Art. 20. - Art. 20: Măsuri pentru producători cu privire la modificarea grupului propulsor al vehiculelor - Regulamentul 168/15-ian-2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele cu două sau trei roţi şi pentru cvadricicluri
Acte UE
Jurnalul Oficial 60L
În vigoare Versiune de la: 27 Noiembrie 2024 până la: 1 August 2026
Art. 20: Măsuri pentru producători cu privire la modificarea grupului propulsor al vehiculelor
(1)Producătorii de vehicule echipează vehiculele din categoria L, cu excepţia subcategoriilor L3e-A3 şi L4e-A3, cu caracteristici speciale menite să împiedice intervenţiile neautorizate asupra grupului propulsor, sub forma unei serii de cerinţe şi specificaţii tehnice cu scopul:
a)de a împiedica modificările care ar putea afecta siguranţa, în special prin ameliorarea performanţei vehiculului prin intervenţii neautorizate asupra grupului propulsor cu scopul de a mări cuplul maxim şi/sau puterea şi/sau viteza proiectată maximă a vehiculului stabilite oficial în timpul procedurii de omologare de tip urmate de producătorul vehiculului; şi/sau
b)de a preveni efecte nocive asupra mediului.
(2)Comisia adoptă acte delegate în conformitate cu articolului 75 privind cerinţele specifice cu privire la măsurile vizate la alineatul (1) şi pentru a facilita respectarea alineatului (4). Primele acte delegate de acest tip se adoptă până la 31 decembrie 2014.
(3)După o modificare a grupului propulsor, orice vehicul trebuie să satisfacă cerinţele tehnice corespunzătoare categoriei sau subcategoriei căreia vehiculul îi aparţinea iniţial sau, după caz, cerinţele noii categorii sau subcategorii a acestuia care era în vigoare la momentul introducerii pe piaţă, al înmatriculării sau al punerii în exploatare a vehiculului iniţial, inclusiv ultimele modificări ale acestor cerinţe.
În cazul în care producătorul vehiculului proiectează grupul propulsor al unui tip de vehicul astfel încât să permită modificarea sa astfel încât vehiculul nu ar mai fi conform tipului omologat, dar ar corespunde unei variante sau versiuni suplimentare, producătorul vehiculului include în cerere informaţiile relevante cu privire la fiecare variantă sau versiune astfel creată, fiecare variantă şi versiune fiind omologată de tip în mod explicit. Dacă vehiculul modificat intră într-o categorie sau subcategorie nouă, se face o cerere pentru o nouă omologare de tip.
(4)Fără a aduce atingere alineatului (1), pentru a evita modificările şi ajustările cu efecte adverse asupra siguranţei în funcţionare sau asupra performanţelor de mediu ale vehiculului, producătorul depune eforturi, prin aplicarea celor mai bune practici de inginerie, în vederea prevenirii posibilităţii de a realiza tehnic asemenea modificări sau ajustări, cu excepţia cazului în care aceste modificări sau ajustări sunt declarate explicit şi sunt conţinute în dosarul informativ şi sunt, astfel, acoperite de omologarea de tip.