Art. 38. - Încărcătura, inclusiv bagajele personale şi cele înregistrate, aflată în interiorul Uniunii sau care tranzitează Uniunea, inclusiv în aeroporturi, porturi maritime şi zone libere, astfel cum se prevede la articolele 243-249 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 , este supusă inspecţiei în scopul asigurării faptului că nu conţine articole interzise de RCSONU 1718 (2006) , 1874 (2009) , 2087 (2013) , 2094 (2013) , 2270 (2016) , 2321 (2016) , 2371 (2017) ori de prezentul regulament atunci când: - Regulamentul 1509/30-aug-2017 privind măsuri restrictive împotriva Republicii Populare Democrate Coreene şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 329/2007

Acte UE

Jurnalul Oficial 224L

În vigoare
Versiune de la: 16 Decembrie 2024
Art. 38
(1)Încărcătura, inclusiv bagajele personale şi cele înregistrate, aflată în interiorul Uniunii sau care tranzitează Uniunea, inclusiv în aeroporturi, porturi maritime şi zone libere, astfel cum se prevede la articolele 243-249 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013, este supusă inspecţiei în scopul asigurării faptului că nu conţine articole interzise de RCSONU 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013),2094 (2013), 2270 (2016), 2321 (2016), 2371 (2017) ori de prezentul regulament atunci când:
a)mărfurile provin din RPDC;
b)mărfurile au ca destinaţie RPDC;
c)mărfurile au fost intermediate sau facilitate de RPDC sau de cetăţeni ai acestei ţări ori de persoane sau entităţi din această ţară care acţionează în numele ori conform instrucţiunilor acestora sau de entităţi deţinute ori controlate de acestea;
d)mărfurile au fost intermediate sau facilitate de persoane, entităţi sau organisme incluse pe lista din anexa XIII;
e)mărfurile sunt transportate pe nave care arborează pavilionul RPDC sau în aeronave înregistrate în RPDC ori pe nave sau în aeronave apatride.
(2)În cazul în care încărcătura aflată în interiorul Uniunii sau care tranzitează Uniunea, inclusiv aeroporturi, porturi maritime şi zone libere, nu intră sub incidenţa alineatului (1), aceasta este supusă inspecţiei dacă există motive întemeiate pentru a crede că poate conţine articole a căror vânzare, a căror furnizare, al căror transfer sau al căror export este interzis de prezentul regulament în următoarele situaţii:
a)mărfurile provin din RPDC;
b)mărfurile au ca destinaţie RPDC; sau
c)mărfurile au fost intermediate sau facilitate de RPDC sau de cetăţeni ai acestei ţări ori de persoane sau entităţi care acţionează în numele acestora.
(3)Alineatele (1) şi (2) nu aduc atingere inviolabilităţii şi protecţiei valizelor diplomatice şi consulare prevăzute în Convenţia de la Viena privind relaţiile diplomatice din 1961 şi în Convenţia de la Viena privind relaţiile consulare din 1963.
(4)Furnizarea serviciilor de buncheraj sau de aprovizionare a navelor ori a altor servicii de întreţinere a navelor din RPDC este interzisă în cazul în care prestatorii de servicii deţin informaţii, inclusiv din partea autorităţilor vamale competente, obţinute pe baza informaţiilor furnizate înainte de intrare şi de ieşire, menţionate la articolul 9 alineatul (1), care oferă motive întemeiate pentru a crede că la bordul navelor se află articole a căror furnizare, a căror vânzare, al căror transfer sau al căror export este interzis de prezentul regulament, cu excepţia cazului în care furnizarea acestor servicii este necesară în scopuri umanitare.