Art. 6. - Art. 6: Obiective pentru infrastructura de realimentare cu hidrogen a vehiculelor rutiere - Regulamentul 1804/13-sept-2023 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi şi de abrogare a Directivei 2014/94/UE

Acte UE

Jurnalul Oficial 234L

În vigoare
Versiune de la: 22 Septembrie 2023
Art. 6: Obiective pentru infrastructura de realimentare cu hidrogen a vehiculelor rutiere
(1)Statele membre se asigură că, pe teritoriul lor, un număr minim de staţii de realimentare cu hidrogen accesibile publicului sunt instalate până la 31 decembrie 2030.
În acest scop, statele membre se asigură că, până la 31 decembrie 2030, staţiile de realimentare cu hidrogen accesibile publicului, concepute pentru o capacitate minimă cumulativă de 1 t/zi şi echipate cu un generator de cel puţin 700 bari, sunt instalate la o distanţă maximă de 200 km între ele de-a lungul reţelei centrale TEN-T.
Statele membre se asigură că, până la 31 decembrie 2030, în fiecare nod urban este instalată cel puţin o staţie de realimentare cu hidrogen accesibilă publicului. Statele membre se asigură că pentru astfel de staţii de realimentare se efectuează o analiză pentru a determina cea mai bună amplasare pentru astfel de staţii de realimentare, iar analiza respectivă va evalua, în special, instalarea unor astfel de staţii de realimentare în noduri multimodale în care ar putea fi furnizate şi alte moduri de transport.
Statele membre stabilesc, în cadrele lor naţionale de politică, o traiectorie liniară clară în vederea îndeplinirii obiectivelor pentru 2030, precum şi un obiectiv orientativ clar pentru 2027 care să asigure o acoperire suficientă a reţelei centrale TEN-T cu scopul de a răspunde cererii în creştere de pe piaţă.
(2)Statele membre învecinate se asigură că distanţa maximă menţionată la alineatul (1) al doilea paragraf nu este depăşită pentru tronsoanele transfrontaliere din reţeaua centrală TEN-T.
(3)Operatorul unei staţii de realimentare accesibile publicului sau, în cazul în care operatorul nu este proprietarul, proprietarul staţiei respective în conformitate cu acordurile dintre aceştia, se asigură că staţia este proiectată să deservească vehiculele uşoare şi grele.
(4)Prin derogare de la alineatul (1) de la prezentul articol, de-a lungul drumurilor din reţeaua centrală TEN-T cu un trafic zilnic mediu anual total mai mic de 2 000 de vehicule grele şi dacă instalarea infrastructurii nu poate fi justificată în ceea ce priveşte rentabilitatea socioeconomică, statele membre pot reduce cu până la 50 % capacitatea unei staţii de realimentare cu hidrogen accesibile publicului, necesară în temeiul alineatului (1) de la prezentul articol, cu condiţia ca cerinţele prevăzute la respectivul alineat în ceea ce priveşte distanţa maximă dintre staţiile de realimentare cu hidrogen şi presiunea distribuitorului să fie respectate. Statele membre înştiinţează Comisia cu privire la toate cazurile în care au făcut uz de derogarea menţionată la prezentul alineat. Statele membre reexaminează aceste cazuri o dată la doi ani în cadrul rapoartelor naţionale privind progresele înregistrate menţionate la articolul 15.
(5)Prin derogare de la alineatul (1) de la prezentul articol, dacă costurile instalării infrastructurii sunt disproporţionate în raport cu beneficiile, inclusiv cu beneficiile pentru mediu, statele membre pot decide să nu aplice alineatul (1) de la prezentul articol în cazul:
a)regiunilor ultraperiferice ale Uniunii menţionate la articolul 349 din TFUE; sau
b)insulelor care se încadrează în definiţia micilor sisteme conectate sau a micilor sistemelor izolate în conformitate cu Directiva (UE) 2019/944.
În astfel de cazuri, statele membre îşi justifică deciziile în faţa Comisiei şi pun la dispoziţie toate informaţiile relevante în cadrele lor naţionale de politică.