentul regulament.
6.Anexa III se modifică în conformitate cu anexa III la prezentul regulament.
7.Anexa IV se modifică în conformitate cu anexa IV la prezentul regulament.
8.Anexa VII se modifică în conformitate cu anexa V la prezentul regulament.
9.Anexa VIII se modifică în conformitate cu anexa VI la prezentul regulament.
10.Textul din anexa VII la prezentul regulament se adaugă ca anexa X.
Art. 3: Dispoziţii tranzitorii
(1)Începând cu 1 ianuarie 2026, autorităţile naţionale refuză să acorde noi omologări de tip sau prelungiri ale omologărilor existente pentru vehicule, sisteme, componente sau unităţi tehnice separate, dacă acestea nu sunt conforme cu specificaţiile tehnice stabilite în CEN/TS 17184:2022 şi CEN/TS 17240:2018 sau cu standardele EN 17184:2024 şi EN 17240:2024, în cazul în care un producător solicită acest lucru.
(2)Începând cu 1 ianuarie 2027, autorităţile naţionale refuză să acorde noi omologări de tip pentru vehicule, sisteme, componente sau unităţi tehnice separate, în cazul în care acestea nu sunt conforme cu standardele EN 17184:2024 şi EN 17240:2024.
(3)Începând cu 1 ianuarie 2027, în cazul vehiculelor noi omologate după 31 martie 2018 în conformitate cu Regulamentul (UE) 2015/758, care nu respectă specificaţiile tehnice stabilite în CEN/TS 17184:2022 şi CEN/TS 17240:2018 sau standardele EN 17184:2024 şi EN 17240:2024, autorităţile naţionale consideră că certificatele de conformitate nu mai sunt valabile în sensul articolului 48 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2018/858.
(4)Începând cu 1 ianuarie 2028, în cazul vehiculelor noi omologate după 31 martie 2018 în conformitate cu Regulamentul (UE) 2015/758, care nu respectă standardele EN 17184:2024 şi EN 17240:2024, autorităţile naţionale consideră că certificatele de conformitate nu mai sunt valabile în sensul articolului 48 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2018/858.
(5)Începând cu 1 ianuarie 2028, autorităţile naţionale refuză să acorde noi omologări de tip pentru vehicule, sisteme sau unităţi tehnice separate, în cazul în care acestea nu respectă cerinţele tehnice pentru a permite inspecţia tehnică periodică în conformitate cu anexa VII la Regulamentul delegat (UE) 2017/79, astfel cum a fost modificat prin prezentul regulament.
(6)Începând cu 1 ianuarie 2027, autorităţile naţionale refuză să acorde noi omologări de tip pentru vehicule, sisteme sau unităţi tehnice separate, în cazul în care acestea nu respectă cerinţele privind performanţa sursei de alimentare de rezervă în conformitate cu anexa X la Regulamentul delegat (UE) 2017/79.
Art. 4: Intrare în vigoare şi aplicare
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
- Articolul 1 alineatele (2) şi (3) se aplică de la 1 ianuarie 2027.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 23 iulie 2025.

