Art. 1. - Articolul 4 alineatul (2) se înlocuieşte cu următorul text: - Regulamentul 134/28-ian-2025 de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1178/2011 în ceea ce priveşte introducerea unei licenţe de pilot de aerogire
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
Neintrat în vigoare Versiune de la: 29 Ianuarie 2025
Art. 1
Regulamentul (UE) nr. 1178/2011 se modifică după cum urmează:
1.Articolul 4 alineatul (2) se înlocuieşte cu următorul text:
"(2) Licenţele neconforme cu JAR, inclusiv toate calificările, certificatele sau autorizaţiile asociate eliberate sau recunoscute de un stat membru înainte de data de aplicabilitate a prezentului regulament se convertesc în licenţe conforme cu partea FCL de către statul membru care a eliberat respectivele licenţe. Prin derogare de la prezentul alineat, articolul 4g se aplică licenţelor de pilot de aerogir."
2.Se introduce următorul articol 4g:
"Articolul 4g: Cerinţe specifice pentru solicitanţii unei licenţe de pilot de aerogir
(1) Până la 18 februarie 2028, solicitanţii care deţin o licenţă de pilot de aerogir şi calificările şi certificatele asociate care au fost eliberate în conformitate cu cerinţele naţionale de acordare a licenţelor de echipaj de zbor de aerogir sau care au început pregătirea în conformitate cu aceste cerinţe primesc credite în scopul eliberării unei licenţe de pilot de aerogir şi a calificărilor şi certificatelor asociate în conformitate cu prezentul regulament, pe baza unui raport de credit întocmit de un stat membru în consultare cu AESA. Raportul de credit trebuie să fie în conformitate cu articolul 9 alineatul (3).
(2) Atunci când întocmesc un raport privind creditele în conformitate cu alineatul (1), statele membre:
a) acordă credite numai pentru timpul de zbor efectuat de solicitanţi pe aerogire cu o masă maximă la decolare de cel puţin 450 kg;
b) în scopul eliberării unei licenţe de pilot de aerogir în conformitate cu prezentul regulament, acordă numai credite al căror număr nu depăşeşte creditul care ar fi putut fi acordat în conformitate cu punctul FCL.210.G litera (c) din anexa I. În aceste cazuri, solicitanţii trebuie să efectueze pregătirea suplimentară de zbor în cadrul unei organizaţii de pregătire aprobate (ATO) sau al unei organizaţii de pregătire declarate (DTO) pe un aerogir care a fost certificat în conformitate cu Regulamentul (UE) 2018/1139 şi cu actele de punere în aplicare şi actele delegate adoptate în temeiul acestuia, înainte de a fi recomandaţi de ATO sau de DTO pentru testul de îndemânare."
3.Anexa I (partea FCL) se modifică în conformitate cu anexa I la prezentul regulament.
4.Anexa IV (partea MED) se modifică în conformitate cu anexa II la prezentul regulament.
5.Anexa VI (partea ARA) se modifică în conformitate cu anexa III la prezentul regulament.
6.Anexa VIII (partea DTO) se modifică în conformitate cu anexa IV la prezentul regulament.