Art. 115. - Art. 115: Informare, comunicare şi vizibilitate - Regulamentul 1303/17-dec-2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1083/2006 al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial 347L

În vigoare
Versiune de la: 1 Martie 2024
Art. 115: Informare, comunicare şi vizibilitate
(1)Statele membre şi autorităţile de management sunt responsabile pentru:
a)elaborarea strategiilor de comunicare;
b)asigurarea înfiinţării unui site internet unic sau a unui portal unic de internet care oferă informaţii şi acces la toate programele operaţionale din statul membru respectiv, inclusiv informaţii privind calendarele de implementare a programelor şi orice procese conexe de consultare a publicului;
c)informarea potenţialilor beneficiari despre oportunităţi de finanţare în cadrul programelor operaţionale;
d)informarea cetăţenilor Uniunii cu privire la rolul şi realizările politicii de coeziune şi ale fondurilor prin măsuri de sporire a vizibilităţii rezultatelor şi a impactului acordurilor de parteneriat, ale programelor operaţionale şi ale operaţiunilor.
(2)În vederea asigurării transparenţei privind sprijinul acordat de către fonduri, statele membre sau autorităţile de management menţin o listă de operaţiuni, defalcată pe programe operaţionale şi pe fonduri, sub formă de foaie de calcul cu date, care permite sortarea, căutarea, extragerea, compararea şi publicarea cu uşurinţă a datelor pe internet, de exemplu în format CSV sau XML. Lista de operaţiuni este accesibilă prin intermediul site-ului internet unic sau al portalului de internet unic şi include o enumerare şi o scurtă descriere a tuturor programelor operaţionale din statul membru respectiv.
Pentru a încuraja utilizarea ulterioară a listei de operaţiuni de către sectorul privat, societatea civilă sau administraţia publică naţională, site-ul poate indica în mod clar normele de autorizare aplicabile în temeiul cărora se publică datele.
Lista de operaţiuni este actualizată cel puţin o dată la şase luni.
Informaţiile minime care trebuie menţionate în lista de operaţiuni sunt prevăzute în anexa XII.
(3)Normele detaliate privind informarea, comunicarea şi vizibilitatea pentru public şi măsurile de informare a beneficiarilor potenţiali şi a beneficiarilor sunt stabilite în anexa XII.
(4)În vederea stabilirii unor condiţii uniforme pentru punerea în aplicare a prezentului articol, Comisia adoptă acte de punere în aplicare privind caracteristicile tehnice ale măsurilor de informare şi comunicare referitoare la operaţiune şi instrucţiunile pentru crearea logo-ului şi definirea culorilor standard. Respectivele acte de punere în aplicare se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 150 alineatul (3).