Pentru Comisie

Preşedinta

Ursula VON DER LEYEN

ANEXA I:
- Anexa I la Regulamentul delegat (UE) 2017/79 se modifică după cum urmează:
1.Punctul 1.1.4 se înlocuieşte cu următorul text:
"1.1.4. Determinarea poziţiei: Sistemul eCall sau ansamblul reprezentativ reuşeşte să determine cu succes poziţia actualizată a vehiculului, inclusiv două locaţii recente ale vehiculului înainte de generarea datelor pentru MSD."
2.La punctul 2.2.4, se adaugă următoarea teză:
"Orice astfel de acord trebuie să fie documentat în raportul de încercare."
3.Punctul 2.4.2 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.4.2. Cerinţele de performanţă se verifică prin efectuarea unui apel eCall de test în timp ce sursa de alimentare este supusă unei decelerări deosebit de brutale."
4.La punctul 2.4.3, teza introductivă se înlocuieşte cu următorul text:
"2.4.3. Înainte de efectuarea apelului eCall de test, asiguraţi-vă că:"
5.La punctul 2.4.3, litera (c) se înlocuieşte cu următorul text:
"(c) pentru orice apel eCall de test, se va aplica una dintre procedurile de conectare definite la punctul 2.7, astfel cum au fost convenite între serviciul tehnic şi producător;"
6.Punctul 2.4.4 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.4.4. Se efectuează un apel eCall de test transmiţând un semnal de declanşare în conformitate cu instrucţiunile producătorului."
7.La punctul 2.4.5, litera (c) se înlocuieşte cu următorul text:
"(c) verificaţi dacă setul minim de date conţine o poziţie exactă, actualizată. Aceasta se verifică în conformitate cu procedura de încercare de poziţionare, astfel cum este definită la punctul 2.5, printr-o înregistrare de test care să arate că abaterea dintre poziţia IVS şi poziţia reală, dIVS, este mai mică de 150 de metri şi că bitul de încredere transmis către punctul de încercare PSAP indică faptul că «poziţia este fiabilă»;
(d) verificaţi dacă MSD conţinea cele două locaţii recente înainte de generarea datelor pentru MSD. Acest lucru se verifică printr-o înregistrare a punctului de încercare PSAP care arată că a primit «recentVehicleLocationN1» şi «recentVehicleLocationN2»."
8.Punctul 2.4.6 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.4.6. Încheiaţi apelul de test utilizând comanda corespunzătoare a punctului de încercare PSAP (de exemplu, închide)."
9.Punctele 2.7.1.1 şi 2.7.1.2 se înlocuiesc cu următorul text:
"2.7.1.1. Se asigură faptul că un apel urgenţă emis de sistemul bazat pe serviciul 112 se va efectua pe cale aeriană printr-o reţea mobilă care nu este publică (simulată) şi va fi direcţionat către punctul de încercare PSAP dedicat.
2.7.1.2. În timpul procedurilor de încercare, punctul de încercare PSAP dedicat este un simulator PSAP sub controlul serviciului tehnic, conform cu standardele EN aplicabile şi certificat în conformitate cu EN 16454 şi EN 17240. El este dotat cu o interfaţă audio pentru a permite încercări de comunicaţii vocale."
10.Punctele 2.7.2.1, 2.7.2.2 şi 2.7.2.3 se înlocuiesc cu următorul text:
"2.7.2.1. Se asigură faptul că sistemul eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului emite un apel simplu către un număr lung (în loc de un apel de urgenţă) şi că apelul este efectuat pe cale aeriană printr-o reţea publică şi direcţionat către punctul de încercare PSAP dedicat. În cazul în care această procedură nu este posibilă din punct de vedere tehnic, se poate utiliza un apel de urgenţă emis de sistemul eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului prin intermediul unei reţele publice mobile într-un domeniu cu comutare de pachete, dacă producătorul sau serviciul tehnic convine cu PSAP veritabil sau dacă a fost creată o soluţie tehnică pentru a direcţiona apelul eCall către un punct de încercare PSAP dedicat.
2.7.2.2. În timpul procedurilor de încercare, punctul de încercare PSAP dedicat este un simulator PSAP sub controlul serviciului tehnic, conform cu standardele EN aplicabile şi certificat în conformitate cu EN 16454 şi EN 17240. El este dotat cu o interfaţă audio pentru a permite încercări de comunicaţii vocale.
2.7.2.3. Dacă este cazul, se asigură faptul că un apel simplu emis de sistemul TPS se va efectua pe cale aeriană printr-o reţea mobilă publică şi va fi direcţionat către punctul de încercare TPSP."
11.Punctele 2.7.3.1, 2.7.3.2 şi 2.7.3.3 se înlocuiesc cu următorul text:
"2.7.3.1. Se asigură faptul că un apel de urgenţă emis de sistemul bazat pe serviciul 112 se va efectua numai printr-o conexiune cu fir cu ajutorul unui simulator de reţea dedicat (evitând orice antenă de reţea mobilă) şi va fi direcţionat către punctul de încercare PSAP dedicat.
2.7.3.2. În timpul procedurilor de încercare, punctul de încercare PSAP dedicat este un simulator PSAP sub controlul serviciului tehnic, conform cu standardele EN aplicabile şi certificat în conformitate cu EN 16454 şi EN 17240. El este dotat cu o interfaţă audio pentru a permite încercări de comunicaţii vocale.
2.7.3.3. Dacă este cazul, se asigură faptul că un apel simplu emis de sistemul TPS se va efectua printr-o conexiune cu fir cu ajutorul unui simulator de reţea dedicat (evitând orice antenă de reţea mobilă) şi va fi direcţionat către punctul de încercare TPSP dedicat."
12.Punctul 2.8.1 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.8.1. Aceste proceduri se aplică în scopul omologării de tip a unei componente a sistemului eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului, în conformitate cu articolul 6 din prezentul regulament."
13.Punctul 2.8.2.2 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.8.2.2. Cerinţele de performanţă se verifică prin efectuarea unui apel eCall de test în conformitate cu punctele 2.4.3-2.4.6."
14.Punctele 2.8.2.3, 2.8.2.4, 2.8.2.5 şi 2.8.2.6 se elimină.
ANEXA II:
- Anexa II la Regulamentul delegat (UE) 2017/79 se modifică după cum urmează:
1.Punctul 1.1.6 se înlocuieşte cu următorul text:
"1.1.6. Determinarea poziţiei: Sistemul eCall este în măsură să determine cu precizie locaţia actualizată a vehiculului, inclusiv două locaţii recente ale vehiculului înainte de generarea datelor pentru MSD."
2.La punctul 2.3.3, litera (c) se înlocuieşte cu următorul text:
"(c) pentru orice apel eCall de test, se va aplica una dintre procedurile de conectare definite la punctul 2.7 din anexa I, astfel cum au fost convenite între serviciul tehnic şi producător;"
3.Punctul 2.4 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.4. Procedura de încercare a alimentării cu energie electrică
Procedura de încercare descrisă la punctele 2.4.1-2.4.6 se aplică în cazul în care este aplicabilă anexa X şi este îndeplinită oricare dintre următoarele condiţii:
(a) unitatea tehnică separată (UTS) eCall nu a făcut obiectul încercării prevăzute în anexa X;
(b) UTS eCall a făcut obiectul încercării prevăzute în anexa X, dar sursa de alimentare de rezervă din vehicul este partajată cu alte dispozitive.

