Partea 8 - FORMA MĂSURILOR - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
PARTEA 8:FORMA MĂSURILOR
(939)Comisia a considerat că taxa ad valorem are două dezavantaje importante. în primul rând, o taxă ad valorem creează un stimulent pentru ca o întreprindere să-şi vândă segmentul inferior al gamei sale de produse. Acest lucru ar crea o presiune suplimentară pe nivelul 3, deşi tocmai acest nivel al pieţei este cel care are cea mai mare nevoie de protecţie împotriva unei concurenţe neloiale acerbe. Prin urmare, Comisia a considerat că este mai adecvat să stabilească o taxă pentru anvelopele de nivelul 3 la un anumit nivel absolut.
(940)În al doilea rând, o taxă ad valorem ar putea să conducă totodată la sume relativ ridicate pe nivelurile cu preţuri ridicate ale anvelopelor de nivelul 1 şi nivelul 2. Aici există riscul ca aceste anvelope de calitate superioară să devină prea scumpe, deşi tocmai aceste anvelope sunt cele care pot fi benefice pentru industria de reşapare din Uniune. Reşapatorii din Uniune au nevoie de carcase adecvate, care ar putea fi furnizate fie de producătorii de nivelul 1 sau 2 din Uniune, fie de anumiţi producători chinezi de acelaşi nivel. Dacă măsurile impun sancţiuni prea drastice asupra importurilor în Uniune de anvelope de nivelul 1 sau 2, acest lucru ar putea afecta obiectivele de politică ale Uniunii privind economia circulară.
(941)În consecinţă, Comisia a considerat că, din motive legate de interesul Uniunii, este de preferat impunerea de taxe fixe pe articol, calculate pe baza marjei de prejudiciu individuale pentru fiecare exportator. Aceste taxe fixe ar remedia riscul de abordare insuficientă a subvenţiilor de pe nivelul 3, întrucât anvelopele de nivelul 3 sunt importate în Uniune în cantităţi mari şi ar plăti o taxă fixă relativ ridicată în comparaţie cu valoarea lor reală. în acelaşi timp, aceste taxe răspund riscului de suprapenalizare a importurilor în Uniune de anvelope de nivelul 1 sau 2, care sunt reşapabile şi pot fi reşapate de industria de profil a Uniunii.
(942)În concluzie, Comisia a considerat adecvat să impună taxe definitive sub forma unor taxe fixe.