Art. 39. - Art. 39: Perioada de reexaminare a semnalărilor - Regulamentul 1861/28-nov-2018 privind instituirea, funcţionarea şi utilizarea Sistemului de informaţii Schengen (SIS) în domeniul verificărilor la frontiere, de modificare a Convenţiei de punere în aplicare a Acordului Schengen şi de modificare şi abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1987/2006

Acte UE

Jurnalul Oficial 312L

În vigoare
Versiune de la: 3 August 2021
Art. 39: Perioada de reexaminare a semnalărilor
(1)Semnalările se păstrează numai pe durata necesară îndeplinirii scopurilor în care au fost introduse.
(2)În termen de trei ani de la introducerea unei semnalări în SIS, statul membru emitent reexaminează nevoia de a o păstra. Cu toate acestea, dacă decizia naţională pe care se bazează semnalarea prevede o perioadă de valabilitate mai lungă de trei ani, semnalarea se reexaminează în termen de cinci ani.
(3)Fiecare stat membru stabileşte, după caz, perioade de reexaminare mai scurte, în conformitate cu dreptul său intern.
(4)În timpul perioadei de reexaminare, statul membru emitent poate decide, în urma unei evaluări individuale cuprinzătoare care se înregistrează, să păstreze semnalarea pentru o perioadă mai lungă decât perioada de reexaminare, dacă acest lucru se dovedeşte necesar şi proporţionat pentru scopurile în care a fost introdusă semnalarea. În acest caz, alineatul (2) se aplică şi prelungirii. Orice astfel de prelungire se comunică CS-SIS.
(5)Semnalările se şterg automat după expirarea perioadei de reexaminare menţionate la alineatul (2), cu excepţia cazurilor în care statul membru emitent a informat CS-SIS despre o prelungire în temeiul alineatului (4). CS-SIS informează automat statul membru emitent despre ştergerea programată a datelor cu patru luni înainte.
(6)Statele membre întocmesc statistici privind numărul semnalărilor ale căror perioade de păstrare au fost prelungite în conformitate cu alineatul (4) din prezentul articol şi le transmit, la cerere, autorităţilor de supraveghere menţionate la articolul 55.
(7)De îndată ce devine clar pentru un birou SIRENE că o semnalare şi-a atins scopul şi ar trebui în consecinţă să fie ştearsă, acesta notifică imediat autoritatea care a creat semnalarea. Autoritatea are la dispoziţie 15 zile calendaristice de la data primirii notificării respective pentru a răspunde că semnalarea a fost ştearsă sau va fi ştearsă ori pentru a motiva păstrarea semnalării. În cazul în care nu a primit nici un răspuns la sfârşitul perioadei de 15 zile, biroul SIRENE se asigură că semnalarea este ştearsă. În cazul în care dreptul intern permite, semnalarea este ştearsă de biroul SIRENE. Birourile SIRENE raportează autorităţii lor de supraveghere toate problemele recurente cu care se confruntă atunci când acţionează în temeiul prezentului alineat.