Art. 7. - Art. 7: Oficiul N.SIS II şi biroul SIRENE - Regulamentul 1862/28-nov-2018 privind instituirea, funcţionarea şi utilizarea Sistemului de informaţii Schengen (SIS) în domeniul cooperării poliţieneşti şi al cooperării judiciare în materie penală, de modificare şi de abrogare a Deciziei 2007/533/JAI a Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1986/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului şi a Deciziei 2010/261/UE a Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial 312L

În vigoare
Versiune de la: 1 August 2022
Art. 7: Oficiul N.SIS II şi biroul SIRENE
(1)Fiecare stat membru desemnează o autoritate (oficiul N.SIS) care deţine responsabilitatea principală pentru sistemul său N.SIS.
Autoritatea respectivă este responsabilă cu buna funcţionare şi securitatea N.SIS, asigură accesul autorităţilor competente la SIS şi ia măsurile necesare pentru a asigura respectarea prezentului regulament. Aceasta este responsabilă să asigure că toate funcţionalităţile SIS sunt puse în mod corespunzător la dispoziţia utilizatorilor finali.
(2)Fiecare stat membru desemnează o autoritate naţională care este operaţională 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână şi care asigură schimbul şi disponibilitatea tuturor informaţiilor suplimentare (biroul SIRENE) în conformitate cu manualul SIRENE. Fiecare birou SIRENE serveşte drept punct unic de contact pentru statul său membru pentru a schimba informaţii suplimentare despre semnalări şi pentru a facilita întreprinderea acţiunilor necesare atunci când s-au introdus în SIS semnalări referitoare la persoane sau obiecte, iar respectivele persoane sau obiecte au fost localizate ca urmare a unui răspuns pozitiv.
În conformitate cu dreptul intern, fiecare birou SIRENE are acces uşor, direct sau indirect, la toate informaţiile naţionale relevante, inclusiv la bazele de date naţionale şi la toate informaţiile despre semnalările statului său membru, precum şi la consiliere de specialitate, astfel încât să poată răspunde, rapid şi în termenele prevăzute la articolul 8, cererilor de informaţii suplimentare.
Birourile SIRENE coordonează verificarea calităţii informaţiilor introduse în SIS. În acest sens, birourile SIRENE au acces la datele prelucrate în SIS.
(2<sup>1</sup>)Birourile SIRENE asigură, de asemenea, verificarea manuală a identităţilor diferite în conformitate cu articolul 29 din Regulamentul (UE) 2019/818. În măsura în care este necesar pentru a îndeplini această sarcină, birourile SIRENE au acces la datele stocate în CIR şi în MID în scopurile prevăzute la articolele 21 şi 26 din Regulamentul (UE) 2019/818.

(3)Statele membre furnizează eu-LISA detalii cu privire la oficiul lor N.SIS şi la biroul lor SIRENE. eu-LISA publică lista oficiilor N.SIS şi a birourilor SIRENE, împreună cu lista menţionată la articolul 56 alineatul (7).