Art. 9. - Art. 9: Obiective privind alimentarea cu energie electrică de la mal în porturile maritime - Regulamentul 1804/13-sept-2023 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi şi de abrogare a Directivei 2014/94/UE
Acte UE
Jurnalul Oficial 234L
În vigoare Versiune de la: 22 Septembrie 2023
Art. 9: Obiective privind alimentarea cu energie electrică de la mal în porturile maritime
(1)Statele membre se asigură că în porturile maritime TEN-T este furnizată o alimentare minimă cu energie electrică de la mal pentru navele container maritime şi navele maritime de pasageri.
În acest scop, statele membre iau măsurile necesare pentru a se asigura că, până la 31 decembrie 2029:
a)porturile maritime din reţeaua globală TEN-T şi porturile maritime din reţeaua centrală TEN-T, în cazul cărora numărul mediu anual de escale în port ale navelor amarate la cheu din ultimii trei ani, efectuate de navele container maritime de peste 5 000 de tone brute, este mai mare de 100, sunt echipate pentru a furniza în fiecare an alimentarea cu energie electrică de la mal pentru cel puţin 90 % din numărul total de escale în port ale navelor container maritime de peste 5 000 de tone brute care sunt amarate la cheu în portul maritim respectiv;
b)porturile maritime din reţeaua globală TEN-T şi porturile maritime din reţeaua centrală TEN-T, în cazul cărora numărul mediu anual de escale în port ale navelor amarate la cheu din ultimii trei ani, efectuate de navele maritime de pasageri de tip Ro-Ro de peste 5 000 de tone brute şi de ambarcaţiunile maritime de pasageri de mare viteză de peste 5 000 de tone brute, este mai mare de 40, sunt echipate pentru a furniza în fiecare an alimentarea cu energie electrică de la mal pentru cel puţin 90 % din numărul total de escale în port ale navelor maritime de pasageri de tip Ro-Ro de peste 5 000 de tone brute şi ale ambarcaţiunilor maritime de pasageri de mare viteză de peste 5 000 de tone brute care sunt amarate la cheu în portul maritim respectiv;
c)porturile maritime din reţeaua globală TEN-T şi porturile maritime din reţeaua centrală TEN-T, în cazul cărora numărul mediu anual de escale în port ale navelor amarate la cheu din ultimii trei ani, efectuate de navele maritime de pasageri de peste 5 000 de tone brute altele decât navele maritime de pasageri de tip Ro-Ro şi ambarcaţiunile maritime de pasageri de mare viteză, este mai mare de 25, sunt echipate pentru a furniza în fiecare an alimentarea cu energie electrică de la mal pentru cel puţin 90 % din numărul total de escale în port ale navelor maritime de pasageri de peste 5 000 de tone brute altele decât navele maritime de pasageri de tip Ro-Ro şi ambarcaţiunile maritime de pasageri de mare viteză care sunt amarate la cheu în portul maritim respectiv.
(2)Escalele în port ale navelor menţionate la articolul 6 alineatul (5) literele (a), (b), (c), (e) şi (g) din Regulamentul (UE) 2023/1805 nu se iau în considerare la determinarea numărului total de escale în port ale navelor amarate la cheu în portul maritim în cauză în conformitate cu alineatul (1) de la prezentul articol.
(3)În cazul în care portul maritim din reţeaua centrală TEN-T sau portul maritim din reţeaua globală TEN-T este situat pe o insulă, sau într-o regiune ultraperiferică menţionată la articolul 349 din TFUE, sau pe teritoriul Ceutei şi Melillei, fără să existe conectare directă la reţeaua de energie electrică a continentului sau, în cazul unei regiuni ultraperiferice sau al Ceutei şi Melillei, la reţeaua de energie electrică a unei ţări învecinate, alineatul (1) de la prezentul articol nu se aplică înainte de finalizarea unei astfel de conexiuni sau de existenţa la nivel local a unei capacităţi suficiente de generare a energiei electrice din surse de energie nefosile pentru a acoperi, după caz, nevoile insulei, ale regiunii ultraperiferice sau ale Ceutei şi Mellilei.