Art. 20. - Art. 20: Securitate - Regulamentul 165/04-feb-2014 privind tahografele în transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 al Consiliului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere

Acte UE

Jurnalul Oficial 60L

În vigoare
Versiune de la: 2 Aprilie 2025
Art. 20: Securitate
(1)Producătorii proiectează, testează şi revizuiesc unităţile montate pe vehicule, senzorii de mişcare şi cardurile de tahograf aflate în producţie, astfel încât să detecteze vulnerabilităţile apărute în toate fazele ciclului de viaţă al produselor, şi previn sau reduc posibila exploatare a acestor vulnerabilităţi. Frecvenţa testelor este prevăzută de statul membru care a acordat certificatul de omologare de tip, cu o limită care nu poate depăşi doi ani.
(2)În acest scop, producătorii prezintă documentaţia necesară pentru o analiză a vulnerabilităţii organismului de certificare menţionat la articolul 12 alineatul (3).
(3)În sensul alineatului (1), organismul de certificare menţionat la articolul 12 alineatul (3) realizează teste asupra unităţilor montate pe vehicule, senzorilor de mişcare şi cardurilor de tahograf, pentru a confirma că vulnerabilităţile cunoscute nu pot fi exploatate de persoane care deţin cunoştinţe accesibile publicului.
(4)Dacă în cursul testelor menţionate la alineatul (1) sunt detectate vulnerabilităţi ale elementelor sistemului (unităţi montate pe vehicul, senzori de mişcare şi carduri de tahograf), elementele respective nu se introduc pe piaţă. Dacă sunt detectate vulnerabilităţi în timpul testelor menţionate la alineatul (3), pentru elemente care se află deja pe piaţă, producătorul sau organismul de certificare informează autorităţile competente ale statului membru care a acordat omologarea de tip. Autorităţile competente respective iau toate măsurile necesare pentru a se asigura că problema este abordată, în special de către producător, şi informează fără întârziere Comisia cu privire la vulnerabilităţile detectate şi la măsurile preconizate sau luate, inclusiv retragerea omologării de tip în conformitate cu articolul 16 alineatul (2) atunci când este necesar.