Art. 24. - Art. 24: Raportare şi reexaminare - Regulamentul 1804/13-sept-2023 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi şi de abrogare a Directivei 2014/94/UE
Acte UE
Jurnalul Oficial 234L
În vigoare Versiune de la: 22 Septembrie 2023
Art. 24: Raportare şi reexaminare
(1)Până la 31 decembrie 2024, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport privind stadiul tehnologic şi de pregătire a pieţei referitor la vehiculele grele. Respectivul raport ia în considerare indicaţiile iniţiale privind preferinţele pieţei. Acesta ia în considerare, de asemenea, evoluţiile tehnologice şi dezvoltarea specificaţiilor tehnice obţinute până la data respectivă şi evoluţiile preconizate pe termen scurt, în special în ceea ce priveşte standardele şi tehnologiile de reîncărcare şi realimentare, cum ar fi standardele de reîncărcare de putere înaltă şi sistemele rutiere electrice, precum şi utilizarea hidrogenului lichid.
În ceea ce priveşte staţiile de realimentare cu hidrogen, Comisia evaluează în continuare cerinţele menţionate la articolul 6 în lumina evoluţiilor tehnologice şi ale pieţei, necesitatea de a specifica o capacitate mai mare pentru staţiile respective, necesitatea de a specifica obiective pentru infrastructura de realimentare cu hidrogen lichid, precum şi data extinderii cerinţelor pentru instalarea staţiilor de realimentare cu hidrogen în reţeaua globală TEN-T.
(2)Până la 31 decembrie 2026 şi, ulterior, o dată la cinci ani, Comisia reexaminează prezentul regulament.
În cadrul reexaminării sale, Comisia evaluează, în special, următoarele elemente:
a)dacă pragurile de trafic menţionate la articolul 3 alineatele (6) şi (7), la articolul 4 alineatele (4) şi (5) şi la articolul 6 alineatul (4) sunt în continuare relevante, având în vedere creşterea preconizată a ponderii vehiculelor alimentate cu hidrogen şi a vehiculelor electrice cu baterie în raport cu parcul total de vehicule care circulă în Uniune;
b)dacă mijloacele electronice de plată menţionate la articolul 5 alineatul (1) sunt în continuare adecvate;
c)funcţionarea mecanismului de stabilire a preţurilor pentru staţiile de reîncărcare accesibile publicului şi dacă componentele de stabilire a preţurilor prevăzute la articolul 5 alineatul (4) oferă consumatorilor informaţii clare şi suficiente;
d)o posibilă scădere a pragului tonajului brut, prevăzut la articolul 9, precum şi o posibilă extindere a domeniului de aplicare al prezentului regulament la alte tipuri de nave, în urma ajustărilor relevante din alte acte juridice relevante ale Uniunii;
e)situaţia actuală şi dezvoltarea viitoare a pieţei aviaţiei pe bază de hidrogen şi propulsie electrică;
f)efectele prezentului regulament în ceea ce priveşte potenţialul şi amploarea relocării emisiilor de dioxid de carbon.
În cadrul acestei reexaminări, Comisia evaluează, de asemenea, măsura în care punerea în aplicare a prezentului regulament şi-a îndeplinit obiectivele şi măsura în care a avut un impact asupra competitivităţii sectoarelor relevante vizate de acesta. Respectiva reexaminare cuprinde, de asemenea, interacţiunea prezentului regulament cu alte acte juridice relevante ale Uniunii şi identifică toate dispoziţiile prezentului regulament care ar putea fi actualizate şi simplificate, precum şi acţiunile şi măsurile care au fost sau ar putea fi luate pentru a reduce presiunea costurilor totale asupra sectoarelor relevante. Ca parte a analizei Comisiei privind eficienţa prezentului regulament, reexaminarea include, de asemenea, o evaluare a sarcinii pe care prezentul regulament o impune întreprinderilor.
(3)Comisia analizează, dacă este cazul, dacă această reexaminare trebuie să fie însoţită de o propunere de modificare a prezentului regulament, având în vedere rezultatul evaluării menţionate la alineatul (2).