Art. 21. - Art. 21: Cerinţe generale privind sistemele de diagnosticare la bord - Regulamentul 168/15-ian-2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele cu două sau trei roţi şi pentru cvadricicluri
Acte UE
Jurnalul Oficial 60L
În vigoare Versiune de la: 27 Noiembrie 2024 până la: 1 August 2026
Art. 21: Cerinţe generale privind sistemele de diagnosticare la bord
(1)Vehiculele din categoria L, cu excepţia vehiculelor L1e, L2e şi L6e, sunt echipate cu un sistem OBD care respectă cerinţele de funcţionare şi procedurile de încercare stabilite în actele delegate menţionate la alineatul (8) şi de la datele de aplicare stabilite în anexa IV.
(2)De la datele stabilite la punctul 1.8.1 din anexa IV, vehiculele din (sub)categoriile L3e, L4e, L5e-A şi L7e-A sunt echipate cu un sistem OBD de etapa I care monitorizează toate defecţiunile sistemului de control al emisiilor la nivel de circuit electric şi dispozitiv electronic şi raportează aceste defecţiuni care determină depăşirea limitelor de emisie stabilite în anexa VI punctul B1.
(3)De la datele stabilite la punctul 1.8.2 din anexa IV, vehiculele din (sub)categoriile L3e, L4e, L5e şi L7e sunt echipate cu un sistem OBD de etapa I care monitorizează toate defecţiunile sistemului de control al emisiilor la nivel de circuit electric şi dispozitiv electronic şi care activează un raport la depăşirea limitelor de emisie stabilite în anexa VI punctul B1. Sistemele OBD de etapa I pentru vehiculele din (sub)categoriile respective raportează, de asemenea, activarea oricărui mod de funcţionare care reduce în mod semnificativ cuplul motorului.
(4)De la datele stabilite la punctul 1.8.3 din anexa IV, vehiculele din categoriile L3e, L4e, L5e şi L7e sunt echipate cu un sistem OBD de etapa I care monitorizează toate defecţiunile sistemului de control al emisiilor la nivel de circuit electric şi dispozitiv electronic şi care activează un raport la depăşirea limitelor de emisie stabilite în anexa VI punctul B2. Sistemele OBD de etapa I pentru vehiculele din categoriile respective raportează, de asemenea, activarea oricărui mod de funcţionare care reduce în mod semnificativ cuplul motorului.
(5)De la datele stabilite la punctul 1.8.4 din anexa IV, vehiculele din (sub)categoriile L3e, L4e, L5e-A şi L7e-A sunt echipate, în plus, cu un sistem OBD de etapa II care monitorizează şi raportează defecţiunile şi degradarea sistemului de control al emisiilor, cu excepţia monitorizării catalizatorului, care determină depăşirea limitelor de emisie OBD stabilite în anexa VI punctul B1.
(6)De la datele stabilite la punctul 1.8.5 din anexa IV, vehiculele din (sub)categoriile L3e, L4e, L5e-A şi L7e-A sunt echipate, în plus, cu un sistem OBD de etapa II care monitorizează şi raportează defecţiunile şi degradarea sistemului de control al emisiilor care determină depăşirea limitelor de emisie OBD stabilite în anexa VI punctul B2.
(7)Alineatele (5) şi (6) nu se aplică motocicletelor de tip enduro din subcategoria L3e-AxE şi motocicletelor de tip trial din subcategoria L3e-AxT.
(8)Pentru a armoniza raportarea efectuată de sistemul OBD a defectelor în materie de siguranţă în funcţionare sau ale sistemului de control al emisiilor şi pentru a facilita repararea efectivă şi eficientă a unui vehicul, Comisia este împuternicită să adopte acte delegate în conformitate cu articolul 75 pentru a completa prezentul regulament prin stabilirea cerinţelor tehnice detaliate privind sistemele de diagnosticare la bord, cu privire la categoriile şi subcategoriile de vehicule din anexa II partea C1 - Cerinţe privind construcţia vehiculelor şi cerinţe generale privind omologarea de tip, rândul care se referă la nr. 11, inclusiv cerinţe privind funcţionarea OBD şi proceduri de încercare pentru elementele enumerate la alineatele (1)-(7) din prezentul articol, precum şi a cerinţelor tehnice detaliate privind încercarea de tipul VIII menţionată în anexa V.