Art. 26. - Art. 26: Obiectivele semnalărilor şi condiţiile de introducere a acestora - Regulamentul 1862/28-nov-2018 privind instituirea, funcţionarea şi utilizarea Sistemului de informaţii Schengen (SIS) în domeniul cooperării poliţieneşti şi al cooperării judiciare în materie penală, de modificare şi de abrogare a Deciziei 2007/533/JAI a Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1986/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului şi a Deciziei 2010/261/UE a Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial 312L

În vigoare
Versiune de la: 1 August 2022
Art. 26: Obiectivele semnalărilor şi condiţiile de introducere a acestora
(1)Semnalările referitoare la persoane căutate în vederea arestării în scopul predării pe baza unui mandat european de arestare sau semnalările referitoare la persoane căutate în vederea arestării în scopul extrădării se introduc la cererea autorităţii judiciare a statului membru emitent.
(2)Semnalările în vederea arestării în scopul predării se introduc de asemenea pe baza mandatelor de arestare emise în conformitate cu acordurile încheiate între Uniune şi ţările terţe în temeiul tratatelor în scopul predării persoanelor pe baza unui mandat de arestare, care prevăd transmiterea unui astfel de mandat de arestare prin intermediul SIS.
(3)Orice trimitere din prezentul regulament la dispoziţiile Deciziei-cadru 2002/584/JAI se interpretează ca incluzând dispoziţiile corespunzătoare ale acordurilor încheiate între Uniune şi ţările terţe în temeiul tratatelor în scopul predării persoanelor pe baza unui mandat de arestare, care prevăd transmiterea unui astfel de mandat de arestare prin intermediul SIS.
(4)În cazul unei operaţiuni în curs, statul membru emitent poate să suspende temporar disponibilitatea pentru căutările efectuate de utilizatorii finali din statul membru implicat în operaţiune a unei semnalări existente în vederea arestării introduse în conformitate cu prezentul articol. În astfel de cazuri, semnalarea este accesibilă doar birourilor SIRENE. Statele membre suspendă o semnalare numai dacă:
a)obiectivul operaţiunii nu poate fi realizat prin nicio altă măsură;
b)autoritatea judiciară competentă din statul membru emitent a acordat o autorizaţie prealabilă; şi
c)toate statele membre implicate în operaţiune au fost informate prin schimbul de informaţii suplimentare.
Funcţionalitatea prevăzută la primul paragraf nu se utilizează decât pe o perioadă de maximum 48 de ore. Cu toate acestea, dacă este necesar din punct de vedere operaţional, această perioadă poate fi prelungită cu perioade suplimentare de 48 de ore. Statele membre întocmesc statistici referitoare la numărul de semnalări în legătură cu care s-a utilizat această funcţionalitate.
(5)Atunci când există indicii clare că obiectele menţionate la articolul 38 alineatul (2) literele (a), (b), (c), (e), (g), (h) (j) şi (k) au legătură cu o persoană care face obiectul unei semnalări în temeiul alineatelor (1) şi (2) din prezentul articol, se pot introduce semnalări referitoare la obiectele respective pentru a se localiza persoana vizată. În aceste cazuri se creează o legătură între semnalarea referitoare la persoană şi semnalarea referitoare la obiect, în conformitate cu articolul 63.
(6)Comisia adoptă acte de punere în aplicare pentru stabilirea şi dezvoltarea normelor necesare privind introducerea, actualizarea şi ştergerea datelor menţionate la alineatul (5) din prezentul articol, precum şi privind efectuarea de căutări în acestea. Respectivele acte de punere în aplicare se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 76 alineatul (2).