Art. 51. - Art. 51: Piese sau echipamente care pot prezenta un risc grav pentru buna funcţionare a sistemelor esenţiale - cerinţe conexe - Regulamentul 168/15-ian-2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele cu două sau trei roţi şi pentru cvadricicluri

Acte UE

Jurnalul Oficial 60L

În vigoare
Versiune de la: 27 Noiembrie 2024 până la: 1 August 2026
Art. 51: Piese sau echipamente care pot prezenta un risc grav pentru buna funcţionare a sistemelor esenţiale - cerinţe conexe
(1)În sensul articolului 50 alineatul (1), producătorul de piese sau echipamente prezintă autorităţii de omologare o cerere însoţită de un raport de încercare redactat de un serviciu tehnic desemnat, care certifică faptul că piesele sau echipamentele pentru care este solicitată autorizaţia sunt conforme cu cerinţele menţionate la articolul 50 alineatul (4). Producătorul poate înainta doar o singură cerere pe tip de parte componentă unei singure autorităţi de omologare.
La cererea autorităţii de omologare a unui alt stat membru, autoritatea de omologare care a acordat omologarea îi trimite, în termen de o lună de la primirea cererii respective, o copie a certificatului de omologare cerut, însoţită de anexe, printr-un sistem comun şi securizat de schimb de informaţii electronice. Copia respectivă poate fi trimisă şi prin fişier electronic securizat.
(2)Cererea include detaliile producătorului pieselor sau echipamentelor, tipul, numerele de identificare şi codul pieselor sau echipamentelor, denumirea producătorului vehiculului, tipul de vehicul şi, după caz, anul fabricării sau orice altă informaţie care permite identificarea vehiculului pe care urmează să fie instalate piesele sau echipamentele.
Atunci când autoritatea de omologare constată, luând în considerare raportul de încercare şi alte probe, că piesele sau echipamentele vizate sunt conforme cu cerinţele precizate la articolul 50 alineatul (4), aceasta autorizează introducerea pe piaţă şi punerea în exploatare a pieselor sau echipamentelor sub rezerva dispoziţiilor de la alineatul (4) paragraful al doilea din prezentul articol.
Autoritatea de omologare emite fără întârziere un certificat către producător.
(3)Comisia poate adopta acte de punere în aplicare pentru a stabili un model şi un sistem de numerotare pentru certificatele menţionate la alineatul (2) paragraful al treilea din prezentul articol. Respectivele acte de punere în aplicare se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 73 alineatul (2).
(4)Producătorul informează de îndată autoritatea de omologare care a acordat omologarea asupra oricărei modificări care afectează condiţiile în care aceasta a fost acordată. Autoritatea de omologare decide dacă autorizaţia trebuie revizuită sau dacă trebuie eliberată o altă autorizaţie şi dacă sunt necesare alte încercări.
Responsabilitatea producătorului este să se asigure că piesele şi echipamentele sunt produse şi continuă să fie produse potrivit condiţiilor în care a fost eliberată autorizaţia.
(5)Înainte de eliberarea unei autorizaţii, autoritatea de omologare se asigură de existenţa unor modalităţi şi proceduri corespunzătoare de asigurare a unui control efectiv al conformităţii producţiei.
În cazul în care autoritatea de omologare consideră că nu mai sunt îndeplinite condiţiile de eliberare a autorizaţiei, aceasta îi solicită producătorului să ia măsurile necesare pentru a asigura readucerea la conformitate a pieselor sau echipamentelor. Dacă este necesar, autoritatea de omologare retrage autorizaţia.
(6)Autorităţile de omologare din diferite state membre semnalează Comisiei orice dezacord cu privire la autorizaţia menţionată la alineatul (2) paragraful al doilea. Comisia întreprinde măsurile necesare pentru rezolva dezacordul, inclusiv, dacă este necesar, prin solicitarea retragerii autorizaţiei, după consultarea autorităţilor de omologare.
(7)Până la stabilirea listei menţionate la articolul 50 alineatul (2), statele membre pot menţine dispoziţii naţionale referitoare la piese sau echipamente care pot afecta funcţionarea sistemelor esenţiale pentru siguranţa vehiculului şi performanţa lui de mediu.