Art. 8. - Art. 8: Înregistrarea poziţiei vehiculului în anumite puncte în timpul zilei de lucru - Regulamentul 165/04-feb-2014 privind tahografele în transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 al Consiliului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere

Acte UE

Jurnalul Oficial 60L

În vigoare
Versiune de la: 2 Aprilie 2025
Art. 8: Înregistrarea poziţiei vehiculului în anumite puncte în timpul zilei de lucru
(1)Pentru a facilita verificarea respectării legislaţiei relevante, poziţia vehiculului se înregistrează în mod automat în următoarele puncte sau în cel mai apropiat punct de astfel de locuri, atunci când semnalul prin satelit este disponibil:
- locul de începere a zilei de lucru;
- de fiecare dată când vehiculul trece frontiera unui stat membru;
- de fiecare dată când vehiculul desfăşoară activităţi de încărcare sau descărcare;
- la fiecare trei ore de durată cumulată de conducere; şi
- locul de încheiere a zilei de lucru.
Pentru a facilita verificarea de către autorităţile de control a respectării normelor, tahograful inteligent înregistrează, de asemenea, dacă vehiculul a fost utilizat pentru transportul de mărfuri sau de persoane, astfel cum se prevede în Regulamentul (CE) nr. 561/2006.
În acest sens, vehiculele înmatriculate pentru prima dată la 36 de luni după intrarea în vigoare a dispoziţiilor detaliate menţionate la articolul 11 primul paragraf sunt echipate cu un tahograf conectat la un serviciu de poziţionare bazat pe un sistem de navigaţie prin satelit.
Cu toate acestea, înregistrarea trecerii frontierelor şi a activităţilor suplimentare menţionate la primul paragraf a doua şi a treia liniuţă şi la al doilea paragraf se aplică vehiculelor înmatriculate pentru prima dată într-un stat membru după mai mult de doi ani de la intrarea în vigoare a dispoziţiilor detaliate menţionate la articolul 11 al doilea paragraf, fără a aduce atingere obligaţiei de a moderniza anumite vehicule mai târziu, în conformitate cu articolul 3 alineatul (4).

(2)În ceea ce priveşte conectarea tahografului la un serviciu de poziţionare bazat pe un sistem de navigaţie prin satelit, astfel cum se menţionează la alineatul (1), se utilizează numai conexiunile la serviciu care exploatează un serviciu de poziţionare gratuit. Nicio dată de poziţionare, alta decât cele exprimate, ori de câte ori este posibil, prin coordonate geografice pentru determinarea punctelor menţionate la alineatul (1), nu se stochează în mod permanent în tahograf. Datele de poziţionare care este necesar să fie stocate temporar pentru a permite înregistrarea automată a punctelor menţionate la alineatul (1) sau pentru a corobora senzorul de mişcare nu sunt accesibile niciunui utilizator şi se şterg automat după ce nu mai sunt necesare pentru scopurile respective.