Art. 123. - Art. 123: Desemnarea autorităţilor - Regulamentul 1303/17-dec-2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1083/2006 al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial 347L

În vigoare
Versiune de la: 1 Martie 2024
Art. 123: Desemnarea autorităţilor
(1)Fiecare stat membru desemnează drept autoritate de management, pentru fiecare program operaţional, o autoritate publică naţională, regională sau locală sau un organism public naţional, regional sau local sau un organism privat. Aceeaşi autoritate de management poate fi desemnată pentru mai multe programe operaţionale.
(2)Statele membre desemnează drept autoritate de certificare, pentru fiecare program operaţional, o autoritate publică naţională, regională sau locală sau un organism public naţional, regional sau local, fără a aduce atingere alineatului (3). Aceeaşi autoritate de certificare poate fi desemnată pentru mai multe programe operaţionale.
(3)Statul membru poate desemna pentru un program operaţional o autoritate de management, care este o autoritate publică sau un organism public, pentru a exercita, în plus, funcţiile autorităţii de certificare.
(4)Statele membre desemnează drept autoritate de audit, pentru fiecare program operaţional, o autoritate publică naţională, regională sau locală sau un organism public naţional, regional sau local, independent(ă) din punct de vedere funcţional de autoritatea de management şi de autoritatea de certificare. Aceeaşi autoritate de audit poate fi desemnată pentru mai multe programe operaţionale.
(5)Pentru fondurile care au legătură cu obiectivul privind investiţiile pentru creştere economică şi locuri de muncă şi pentru FEPAM, cu condiţia respectării principiului separării funcţiilor, autoritatea de management, autoritatea de certificare, dacă este cazul, şi autoritatea de audit pot face parte din acelaşi organism sau autoritate publică.
Cu toate acestea, atunci când cuantumul total al contribuţiei din partea fondurilor la un program operaţional depăşeşte 250 000 000 EUR sau cuantumul total al contribuţiei din partea FEPAM depăşeşte 100 000 000 EUR, autoritatea de audit poate face parte din acelaşi organism sau autoritate publică din care face parte autoritatea de management în cazul în care, în conformitate cu dispoziţiile aplicabile pentru perioada de programare anterioară, Comisia a informat statele membre, înainte de data adoptării programului operaţional respectiv, că se poate baza în principal pe opinia sa de audit sau în cazul în care Comisia are certitudinea, pe baza experienţei perioadei de programare precedente, că organizarea şi responsabilitatea instituţională a autorităţii de audit oferă garanţii adecvate în ceea ce priveşte fiabilitatea şi independenţa sa funcţională.
(6)Statul membru poate să desemneze unul sau mai multe organisme intermediare pentru a desfăşura anumite sarcini ale autorităţii de management sau ale autorităţii de certificare, sub răspunderea autorităţii respective. Acordurile corespunzătoare între autoritatea de management sau autoritatea de certificare şi organismele intermediare se înregistrează oficial, în scris.
(7)Statul membru sau autoritatea de management poate încredinţa gestionarea unei părţi a unui program operaţional unui organism intermediar prin încheierea unui acord scris între organismul intermediar şi statul membru sau autoritatea de management («acord global de grant»). Organismul intermediar furnizează garanţii de solvabilitate şi de competenţă în domeniul în cauză, precum şi în materie de capacitate de gestiune administrativă şi financiară a acestuia.
(8)Statul membru poate desemna, din proprie iniţiativă, un organism de coordonare a cărui responsabilitate este de a asigura legătura cu Comisia şi de a-i transmite acesteia informaţii, de a coordona activităţile celorlalte organisme desemnate relevante şi de a promova aplicarea armonizată a dreptului aplicabil.
(9)Statul membru stabileşte în scris reguli care reglementează relaţiile sale cu autorităţile de management, autorităţile de certificare şi autorităţile de audit, relaţiile între aceste autorităţi, precum şi relaţiile dintre aceste autorităţi şi Comisie.