2.4.1.

În cazul în care apelul eCall automat a fost încheiat, declanşaţi un apel eCall de test manual.

2.4.2.

Citiţi orice text timp de cel puţin 5 minute la punctul de încercare PSAP. În mod alternativ, metoda de încercare menţionată la punctul 2.6.2 din anexa III poate fi efectuată în această etapă dacă durata de 5 minute nu este depăşită.

2.4.3.

Încheiaţi apelul eCall de test utilizând comanda corespunzătoare a punctului de încercare PSAP (de exemplu, închide).

2.4.4.

Se aşteaptă 56 de minute după încheierea apelului.

2.4.5.

Se iniţiază un apel de la punctul de încercare PSAP către sistemul eCall încorporat la bordul vehiculului.

2.4.6.

În cazul în care apelul este acceptat automat, citiţi orice text timp de cel puţin 5 minute la punctul de încercare PSAP; în caz contrar, încercarea este finalizată.

"
4.Punctul 2.7 se elimină.
5.Se adaugă punctul 3 cu următorul text:
"3. Procedura de verificare

3.1.

Verificarea setului minim de date (MSD)

3.1.1.

Se verifică fiecare dintre următoarele elemente în cel puţin unul dintre apelurile eCall de test:

(a) verificaţi dacă coliziunea la scară reală a declanşat automat un apel eCall. Acest lucru se verifică printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP care demonstrează că a primit un apel eCall în urma impactului şi că indicatorul de control MSD a fost setat pe «eCall iniţiat automat»;

(b) verificaţi dacă indicatorul de stare eCall indică o secvenţă eCall în urma declanşării manuale sau automate. Acest lucru se verifică printr-o înregistrare care demonstrează că a fost efectuată o secvenţă de indicare pe toate canalele senzoriale specificate în documentaţia producătorului (vizuale şi/sau sonore);

(c) verificaţi dacă punctul de încercare PSAP a primit un MSD. Acest lucru se verifică printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP care demonstrează că un MSD emis de vehicul ca urmare a semnalului de declanşare automat a fost primit şi decodat cu succes;

(d) verificaţi dacă MSD conţine date exacte specifice vehiculului. Acest lucru se verifică printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP dedicat care demonstrează că informaţiile transmise în câmpurile privind tipul vehiculului, numărul de identificare al vehiculului (VIN) şi tipul de stocare care asigură propulsia vehiculului nu diferă de informaţiile specificate în cererea de omologare;

(e) verificaţi dacă setul minim de date conţine o poziţie exactă, actualizată. Acest lucru se verifică în conformitate cu procedura de încercare de poziţionare a vehiculului, astfel cum este definită la punctul 2.5 din anexa I, printr-o înregistrare de test care să arate că abaterea dintre poziţia IVS şi poziţia reală, d_IVS, este mai mică de 150 de metri şi că bitul de încredere transmis către punctul de încercare PSAP indică faptul că «poziţia este fiabilă». În cazul în care nu există semnale GNSS disponibile în locul în care se efectuează încercarea de coliziune, vehiculul poate fi mutat într-un loc adecvat înainte de efectuarea apelului eCall de test;

(f) verificaţi dacă MSD conţinea cele două locaţii recente înainte de generarea datelor pentru MSD. Acest lucru se verifică printr-o înregistrare a punctului de încercare PSAP care arată că a primit «recentVehicleLocationN1» şi «recentVehicleLocationN2»;

(g) verificaţi dacă setul minim de date conţine o marcă temporală actualizată. Acest lucru se verifică printr-o înregistrare a încercării care să arate că marca temporală conţinută în MSD-ul primit de la punctul de încercare PSAP nu diferă cu mai mult de 60 de secunde de ora exactă înregistrată a activării semnalului de declanşare.

3.2.

În cazul în care apelul eCall automat de test nu a putut fi efectuat cu succes din cauza unor factori exteriori vehiculului, este permisă verificarea semnalului de declanşare automată în urma impactului, prin intermediul funcţiei interne de înregistrare a tranzacţiilor a sistemului de la bordul vehiculului. Acest registru trebuie să poată să stocheze semnalele de declanşare primite în memoria nevolatilă. Inginerul de testare trebuie să aibă acces la datele stocate în sistemul de la bordul vehiculului şi să verifice dacă nu este stocat niciun semnal de declanşare automată înainte de coliziune şi dacă, după impact, înregistrarea semnalului de declanşare automată este stocată.

3.3.

