Art. 67. - Art. 67: Rapoarte anuale şi rapoarte finale privind punerea în aplicare - Regulamentul 1198/27-iul-2006 privind Fondul European pentru Pescuit

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 9 Decembrie 2011
Art. 67: Rapoarte anuale şi rapoarte finale privind punerea în aplicare
(1)Până la 30 iunie în fiecare an şi pentru prima dată în 2008, autoritatea de gestionare trimite Comisiei un raport anual, iar până la 31 martie 2017, un raport final privind punerea în aplicare a programului operaţional.
(2)Pentru a obţine o imagine clară asupra punerii în aplicare a programului operaţional, rapoartele prevăzute la alineatul (1) includ următoarele informaţii:
a)progresele înregistrate în ceea ce priveşte punerea în aplicare a programului operaţional şi a axelor prioritare în raport cu obiectivele specifice şi verificabile ale acestora, cu o cuantificare, în cazul în care se pretează cuantificării, utilizând indicatorii prevăzuţi la articolul 20 alineatul (1) litera (c) la nivelul axei prioritare;
b)o schimbare a situaţiei generale care are un impact direct asupra punerii în aplicare a asistenţei, în special evoluţii socio-economice semnificative, modificări ale politicilor naţionale, regionale sau sectoriale şi, dacă este necesar, consecinţele acestora asupra consecvenţei între asistenţa de la FEP şi cea de la alte instrumente financiare;
c)execuţia financiară a programului operaţional, detaliind separat pentru obiectivul de convergenţă şi obiectivul care nu este legat de convergenţă, pentru fiecare axă prioritară:
(i)cheltuielile plătite de către beneficiarii incluşi în cererile de plată trimise autorităţii de gestionare şi contribuţia publică corespunzătoare;
(ii)plăţile totale primite din partea Comisiei şi cuantificarea indicatorilor financiari prevăzuţi la articolul 66 alineatul (2)
şi
(iii)cheltuielile plătite de organismul responsabil cu efectuarea plăţilor către beneficiari;
d)măsurile luate de autoritatea de gestionare şi comitetul de monitorizare pentru a garanta calitatea şi eficienţa punerii în aplicare, în special:
(i)măsuri de monitorizare şi evaluare, inclusiv modalităţi de culegere a datelor;
(ii)o sinteză a problemelor semnificative întâlnite în cursul punerii în aplicare a programului operaţional şi orice măsuri luate, inclusiv răspunsul la observaţiile făcute în temeiul articolului 69 alineatul (2);
(iii)utilizarea dată asistenţei tehnice;
e)măsurile luate pentru a asigura informarea şi publicitatea pentru programul operaţional;
f)utilizarea dată asistenţei dezangajate în urma anulării prevăzute la articolul 96 alineatul (2) către autoritatea de gestionare sau altă autoritate publică în cursul perioadei de punere în aplicare a programului operaţional;
g)cazurile în care a fost identificată o modificare substanţială, în sensul articolului 56;
h)probleme semnificative referitoare la conformitatea cu dreptul comunitar, întâlnite în cursul punerii în aplicare a programului operaţional, precum şi măsurile luate pentru soluţionarea acestora.
Amploarea informaţiilor transmise Comisiei este proporţională cu nivelul total al cheltuielilor publice ale respectivului program operaţional. Atunci când este cazul, aceste informaţii pot fi furnizate într-o formă sintetică.
Informaţiile prevăzute la literele (b), (d), (e), (f) şi (g) nu sunt incluse, în cazul în care nu au existat modificări semnificative de la raportul anterior.
(3)Rapoartele prevăzute la alineatul (1) sunt considerate acceptabile în cazul în care conţin toate informaţiile prevăzute la alineatul (2). Comisia informează statul membru cu privire la acceptabilitatea acestor rapoarte în termen de 15 zile lucrătoare.
(4)Comisia adoptă în termen de două luni o decizie referitoare la conţinutul raportului anual privind punerea în aplicare prezentat de autoritatea de gestionare. Pentru raportul final privind punerea în aplicare, termenul este de cinci luni. În cazul în care Comisia nu răspunde în termenul stabilit, raportul este considerat ca fiind acceptat.