Art. 24. - Art. 24: Raportarea discrepanţelor faţă de informaţiile conţinute în registrele beneficiarilor reali - Regulamentul 1624/31-mai-2024 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
Neintrat în vigoare Versiune de la: 19 Iunie 2024
Art. 24: Raportarea discrepanţelor faţă de informaţiile conţinute în registrele beneficiarilor reali
(1)Entităţile obligate raportează registrelor centrale orice discrepanţe pe care le constată între informaţiile disponibile în registrele centrale şi informaţiile pe care le colectează în temeiul articolului 20 alineatul (1) litera (b) şi al articolului 22 alineatul (7).
Discrepanţele menţionate la primul paragraf se raportează fără întârzieri nejustificate şi, în orice caz, în termen de 14 zile calendaristice de la depistarea acestora. Atunci când raportează astfel de discrepanţe, entităţile obligate adaugă la rapoartele lor informaţiile pe care le-au obţinut, indicând discrepanţa şi persoanele pe care le consideră a fi beneficiarii reali şi, după caz, acţionarii nominali şi directorii nominali, precum şi motivele care justifică această concluzie.
(2)Prin derogare de la alineatul (1), entităţile obligate pot să nu raporteze discrepanţele registrului central şi, în schimb, pot solicita informaţii suplimentare de la clienţi în cazul în care discrepanţele identificate:
a)se limitează la erori tipografice, la moduri diferite de transliterare sau la inexactităţi minore care nu afectează identificarea beneficiarilor reali sau poziţia acestora; sau
b)sunt rezultatul unor date depăşite, dar beneficiarii reali sunt cunoscuţi de entitatea obligată dintr-o altă sursă fiabilă şi nu există motive pentru a suspecta că există intenţia de a ascunde informaţii.
În cazul în care o entitate obligată concluzionează că informaţiile privind beneficiarii reali din registrul central sunt incorecte, aceasta invită clienţii să transmită informaţiile corecte registrului central în temeiul articolelor 63, 64 şi 67, fără întârzieri nejustificate şi, în orice caz, în termen de 14 zile calendaristice.
Prezentul paragraf nu se aplică cazurilor de risc mai ridicat cărora li se aplică măsurile prevăzute în secţiunea 4 din prezentul capitol.
(3)În cazul în care un client nu a transmis informaţiile corecte în termenul menţionat la alineatul (2) al doilea paragraf, entitatea obligată raportează discrepanţa registrului central în conformitate cu alineatul (1) al doilea paragraf.
(4)Prezentul articol nu se aplică notarilor, avocaţilor, altor persoane care exercită profesii juridice liberale, auditorilor, experţilor contabili externi şi consilierilor fiscali în ceea ce priveşte informaţiile pe care aceştia le primesc de la un client sau pe care le obţin în legătură cu clientul respectiv în cursul evaluării situaţiei juridice a clientului respectiv sau al îndeplinirii sarcinii de apărare sau de reprezentare a clientului în proceduri judiciare sau referitor la acestea, inclusiv de consiliere privind iniţierea sau evitarea procedurilor, indiferent dacă aceste informaţii sunt primite sau obţinute înaintea procedurilor, în timpul acestora sau după acestea.
Cu toate acestea, cerinţele prezentului articol se aplică atunci când entităţile obligate menţionate la primul paragraf de la prezentul alineat oferă consultanţă juridică în oricare dintre situaţiile care intră sub incidenţa articolului 21 alineatul (2) al doilea paragraf.