Dacă apelul eCall de test a fost efectuat cu vehiculul conectat la o sursă de alimentare externă vehiculului (în cazurile în care încercarea de coliziune a fost efectuată cu sursa de alimentare standard neinstalată pe vehicul), verificaţi dacă sistemul electric de la bord care alimentează sistemul eCall de la bord a rămas intact. Aceasta se verifică printr-o înregistrare a unui inginer de testare care confirmă verificarea reuşită a integrităţii sistemului electric de la bord, inclusiv a sursei de alimentare false de la bord (inspecţie vizuală pentru detectarea deteriorării mecanice fie a braţului de fixare a sursei de alimentare, fie a structurii sale) şi a conexiunilor prin intermediul terminalelor.

3.4.

Verificarea încercării de alimentare cu energie electrică

3.4.1.

Se consideră că cerinţa a fost îndeplinită dacă sistemul eCall instalat la bordul vehiculului poate să comunice pe perioada necesară, astfel cum se specifică la punctul 2 din anexa X. În caz contrat, încercarea este considerată eşuată.

"
ANEXA III:
- Anexa III la Regulamentul delegat (UE) 2017/79 se modifică după cum urmează:
1.Punctul 1.1.2 se elimină.
2.Punctul 2.1 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.1. Scopul procedurii de încercare a rezistenţei la coliziune a echipamentelor audio
Scopul acestei încercări este de a verifica dacă difuzorul (difuzoarele) şi microfonul (microfoanele) sunt conectate cu succes şi dacă echipamentele audio au rămas funcţionale după ce vehiculul a fost supus încercării de coliziune frontală sau laterală."
3.Punctul 2.3.1 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.3.1. Se verifică dacă echipamentele audio continuă să funcţioneze, prin efectuarea unui apel eCall de test după încercarea de coliziune şi folosind un canal de comunicaţii vocale între vehicul şi un punct de încercare PSAP."
4.Punctele 2.5 şi 2.5.1 se înlocuiesc cu următorul text:
"2.5. Condiţii de încercare
2.5.1. Înainte de efectuarea apelului eCall de test, asiguraţi-vă că:
(a) pentru orice apel eCall de test, se va aplica una dintre procedurile de conectare definite la punctul 2.7 din anexa I, astfel cum au fost convenite între serviciul tehnic şi producător;
(b) punctul de încercare PSAP dedicat este disponibil pentru a primi un apel eCall emis de sistemul eCall bazat pe numărul 112 încorporat la bordul vehiculului sau sistemul eCall încorporat la bordul vehiculului este înregistrat astfel încât să poată fi iniţiat un apel de la punctul de încercare PSAP;
(c) este imposibilă realizarea unui apel eCall fals către un PSAP real prin reţeaua activă;
(d) dacă este cazul, sistemul TPS este dezactivat sau va trece automat la sistemul bazat pe serviciul 112;
(e) întrerupătorul principal sau de aprindere al vehiculului este activat;
(f) se poate utiliza o sursă externă de alimentare, în cazul în care capacitatea de alimentare (principală şi de rezervă) nu mai este disponibilă în urma procedurii de încercare prevăzute în anexa II."
5.Punctele 2.6 şi 2.6.1 se înlocuiesc cu următorul text:
"2.6. Metoda de încercare
2.6.1. Efectuaţi un apel eCall de test prin aplicarea unui declanşator manual prin intermediul HMI încorporat la bordul vehiculului şi aşteptaţi până când difuzorul (difuzoarele) şi microfonul (microfoanele) sunt conectate şi pregătite pentru comunicarea vocală sau efectuaţi un apel de la punctul de încercare PSAP către sistemul eCall încorporat la bordul vehiculului."
6.Punctele 2.6.3 şi 2.6.4 se înlocuiesc cu următorul text:
"2.6.3. Încheiaţi apelul de test utilizând comanda corespunzătoare a punctului de încercare PSAP (de exemplu, închide).
2.6.4. În cazul în care cerinţele nu sunt îndeplinite din cauza unor obstacole introduse de punctul de încercare PSAP sau de mediul de transmisie, apelul eCall de test poate fi repetat, dacă este necesar într-o configuraţie de încercare adaptată."
7.În apendice, punctul 3.1 litera (c) se înlocuieşte cu următorul text:
"(c) Zij kunnen de besluiten nemen.
De meeste mensen hadden het wel door."
ANEXA IV:
- Anexa IV la Regulamentul delegat (UE) 2017/79 se modifică după cum urmează:
1.La punctul 1, după punctul 1.1, se introduce următorul punct 1.1.1:
