Art. 35. - Art. 35: Priorităţi suplimentare pentru dezvoltarea infrastructurii de transport aerian - Regulamentul 1679/13-iun-2024 privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea reţelei transeuropene de transport, de modificare a Regulamentelor (UE) 2021/1153 şi (UE) nr. 913/2010 şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1315/2013

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 5 Decembrie 2025
Art. 35: Priorităţi suplimentare pentru dezvoltarea infrastructurii de transport aerian
În promovarea proiectelor de interes comun legate de infrastructura de transport aerian şi în plus faţă de priorităţile generale stabilite la articolele 12 şi 13, se acordă atenţie următoarelor aspecte:
(a)creşterea eficienţei energetice şi operaţionale la nivelul aeroporturilor;
(b)sprijinirea implementării Cerului unic european şi a sistemelor interoperabile, în special a celor dezvoltate de proiectul SESAR în conformitate cu Planul general european pentru ATM, inclusiv a celor care au obiectivul de a asigura integrarea sigură şi deplină a unor noi vehicule aeriene, atât cu pilot, cât şi fără pilot;
(c)îmbunătăţirea proceselor de digitalizare şi automatizare, în special în vederea creşterii nivelului de siguranţă şi securitate;
(d)îmbunătăţirea interconexiunilor multimodale între aeroporturi şi infrastructurile altor moduri de transport, precum şi între aeroporturi şi nodurile urbane, după caz;
(e)îmbunătăţirea durabilităţii şi reducerea impactului asupra climei, asupra mediului şi a impactului fonic, în special prin introducerea de noi tehnologii şi inovaţii, combustibili alternativi, aeronave cu emisii zero şi cu emisii scăzute şi infrastructuri cu emisii zero şi cu emisii scăzute de dioxid de carbon şi alte infrastructuri pentru combustibili alternativi care respectă Regulamentul (UE) 2023/1804, precum şi combustibili care respectă Regulamentul (UE) 2023/2405 al Parlamentului European şi al Consiliului (59);
(59)Regulamentul (UE) 2023/2405 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 octombrie 2023 privind asigurarea unor condiţii de concurenţă echitabile pentru un transport aerian durabil (ReFuelEU în domeniul aviaţiei) (JO L, 2023/2405, 31.10.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/2405/oj)
(f)conectarea aeroporturilor din reţeaua globală şi din reţeaua centrală cu un volum anual total al traficului de pasageri mai mic de patru milioane de pasageri la reţea şi, după caz, la nodurile urbane aferente, astfel cum figurează în anexa II, prin cale ferată, metrou, transport feroviar uşor, tramvai, teleferic sau, în mod excepţional, prin alte soluţii de transport public cu emisii zero; şi
(g)existenţa unei infrastructuri care să asigure alimentarea cu aer precondiţionat a aeronavelor staţionate la poziţiile de staţionare la distanţă şi la poziţiile de staţionare cu contact din aeroporturile reţelei transeuropene de transport cu un volum total anual de trafic de pasageri mai mic de patru milioane de pasageri.