Art. 63. - Art. 63: Obligaţiile entităţilor juridice - Regulamentul 1624/31-mai-2024 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
Neintrat în vigoare Versiune de la: 19 Iunie 2024
Art. 63: Obligaţiile entităţilor juridice
(1)Toate entităţile juridice create în Uniune obţin şi deţin informaţii adecvate, exacte şi actualizate cu privire la beneficiarii reali.
Entităţile juridice furnizează entităţilor obligate, pe lângă informaţiile privind proprietarii lor legali, informaţii privind beneficiarii reali, atunci când entităţile obligate iau măsuri de precauţie privind clientela în conformitate cu capitolul III.
(2)Entitatea juridică raportează registrului central informaţiile privind beneficiarii reali, fără întârzieri nejustificate, după crearea acesteia. Orice modificare a informaţiilor se raportează în registrul central fără întârzieri nejustificate şi, în orice caz, în termen de 28 de zile calendaristice de la momentul respectiv. Entitatea juridică verifică periodic dacă deţine informaţii actualizate cu privire la beneficiarii săi reali. O astfel de verificare se efectuează cel puţin anual, fie ca proces de sine stătător, fie în cadrul altor procese periodice, cum ar fi depunerea situaţiei financiare.
Beneficiarii reali ai unei entităţi juridice, precum şi entităţile juridice şi, în cazul construcţiilor juridice, persoanele care deţin calitatea de trustee sau persoanele care deţin o poziţie echivalentă, care fac parte din structura de proprietate sau de control a entităţii juridice, furnizează entităţii juridice respective toate informaţiile necesare pentru ca entitatea juridică să respecte cerinţele prezentului capitol sau să răspundă oricărei cereri de informaţii suplimentare primite în temeiul articolului 10 alineatul (4) din Directiva (UE) 2024/1640.
(3)În cazul în care, după epuizarea tuturor mijloacelor de identificare posibile în temeiul articolelor 51-57, nu se identifică nicio persoană ca beneficiar real sau în cazul în care entitatea juridică se confruntă cu o incertitudine semnificativă şi justificată cu privire la faptul că persoanele identificate sunt beneficiarii reali, entităţile juridice ţin evidenţa acţiunilor întreprinse în vederea identificării beneficiarilor reali ai acestora.
(4)În cazurile menţionate la alineatul (3) de la prezentul articol, atunci când furnizează informaţii privind beneficiarii reali în conformitate cu articolul 20 din prezentul regulament şi cu articolul 10 din Directiva (UE) 2024/1640, entităţile juridice furnizează următoarele:
a)o declaraţie din care să reiasă că nu există niciun beneficiar real sau că beneficiarii reali nu au putut fi stabiliţi, însoţită de o justificare care să explice de ce nu a fost posibilă stabilirea beneficiarului real în conformitate cu articolele 51-57 din prezentul regulament şi să indice aspectele din informaţiile obţinute în privinţa cărora există incertitudini;
b)informaţii detaliate privind toate persoanele fizice care sunt membri ai personalului de conducere de nivel superior în cadrul entităţii juridice echivalente cu informaţiile solicitate în temeiul articolului 62 alineatul (1) al doilea paragraf litera (a) din prezentul regulament.
În sensul prezentului alineat, "membri ai personalului de conducere de nivel superior" înseamnă persoanele fizice care sunt membri executivi ai organului de conducere, precum şi persoanele fizice care exercită funcţii de conducere în cadrul unei entităţi juridice şi care sunt responsabile şi răspunzătoare în faţa organului de conducere pentru gestionarea activităţii de zi cu zi a entităţii.
(5)Entităţile juridice pun la dispoziţia autorităţilor competente, la cerere şi fără întârziere, informaţiile colectate în temeiul prezentului articol.
(6)Informaţiile menţionate la alineatul (4) se păstrează timp de cinci ani de la data la care entităţile juridice sunt dizolvate sau încetează să existe în alt mod, fie de către persoane desemnate de entitate să păstreze documentele, fie de către administratori, lichidatori sau alte persoane implicate în dizolvarea entităţii. Identitatea şi datele de contact ale persoanei responsabile cu păstrarea informaţiilor se raportează în registrele centrale.