"1.1.1. În cazul unui sistem eCall opţional TPS, testele legate de sistemul eCall efectuate de terţi prevăzute în secţiunea 9.8 din standardul EN 16454:2023 rămân aplicabile pentru declaraţia de conformitate a sistemului eCall încorporat la bordul vehiculului după 31 decembrie 2025."
2.Punctul 2.3 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.3. Dezactivarea sistemului bazat pe serviciul 112 în timp ce este activ sistemul TPS se verifică prin efectuarea unui apel eCall de test declanşat manual."
3.Punctele 2.3.1-2.3.4 se înlocuiesc cu următorul text:
"2.3.1. Înainte de efectuarea apelului eCall de test, asiguraţi-vă:
(a) că pentru orice apel eCall de test, se va aplica una dintre procedurile de conectare definite la punctul 2.7 din anexa I, astfel cum au fost convenite între serviciul tehnic şi producător;
(b) că punctul de încercare PSAP dedicat este disponibil pentru a primi un apel eCall emis de sistemul bazat pe serviciul 112;
(c) că punctul de încercare TPSP este disponibil pentru a primi un apel eCall emis de sistemul TPS;
(d) că este imposibilă realizarea unui apel eCall fals către un PSAP real prin reţeaua activă precum şi
(e) că întrerupătorul principal sau de aprindere al vehiculului este activat.
2.3.2. Efectuaţi un apel eCall de test transmiţând un semnal de declanşare manual către sistemul TPS.
2.3.3. Verificaţi că:
(a) a fost creat un apel eCall cu punctul de încercare TPSP printr-o conexiune vocală reuşită la punctul de încercare TPSP;
(b) datele au fost primite în mod corespunzător la punctul de încercare TPSP, incluzând cel puţin MSD; şi
(c) nu s-a încercat sau nu s-a stabilit niciun eCall cu punctul de încercare PSAP, printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP care demonstrează că acesta nu a primit un apel eCall.
2.3.4. Încheiaţi apelul eCall de test utilizând comanda corespunzătoare a punctului de încercare TPSP (de exemplu, închide)."
4.Punctul 2.4 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.4. Procedura de rezervă şi activarea sistemului bazat pe numărul 112, în cazul în care sistemul TPS nu funcţionează, se verifică prin efectuarea unui apel eCall de text declanşat manual."
5.Punctele 2.4.1-2.4.5 se înlocuiesc cu următorul text:
"2.4.1. Modificaţi sistemul TPS pentru a simula o defecţiune, selectată de serviciul tehnic, care să ducă la declanşarea unei proceduri de rezervă pe baza documentaţiei furnizate de producător. Selecţia trebuie să fie documentată în raportul de încercare.
2.4.2. Înainte de efectuarea apelului eCall de test, asiguraţi-vă că:
(a) pentru orice apel eCall de test, se va aplica una dintre procedurile de conectare definite la punctul 2.7 din anexa I, astfel cum au fost convenite între serviciul tehnic şi producător;
(b) punctul de încercare PSAP dedicat este disponibil pentru a primi un apel eCall emis de sistemul bazat pe serviciul 112;
(c) este imposibilă realizarea unui apel eCall fals către un PSAP real prin reţeaua activă; şi
(d) întrerupătorul principal sau de aprindere al vehiculului este activat.
2.4.3. Efectuaţi un apel eCall de test transmiţând un semnal de declanşare manual către sistemul TPS.
2.4.4. Verificaţi că:
(a) a fost creat un apel eCall cu punctul de încercare PSAP printr-o conexiune vocală reuşită la punctul de încercare PSAP; şi
(b) punctul de încercare PSAP a primit un MSD. Acesta lucru se verifică printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP care demonstrează că un MSD emis de sistemul eCall ca urmare a semnalului de declanşare a fost primit şi decodat cu succes.
2.4.5. Încheiaţi apelul eCall de test utilizând comanda corespunzătoare a punctului de încercare PSAP (de exemplu, închide)."
6.Punctul 2.5 se elimină.
ANEXA V:
- Anexa VII la Regulamentul delegat (UE) 2017/79 se modifică după cum urmează:
1.Punctul 1.3.1 se înlocuieşte cu următorul text:
"1.3.1. Producătorul pune la dispoziţia serviciului tehnic şi a autorităţii de omologare de tip documentaţia în conformitate cu tabelul, care conţine, pentru fiecare element, principiul tehnic aplicat pentru monitorizarea acestuia."
2.În tabel, al treilea rând (al doilea element) se înlocuieşte cu următorul text:

