Art. 25. - Art. 25: Proceduri de omologare UE de tip - Regulamentul 168/15-ian-2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele cu două sau trei roţi şi pentru cvadricicluri

Acte UE

Jurnalul Oficial 60L

În vigoare
Versiune de la: 27 Noiembrie 2024 până la: 1 August 2026
Art. 25: Proceduri de omologare UE de tip
(1)La depunerea unei cereri de omologare de tip pentru întregul vehicul, producătorul poate alege una dintre următoarele proceduri:
a)omologarea de tip în etape succesive;
b)omologarea de tip într-o singură etapă;
c)omologarea de tip mixtă.
În plus, producătorul categoriilor de vehicule menţionate la alineatul (5) poate alege omologarea de tip multietapă.
Doar procedura de omologare de tip într-o singură etapă este aplicabilă în cazul omologării de tip a sistemelor, a componentelor sau a unităţilor tehnice separate.
(2)"Omologare de tip în etape succesive" înseamnă o procedură de omologare a vehiculelor constând în colectarea treptată a întregului set de certificate de omologare UE de tip pentru sistemele, componentele şi unităţile tehnice separate aparţinând vehiculului şi care conduce, în ultima etapă, la omologarea de tip a întregului vehicul.
(3)"Omologarea de tip într-o singură etapă" constă în omologarea unui vehicul ca întreg, într-o singură operaţie.
(4)"Omologarea de tip mixtă" înseamnă o procedură de omologare de tip în etape succesive în cazul căreia se realizează una sau mai multe omologări de sisteme în ultimul stadiu al omologării întregului vehicul, fără a fi necesară eliberarea unor certificate de omologare UE de tip pentru sistemele respective.
(5)În cazul procedurii de omologare de tip multietapă, una sau mai multe autorităţi de omologare atestă faptul că, în funcţie de stadiul de completare, un tip de vehicul incomplet sau completat respectă dispoziţiile administrative şi cerinţele tehnice aplicabile cuprinse în prezentul regulament.
Omologarea de tip multietapă se acordă pentru un tip de vehicul incomplet sau completat care respectă datele din dosarul informativ prevăzut la articolul 27 şi cerinţele tehnice specificate în actele aplicabile enumerate în anexa II, ţinând seama de stadiul de completare al vehiculului.
(6)Omologarea de tip pentru etapa finală se acordă numai după ce autoritatea de omologare a verificat că vehiculul omologat de tip în etapa finală satisface, la momentul respectiv, toate cerinţele tehnice aplicabile. Aceasta include o verificare a documentelor pentru toate cerinţele prevăzute în omologarea de tip pentru un vehicul incomplet acordată în cadrul procedurii multietapă, chiar dacă este emisă pentru o categorie sau o subcategorie diferită de vehicul.
Omologarea de tip multietapă menţionată la alineatul (1) al doilea paragraf se aplică numai vehiculelor din subcategoriile L2e-U, L4e, L5e-B, L6e-BU şi L7e-CU.
(7)Alegerea procedurii de omologare nu aduce atingere cerinţelor de fond aplicabile pe care tipul de vehicul omologat trebuie să le satisfacă la momentul eliberării omologării de tip pentru întregul vehicul.
(8)Comisiei i se conferă competenţa de a adopta acte delegate în conformitate cu articolul 75 pentru a stabili reglementări detaliate privind procedurile de omologare de tip. Primele acte delegate de acest tip se adoptă până la 31 decembrie 2014.