Art. 7. - Art. 7: Acreditarea şi retragerea acreditării agenţiilor de plăţi şi a organismelor de coordonare - Regulamentul 1306/17-dec-2013 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1290/2005 şi (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului
Acte UE
Jurnalul Oficial 347L
În vigoare Versiune de la: 1 Ianuarie 2023
Art. 7: Acreditarea şi retragerea acreditării agenţiilor de plăţi şi a organismelor de coordonare
(1)Agenţiile de plăţi sunt departamente sau organisme ale statelor membre, responsabile cu gestionarea şi controlul cheltuielilor menţionate la articolul 4 alineatul (1) şi la articolul 5.
Cu excepţia plăţilor, sarcinile respective ale agenţiilor de plăţi pot fi delegate.
(2)Statele membre acreditează ca agenţii de plăţi departamente sau organisme care au o organizare administrativă şi un sistem de control intern care oferă garanţii suficiente că plăţile sunt legale şi corecte şi sunt justificate corespunzător. În acest scop, agenţiile de plăţi îndeplinesc condiţiile minime de acreditare în ceea ce priveşte mediul intern, activităţile de control, informarea şi comunicarea, precum şi monitorizarea stabilite de Comisie în temeiul articolului 8 alineatul (1) litera (a).
În funcţie de propriile dispoziţii constituţionale, fiecare stat membru restricţionează numărul propriilor agenţii de plăţi acreditate la cel mult una la nivel naţional sau, după caz, una la nivel regional. Totuşi, în cazul în care se instituie agenţii de plăţi la nivel regional, statele membre acreditează, de asemenea, o agenţie de plăţi la nivel naţional pentru schemele de ajutoare care, dată fiind natura lor, trebuie gestionate la nivel naţional sau încredinţează gestionarea acestor scheme agenţiilor lor de plăţi regionale.
Prin derogare de la al doilea paragraf, statele membre pot menţine agenţiile de plăţi care au fost acreditate anterior datei de 20 decembrie 2013.
Înainte de sfârşitul anului 2016, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport privind funcţionarea sistemului agenţiilor de plăţi în Uniune, însoţit, după caz, de propuneri legislative.
(3)Până la data de 15 februarie a anului care urmează exerciţiului financiar în cauză, agenţia de plăţi acreditată întocmeşte:
a)conturile anuale pentru cheltuielile efectuate în cursul îndeplinirii sarcinilor care revin respectivei agenţii de plăţi acreditate, însoţite de informaţiile necesare pentru verificarea şi închiderea conturilor respective în conformitate cu articolul 51;
b)o declaraţie de gestiune privind exhaustivitatea, exactitatea şi veridicitatea conturilor, precum şi buna funcţionare a sistemelor de control intern, pe baza unor criterii obiective, precum şi legalitatea şi regularitatea operaţiunilor subiacente;
c)un rezumat anual al rapoartelor finale de audit şi al controalelor efectuate, inclusiv o analiză a naturii şi a gravităţii erorilor şi deficienţelor de sistem identificate, precum şi măsurile corective care urmează să fie luate sau planificate.
În mod excepţional, în urma comunicării de către statul membru interesat, Comisia poate prelungi termenul de 15 februarie până cel târziu la 1 martie.
(4)În cazul în care sunt acreditate mai multe agenţii de plăţi, statul membru desemnează un organism public (denumit în continuare "organismul de coordonare"), căruia îi atribuie următoarele sarcini:
a)să culeagă informaţiile care urmează să fie puse la dispoziţia Comisiei şi să trimită Comisiei informaţiile respective;
b)să ia sau să coordoneze, după caz, măsuri în vederea soluţionării eventualelor deficienţe obişnuite şi să informeze Comisia cu privire la urmări;
c)să promoveze şi, după caz, să asigure aplicarea armonizată a normelor Uniunii.
Organismul de coordonare face obiectul unei acreditări specifice de către statele membre în ceea ce priveşte prelucrarea informaţiilor financiare menţionate la primul paragraf litera (a).
(5)Atunci când o agenţie de plăţi acreditată nu întruneşte sau nu mai întruneşte unul sau mai multe dintre criteriile de acreditare menţionate la alineatul (2), statul membru, acţionând din proprie iniţiativă sau la solicitarea Comisiei, retrage acreditarea dacă agenţia de plăţi nu realizează schimbările necesare într-o perioadă de timp care urmează a fi determinată în funcţie de gravitatea problemei.
(6)Agenţiile de plăţi gestionează şi asigură controlul operaţiunilor legate de intervenţia publică de care răspund şi îşi rezervă responsabilitatea generală în domeniul respectiv.