"Antena externă pentru reţeaua mobilă este conectată

"
3.În tabel, al cincilea rând (al patrulea element) se înlocuieşte cu următorul text:

"Antena GNSS externă este conectată

"
4.Punctul 2.1.1 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.1.1. Următoarea încercare se efectuează, separat pentru fiecare dintre elementele enumerate în table, pe vehiculul echipat cu un sistem eCall instalat la bord în conformitate cu articolul 5, pe UTS-uri în conformitate cu articolul 7 sau pe componenta integrată în sistemul complet în scopul încercării, în conformitate cu articolul 6."
5.Punctul 2.1.2 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.1.2. Simulaţi o funcţionare defectuoasă a sistemului eCall prin producerea unei defecţiuni critice monitorizate de funcţia de autotestare, în conformitate cu documentaţia tehnică furnizată de producător. Producătorul furnizează o listă a verificărilor şi o descriere a modului de declanşare a acestora."
6.La punctul 2.1.5, se adaugă următoarea teză:
"Pentru defecţiunile care nu pot fi simulate sau injectate de serviciul tehnic, producătorii furnizează serviciului tehnic o documentaţie care descrie procedura de încercare şi rezultatele încercărilor."
7.Punctul 3.1 se înlocuieşte cu următorul text:
"3.1. Atunci când producătorul depune o cerere de revizuire sau de extindere a unei omologări de tip existente pentru a include o antenă GNSS alternativă, o unitate electronică de control, o antenă de reţea mobilă şi/sau componente ale sursei de alimentare, nu este necesară încercarea din nou a componentelor sistemului eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului în scopul îndeplinirii cerinţelor din prezenta anexă, cu condiţia ca respectivele componente omologate de tip să prezinte cel puţin aceleaşi caracteristici funcţionale şi să fie reglementate de prezenta anexă în conformitate cu articolul 6 alineatul (3)."
8.Se adaugă punctul 4, cu textul următor:
"4. Cerinţe tehnice pentru a permite efectuarea inspecţiilor tehnice periodice
4.1.Scop
Scopul este de a verifica următoarele caracteristici ale sistemului eCall:
(a)starea sa corectă de funcţionare, prin observarea vizuală a semnalului de avertizare în caz de avarie după acţionarea întrerupătorului principal al vehiculului şi după verificarea becurilor. Dacă semnalul de avertizare în caz de avarie este afişat doar într-un spaţiu comun (zonă în care pot fi afişate două sau mai multe funcţii sau simboluri de informare, dar nu simultan), înainte de verificarea stării semnalului de avertizare în caz de avarie se verifică dacă spaţiul comun funcţionează;
(b)acurateţea setului minim de date (generat şi citit pe loc), funcţionarea şi starea corectă a componentelor eCall şi a bateriei de rezervă (dacă este cazul), prin utilizarea unei interfeţe electronice a vehiculului;
(c)integritatea software-ului, prin verificarea externă a informaţiilor privind versiunile, a valorilor hash şi a configuraţiilor sistemului în raport cu datele de referinţă;
(d)funcţionalitatea corectă a comunicării vocale, prin efectuarea unei încercări audio a ecoului şi a difuzorului utilizând interfaţa vehiculului.
4.2.Cerinţe

4.2.1.

Sistemul eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului este în măsură să furnizeze informaţiile necesare pentru efectuarea metodelor de încercare specificate în secţiunea 3 punctul 7.13 din anexa I la Directiva 2014/45/UE utilizând interfaţa electronică a vehiculului.

4.2.2.

Producătorul pune la dispoziţie informaţiile tehnice, care conţin instrucţiunile pentru citirea informaţiilor sau efectuarea verificărilor referitoare la fiecare element specificat în secţiunea 3 punctul 7.13 din anexa I la Directiva 2014/45/UE.

4.3.Procedura de încercare

4.3.1.

Se verifică dacă informaţiile referitoare la fiecare element specificat în secţiunea 3 punctul 7.13 din anexa I la Directiva 2014/45/UE pot fi citite din sistemul eCall utilizând interfaţa electronică a vehiculului în conformitate cu instrucţiunile producătorului.

4.3.2.

Se verifică dacă se poate efectua o încercare a ecoului şi a difuzorului pentru a verifica funcţionalitatea corectă a comunicării vocale prin intermediul interfeţei vehiculului.

"
ANEXA VI:
- Anexa VIII la Regulamentul delegat (UE) 2017/79 se modifică după cum urmează:
1.Partea I se modifică după cum urmează:
(a)punctul 2.1 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.1. Sistemul eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului sau UTS nu este disponibil pentru comunicarea cu PSAP sau cel puţin nu răspunde automat în cazul în care PSAP iniţiază comunicarea după expirarea contorului eCall T9 (1 oră)."
(b)punctul 2.2 se elimină;
(c)în secţiunea 3, titlul se înlocuieşte cu următorul text:
"3. Condiţiile de încercare"
(d)punctele 3.2 şi 3.2.1 se elimină;
(e)punctul 3.2.2 se înlocuieşte cu următorul text:
"3.2. Înainte de efectuarea testului, asiguraţi-vă că:
(a) pentru orice testare a sistemului eCall, se va aplica una dintre procedurile de conectare specificate la punctul 2.7 din anexa I, astfel cum au fost convenite între serviciul tehnic şi producător;
(b) punctul de încercare PSAP dedicat este disponibil pentru a primi un apel eCall emis de sistemul bazat pe serviciul 112;
(c) întrerupătorul principal sau de aprindere al vehiculului este activat;
(d) orice TPS sau sistem de serviciu cu valoare adăugată este dezactivat."
(f)punctele 3.2.3 şi 3.2.4 se elimină;
(g)în secţiunea 4, titlul se înlocuieşte cu următorul text:
"4. Metoda de încercare"
(h)punctele 4.1 şi 4.2 se înlocuiesc cu următorul text:
"4.1. Efectuaţi un apel eCall de test transmiţând sistemului un semnal de declanşare manual.
4.2. Verificaţi dacă a fost iniţiat un apel către punctul de încercare PSAP, printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP care demonstrează că acesta a primit un apel sau printr-o conexiune vocală reuşită cu punctul de încercare PSAP."
(i)în secţiunea 4, se adaugă următoarele puncte 4.3, 4.4 şi 4.5:
"4.3. Încheiaţi apelul eCall de test utilizând comanda corespunzătoare a punctului de încercare PSAP (de exemplu, închide).
4.4. Lăsaţi IVS eCall bazat pe serviciul 112 pornit şi aşteptaţi cel puţin 63 de minute (1 oră + 5 % marjă conform EN 16454 şi EN 17240).
4.5. Prin intermediul punctului de încercare PSAP, încercaţi să vă conectaţi la IVS eCall bazat pe serviciul 112."
(j)se adaugă următoarea secţiune 5:
"5. Evaluarea

5.1.

