Art. 34. - Art. 34: Folosirea cardurilor de conducător auto şi a foilor de înregistrare - Regulamentul 165/04-feb-2014 privind tahografele în transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 al Consiliului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere

Acte UE

Jurnalul Oficial 60L

În vigoare
Versiune de la: 2 Aprilie 2025
Art. 34: Folosirea cardurilor de conducător auto şi a foilor de înregistrare
(1)Conducătorii auto folosesc foi de înregistrare sau cardurile de conducător auto în fiecare zi în care conduc, începând din momentul în care preiau vehiculul. Foaia de înregistrare sau cardul de conducător auto nu se retrag înainte de sfârşitul zilei de lucru, în afara cazului în care retragerea foii sau a cardului respectiv este autorizată sau este necesară pentru a introduce simbolul ţării după trecerea unei frontiere. Nicio foaie de înregistrare sau niciun card de conducător auto nu se foloseşte pentru a acoperi o perioadă mai lungă decât cea prevăzută.

(2)Conducătorii auto protejează în mod adecvat foile de înregistrare sau cardurile de conducător auto şi nu utilizează foi de înregistrare sau carduri de conducător auto murdare sau deteriorate.
(3)Atunci când, datorită îndepărtării de vehicul, un conducător auto este în imposibilitatea de a folosi tahograful montat la bordul unui vehicul, perioadele de timp menţionate la alineatul (5) litera (b) punctele (ii), (iii) şi (iv):
a)dacă vehiculul este echipat cu un tahograf analogic, se înscriu pe foaia de înregistrare manual, automat sau în orice alt fel, lizibil şi fără a murdări foaia de înregistrare; sau
b)dacă vehiculul este echipat cu un tahograf digital, se înscriu pe cardul de conducător auto cu ajutorul funcţiei de introducere manuală oferite de tahograf.
Statele membre nu impun conducătorilor auto o cerinţă de a prezenta formulare care să ateste activităţile lor în intervalul în care s-au aflat departe de vehicul.
(4)Atunci când la bordul unui vehicul echipat cu un tahograf digital se află mai mulţi conducători auto, fiecare conducător auto se asigură că propriul card de conducător auto este inserat în deschiderea corectă a tahografului.
Atunci când la bordul unui vehicul echipat cu un tahograf analogic se află mai mulţi conducători auto, conducătorii auto operează modificările necesare în foile de înregistrare, astfel încât informaţiile relevante să fie trecute pe foaia de înregistrare a conducătorului auto care conduce efectiv vehiculul.
(5)Conducătorii auto:
a)se asigură de faptul că ora înregistrată pe foaia de înregistrare corespunde cu ora oficială a ţării de înmatriculare a vehiculului;
b)utilizează funcţia de selecţie a activităţilor pentru a permite ca următoarele perioade de timp să fie înregistrate separat şi distinct:
(i)cu semnul timpul de conducere;
(ii)cu semnul : "altă muncă", însemnând orice altă activitate în afară de cea de conducere, definită la articolul 3 litera (a) din Directiva 2002/15/CE, precum şi orice activitate desfăşurată pentru acelaşi angajator sau pentru un alt angajator din sectorul transporturilor sau din afara acestui sector;
(iii)cu semnul "disponibilitate", definită la articolul 3 litera (b) din Directiva 2002/15/CE;
(iv)cu semnul [POZĂ - a se vedea actul modificator-]: pauzele, repausul, concediul anual sau concediul medical,
(v)cu semnul «traseu parcurs pe feribot/în tren»: împreună cu semnul [POZĂ - a se vedea actul modificator-]: perioada de repaus pe feribot sau în tren, astfel cum se prevede la articolul 9 din Regulamentul (CE) nr. 561/2006.

(6)Fiecare conducător auto al unui vehicul echipat cu un tahograf analogic înregistrează următoarele informaţii în foaia sa de înregistrare:
a)când a început să folosească foaia de înregistrare - numele şi prenumele său;
b)data şi locul începerii folosirii foii de înregistrare şi data şi locul încetării acestei folosiri;
c)numărul de înmatriculare al fiecărui vehicul pe care conducătorul auto îl foloseşte, atât la începutul primei călătorii înregistrate în foaia de înregistrare, cât şi mai târziu, în timpul folosirii foii de înregistrare, în eventualitatea schimbării vehiculului;
d)citirea contorului kilometric:
(i)la începutul primei călătorii înregistrate în foaia de înregistrare;
(ii)la sfârşitul ultimei călătorii înregistrate în foaia de înregistrare;
(iii)în eventualitatea schimbării vehiculelor în timpul zilei de lucru, citirea contorului kilometric al primului vehicul pe care conducătorul auto îl utilizează şi citirea contorului kilometric al vehiculului următor;
e)ora la care a avut loc o schimbare a vehiculului.
f)simbolul ţării în care îşi începe şi cel al ţării în care îşi încheie ziua de lucru. De asemenea, conducătorul auto introduce simbolul ţării în care intră după trecerea frontierei unui stat membru, la începutul primei opriri a conducătorului auto în statul membru respectiv. Această primă oprire se efectuează la cel mai apropiat posibil loc de oprire la frontieră sau după trecerea frontierei. În cazul în care trecerea frontierei unui stat membru are loc pe un feribot sau cu trenul, conducătorul auto introduce simbolul ţării în portul sau în staţia de sosire.

(7)Conducătorul auto introduce în tahograful digital simbolul ţării în care îşi începe şi cel al ţării în care îşi încheie ziua de lucru.
Începând cu 2 februarie 2022, conducătorul auto introduce şi simbolul ţării în care intră după trecerea frontierei unui stat membru, la începutul primei opriri a conducătorului auto în statul membru respectiv. Această primă oprire se efectuează la cel mai apropiat posibil loc de oprire la frontieră sau după trecerea frontierei. În cazul în care trecerea frontierei unui stat membru are loc pe un feribot sau cu trenul, conducătorul auto introduce simbolul ţării în portul sau în staţia de sosire.
Statele membre pot impune conducătorilor de vehicule care efectuează operaţiuni de transport pe teritoriul lor să adauge la simbolul ţării specificaţii geografice mai detaliate, cu condiţia ca statele membre respective să fi notificat Comisiei acele specificaţii geografice detaliate înainte de 1 aprilie 1998.
Introducerea informaţiilor menţionate la primul paragraf de către conducătorii auto nu este necesară dacă tahograful înregistrează în mod automat datele de localizare în conformitate cu articolul 8.