Titlul iv - COMISIA ADMINISTRATIVĂ PENTRU SECURITATEA SOCIALĂ A LUCRĂTORILOR MIGRANŢI - Regulamentul 1408/14-iun-1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu lucrătorii salariaţi şi cu familiile acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Ianuarie 2007
TITLUL IV:COMISIA ADMINISTRATIVĂ PENTRU SECURITATEA SOCIALĂ A LUCRĂTORILOR MIGRANŢI
Art. 80: Componenţa şi funcţionarea
(1)Comisia administrativă pentru securitatea socială a lucrătorilor migranţi (denumită în continuare "Comisia administrativă"), constituită pe lângă Comisia Comunităţilor Europene, este compusă dintr-un reprezentant al guvernului fiecărui stat membru, asistat, după caz, de consilieri tehnici. La şedinţele Comisiei administrative participă un reprezentant al Comisiei Comunităţilor Europene, în calitate de consultant.
(2)Comisia administrativă beneficiază de asistenţa tehnică a Biroului Internaţional al Muncii, în cadrul acordurilor încheiate în acest scop între Comunitatea Economică Europeană şi Organizaţia Internaţională a Muncii.
(3)Statutul Comisiei administrative se stabileşte de comun acord de către membri.
Deciziile privind problemele de interpretare prevăzute la articolul 81 litera (a) se iau numai în unanimitate. Acestea trebuie să fie făcute publice în mod corespunzător.
(4)Secretariatul Comisiei administrative este asigurat de serviciile Comisiei Comunităţilor Europene.
Art. 81: Sarcinile Comisiei administrative
Comisia administrativă are următoarele îndatoriri:
a)să se ocupe de toate problemele administrative sau de interpretare rezultate din prezentul regulament şi din regulamentele ulterioare sau din orice acord sau înţelegere încheiată în temeiul acestora, fără a aduce atingere dreptului autorităţilor, instituţiilor şi persoanelor în cauză de a recurge la procedurile şi la jurisdicţiile prevăzute de legislaţiile statelor membre, de prezentul regulament sau de tratat;
b)să realizeze toate traducerile documentelor legate de aplicarea prezentului regulament la solicitarea autorităţilor, instituţiilor şi jurisdicţiilor competente din statele membre, în special traducerea revendicărilor înaintate de persoanele care pot avea dreptul la prestaţii în temeiul prezentului regulament;
c)să promoveze şi să dezvolte cooperarea dintre statele membre în domeniul securităţii sociale, în special în ceea ce priveşte măsurile sociale şi de sănătate de interes comun;
d)să promoveze şi să dezvolte cooperarea dintre statele membre, ţinând seama de evoluţia tehnicilor de gestionare administrativă, pentru a urgenta acordarea prestaţiilor, în special a celor datorate pentru invaliditate, limită de vârstă şi deces (pensii) în aplicarea prezentului regulament;
e)să asambleze factorii care urmează să fie luaţi în considerare pentru realizarea situaţiilor contabile legat de costurile care urmează să fie suportate de instituţiile statelor membre în conformitate cu prezentul regulament şi să adopte situaţia contabilă anuală dintre aceste instituţii;
f)să îndeplinească orice altă funcţie care ţine de competenţa sa în temeiul dispoziţiilor prezentului regulament şi ale regulamentelor ulterioare sau ale oricărui acord sau înţelegere încheiată în conformitate cu acestea;
g)să înainteze propuneri Comisiei Comunităţilor Economice Europene în vederea elaborării regulamentelor ulterioare şi a revizuirii prezentului regulament şi a regulamentelor ulterioare.