Se stabileşte că cerinţa a fost îndeplinită dacă sistemul eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului nu este disponibil pentru comunicarea cu PSAP şi nici nu răspunde automat la apel atunci când punctul de încercare PSAP încearcă să se conecteze după expirarea contorului eCall T9 (1 oră).

5.2.

Stabilirea conexiunii cu IVS eCall bazat pe serviciul 112 sau răspunsul automat la apel atunci când punctul de încercare PSAP este cel care iniţiază conexiunea constituie un eşec.

"
2.Partea II se modifică după cum urmează:
(a)la punctul 3, se adaugă următorul punct 3.3:
"3.3. Înainte de efectuarea testului, asiguraţi-vă că:
(a) pentru orice apel eCall de test, se va aplica una dintre procedurile de conectare definite la punctul 2.7, astfel cum au fost convenite între serviciul tehnic şi producător;
(b) punctul de încercare PSAP dedicat este disponibil pentru a primi un apel eCall emis de sistemul bazat pe serviciul 112;
(c) întrerupătorul principal sau de aprindere al vehiculului este activat; precum şi
(d) orice TPS sau sistem de serviciu cu valoare adăugată este dezactivat."
(b)la punctul 4, punctele 4.1 şi 4.2 se înlocuiesc cu următorul text:
"4.1. Efectuaţi un apel eCall transmiţând sistemului un semnal de declanşare manual.
4.2. Verificaţi dacă a fost iniţiat un apel către punctul de încercare PSAP, printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP care demonstrează că acesta a primit un apel sau printr-o conexiune vocală reuşită cu punctul de încercare PSAP."
(c)în secţiunea 4, se adaugă următoarele puncte 4.3 şi 4.4:
"4.3. Încheiaţi apelul eCall de test utilizând comanda corespunzătoare a punctului de încercare PSAP (de exemplu, închide).
4.4. La 13 ore de la efectuarea apelului eCall, verificatorului serviciului tehnic trebuie să i se faciliteze accesul la locul în care sunt stocate fişierele-jurnal eCall în IVS. Acest lucru va presupune posibilitatea de a descărca de pe IVS orice fişiere-jurnal, astfel încât acestea să poată fi vizualizate de verificator."
3.Partea III se modifică după cum urmează:
(a)punctul 3.1 se înlocuieşte cu următorul text:
"3.1. Serviciului tehnic trebuie să i se faciliteze accesul la partea din sistem în care sunt stocate în memoria internă a IVS datele privind poziţia vehiculului."
(b)la punctul 3, se adaugă următorul punct 3.3:
"3.3. Înainte de efectuarea testului, asiguraţi-vă că:
(a) pentru orice apel eCall de test, se va aplica una dintre procedurile de conectare definite la punctul 2.7, astfel cum au fost convenite între serviciul tehnic şi producător;
(b) punctul de încercare PSAP dedicat este disponibil pentru a primi un apel eCall emis de sistemul bazat pe serviciul 112;
(c) întrerupătorul principal sau de aprindere al vehiculului este activat; precum şi
(d) orice TPS sau sistem de serviciu cu valoare adăugată este dezactivat."
(c)punctul 4.1 se înlocuieşte cu următorul text:
"4.1. Efectuaţi un apel eCall transmiţând sistemului un semnal de declanşare manual."
(d)în secţiunea 4, se adaugă următoarele puncte 4.2, 4.3 şi 4.4:
"4.2. Verificaţi dacă a fost iniţiat un apel către punctul de încercare PSAP, printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP care demonstrează că acesta a primit un apel sau printr-o conexiune vocală reuşită cu punctul de încercare PSAP.
4.3. Încheiaţi apelul eCall de test utilizând comanda corespunzătoare a punctului de încercare PSAP (de exemplu, închide).
4.4. Verificatorului serviciului tehnic trebuie să i se faciliteze accesul la locul în care sunt stocate în memoria internă a IVS datele privind poziţia vehiculului. Acest lucru va presupune posibilitatea de a descărca de pe IVS orice poziţii înregistrate, astfel încât acestea să poată fi vizualizate de verificator."
4.Partea IV se modifică după cum urmează:
(a)în secţiunea 3, titlul se înlocuieşte cu următorul text:
"3. Condiţii de încercare"
(b)punctul 3.2 se înlocuieşte cu următorul text:
"3.2. Sistemul TPS trebuie dezactivat pe durata apelului eCall de test."
(c)punctul 3.2.1 se înlocuieşte cu următorul text:
"3.2.1. Înainte de efectuarea testului, asiguraţi-vă că:
(a) pentru orice apel eCall de test, se va aplica una dintre procedurile de conectare definite la punctul 2.7, astfel cum au fost convenite între serviciul tehnic şi producător;
(b) punctul de încercare PSAP dedicat este disponibil pentru a primi un apel eCall emis de sistemul bazat pe serviciul 112;
(c) întrerupătorul principal sau de aprindere al vehiculului este activat; şi
(d) orice TPS sau sistem de serviciu cu valoare adăugată este dezactivat."
(d)punctul 3.4 se elimină;
(e)se adaugă următoarele secţiuni 4 şi 5:
"4. Metoda de încercare

4.1.

Efectuaţi un apel eCall de test transmiţând sistemului un semnal de declanşare manual.

4.2.

Verificaţi dacă a fost iniţiat un apel către punctul de încercare PSAP, printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP care demonstrează că acesta a primit un apel sau printr-o conexiune vocală reuşită cu punctul de încercare PSAP.

4.3.

Încheiaţi apelul eCall de test utilizând comanda corespunzătoare a punctului de încercare PSAP (de exemplu, închide).

4.4.

În cazul în care tentativa de apelare a sistemului bazat pe serviciul 112 eşuează în timpul încercării, procedura de încercare poate fi repetată.

4.5.

Verificatorului serviciului tehnic trebuie să i se faciliteze accesul la locul în care sunt stocate în IVS fişierele-jurnal eCall. Acest lucru va presupune posibilitatea de a descărca de pe IVS orice fişiere-jurnal, astfel încât acestea să poată fi vizualizate de verificator.

4.6.

Lipsa unui fişier-jurnal în sistemul TPS se verifică prin accesul la acea parte a sistemului în care sunt stocate fişierele-jurnal eCall.

5. Evaluarea

5.1.

Cerinţa este considerată respectată dacă nu există fişiere-jurnal prezente în memoria sistemului TPS de la bordul vehiculului.

5.2.

Prezenţa în sistemul TPS a unui fişier-jurnal aferent unui apel eCall care a fost efectuat prin sistemul bazat pe serviciul 112 constituie un eşec.

"
ANEXA VII:
La Regulamentul delegat (UE) 2017/79 se adaugă următoarea anexă X:
"- ANEXA X: Procedura de încercare pentru verificarea performanţei sursei de alimentare de rezervă
1. Scop
Scopul acestei încercări este de a se asigura că sistemul eCall încorporat la bordul vehiculului sau UTS eCall este capabil să comunice pentru perioada specificată la punctul 2.
2. Cerinţe
Sistemul eCall sau UTS eCall trebuie să poată fi activat pentru o perioadă de cel puţin 5 minute în modul de comunicare vocală, urmată de 60 de minute în modul de reluare a apelurilor (modul inactiv, înregistrat în reţea), urmată de o altă perioadă de cel puţin 5 minute în modul de comunicare vocală.
3. Condiţii de încercare
Următoarea încercare de verificare se efectuează pe o unitate tehnică separată eCall care a fost supusă încercării de decelerare de severitate ridicată în conformitate cu anexa I.
În cazul în care UTS eCall nu include microfonul (microfoanele) şi difuzorul (difuzoarele) pentru sistemul eCall, atunci microfonul (microfoanele) şi difuzorul (difuzoarele) reprezentativ (e) se adaugă la configuraţia de încercare pentru a efectua încercarea din prezenta anexă.
3.1. Metoda de încercare

3.1.1.

Efectuaţi un apel eCall transmiţând sistemului un semnal de declanşare manual.

3.1.2.

Verificaţi dacă a fost iniţiat un apel către punctul de încercare PSAP, printr-o înregistrare de la punctul de încercare PSAP care demonstrează că acesta a primit apelul sau printr-o conexiune vocală reuşită cu punctul de încercare PSAP.

3.1.3.

Deconectaţi sursa principală de alimentare.

3.1.4.

Citiţi orice text timp de cel puţin 5 minute la punctul de încercare PSAP.

3.1.5.

Încheiaţi apelul eCall de test utilizând comanda corespunzătoare a punctului de încercare PSAP (de exemplu, închide).

3.1.6.

Aşteptaţi 56 de minute după încheierea apelului.

3.1.7.

Iniţiaţi un apel de la punctul de încercare PSAP către sistemul eCall încorporat la bordul vehiculului.

3.1.8.

Dacă apelul este acceptat automat, citiţi orice text timp de cel puţin 5 minute la punctul de încercare PSAP; în caz contrar, testul este finalizat.

3.2. Evaluarea

3.2.1.

Se consideră că cerinţa a fost îndeplinită dacă UTS eCall este în măsură să comunice pentru perioada necesară, astfel cum se specifică la punctul 2.

3.2.2.

Incapacitatea de comunicare a sistemului eCall bazat pe serviciul 112 instalat la bordul vehiculului pentru perioada menţionată la punctul 2 constituie o defecţiune."

Publicat în Jurnalul Oficial seria L din data de 28 octombrie 2025